ارتباط مستقیم با 30713 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی افزایش درآمدهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد از 100 به 320 میلیارد تومان (3 دی 92)

افزایش درآمدهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد از 100 به 320 میلیارد تومان (3 دی 92)

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش درآمدهای اختصاصی این دانشگاه از 100 میلیارد به 320 میلیارد تومان طی 4 سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود شبستری ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی مشهد که با حضور مسئولان استانی و وزارتی، استادان و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بیمارستان امام رضا برگزار شد، از تغییر کاربری اراضی زکریا (شهرک دانش و سلامت) به وضع سابق بهداشتی، درمانی و آموزشی از 21 هکتار به 132 هکتار خبر داد.

وی از دیگر فعالیت‌ها به قطع بنای احداثی مجتمع فرهنگی، آموزشی و رفاهی گهرباران و بازپس‌گیری 66 هزار مترمربع اراضی ساحلی دانشگاه واقع در غرب اراضی ساحلی بندر انزلی اشاره کرد.

این مسئول با بیان اینکه این موارد در راستای جمع‌آوری سرمایه‌های دانشگاه بوده است، افزود: با این سرمایه‌ها توانستیم برنامه‌ریزی‌های مهمی طی این 4 سال انجام دهیم.

شبستری از در حال ساخت بودن بیمارستان امداد و نجات، افتتاح بیمارستان منتصریه به عنوان مرکز پیوند به ویژه پیوند مغز و استخوان، کلیه و کبد، راه‌اندازی ستاد سلول‌های بنیادی از حالت تحقیقاتی به حالت درمانی، احداث اورژانس عدالتیان که توسط خیری به نام عدالتیان ساخته و توسط دانشگاه علوم پزشکی تجهیز شده است، خبر داد.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رابطه با اورژانس عدالتیان گفت: این اورژانس در حال حاضر دارای 71 تخت آی‌سی‌یو و 70 تخت اورژانس است.

شبستری با اشاره به اینکه مبنای کار دانشگاه طی این 4 سال خدمات و کسب درآمد بیشتر بوده است، گفت: ما با درآمد بیشتر توانستیم حوزه‌های پژوهشی و خدمات را گسترش دهیم.

وی ادامه داد: به لحاظ مشکلات مالی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به دیگر دانشگاه‌ها در حال حاضر وضعیت بهتری دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه تعداد نیروی انسانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد در سال 90 حدود 20 هزار نفر بوده است، گفت: در حوزه نیروی انسانی پیشرفت خوبی داشته‌ایم و از 15 هزار نیرو به 22 هزار نیرو از سال 88 تاکنون رسیده‌ایم.

وی در رابطه با افزایش درآمدهای اختصاصی دانشگاه نیز خاطرنشان کرد: از 100 میلیارد تومان در سال 88 به 320 میلیارد تومان افزایش درآمد داشته‌ایم که از علل اصلی آن اضافه شدن 4 هزار و 500 پست سازمانی، جذب 200 نفر عضو هیئت علمی و ... است.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایجاد شعبه بین‌الملل در مشهد در رشته‌های کارشناسی ارشد، دکترای حرفه‌ای و تخصصی، در حوزه پژوهشی سیر صعودی در طرح‌ها، مراکز تحقیقاتی، تعداد مقالات ایندکس شده، افزایش تعداد همایش‌های بین‌المللی، افزایش رتبه‌های کشف شده در جشنواره رازی، سطح اختراعات، شرکت‌های مستقر در مرکز رشد فناوری دارویی و کارگاه‌های تخصصی و تحقیقاتی و پژوهشی را از دیگر فعالیت‌ها عنوان کرد.

وی تصریح کرد: افزایش تخت ویژه در حال حاضر حداقل 150 میلیون تومان هزینه دارد.

شبستری اظهار کرد: بیمارستان امام رضا جزو 5 بیمارستان برتر کشور است.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با توسعه عمرانی و حوزه آ‌موزشی و در حوزه رشته‌های تکمیلی و بار پزشکی رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: از دیگر اقدامات حوزه آموزشی بازسازی تمامی تالارهای دانشگاه و در حوزه بهداشت افزایش شاخص‌ها در رتبه‌های کشوری، ایجاد 900 خانه بهداشت و کاهش 40 درصدی موارد بروز سالک در جمعیت زیرپوشش دانشگاه طی این 4 سال است.

این مسئول در ادامه در حوزه دارو و غذا افزایش واحدهای زیرپوشش معانت غذا و دارو، در حوزه دانشجویی فرهنگی، افزایش نوآوری‌ها و ابتکارات فرهنگی مانند اعزام سالانه تا 800 نفر در رشته پزشکی به راهیان نور و کسب رتبه‌های مورد توجه در این حوزه را از دیگر اقدامات نام برد.

آمار بازدید: 286 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image