ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دکتری وجود 95 رشته دکترا در دانشگاه بوعلی سینا/ با سیاست‌گذاری جدید انقلاب رخ نمی‌دهد (1 دی 92)

وجود 95 رشته دکترا در دانشگاه بوعلی سینا/ با سیاست‌گذاری جدید انقلاب رخ نمی‌دهد (1 دی 92)

رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: با سیاست گذاری جدید، برخی فکر می کنند انقلاب رخ داده است.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)_ منطقه همدان،‌ دکتر محمد علی زلفی گل در مراسم اختتامیه هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر استان اظهار کرد: این نوع تفکر که با سیاست گذاری جدید گویی انقلاب رخ داده اشتباه است.


وی افزود: اگر زمانی در دولتی برای تولید علم تشویقات خاصی در نظر گرفته می شد برای تشویق پژوهشگران و ایجاد انگیزه در آنها برای امر پژوهش بود.


دکتر زلفی گل خاطرنشان کرد: در زمان ریاست جمهوری "سید محمد خاتمی" برای هر مقاله 400 هزار تومان پول اختصاص می یافت که این مبلغ در آن زمان بسیار بالا بود که این نوع ایجاد انگیزه موجب انجام امور پژوهشی می شد.


وی ادامه داد: در دولت بعدی آیین نامه‌ها کیفی‌تر شد و تغییر کرد و برای تشویق پژوهشگران به ازای هر 20 امتیاز پژوهش، ارتقاء رتبه در نظر گرفته می شد.


دکتر زلفی گل تصریح کرد: سهم تولید علم در کشور ما قبل از سال 2009 میلادی زیر یک درصد بود در حالیکه بعد از سال 2009 به بالای یک درصد افزایش یافت.


وی افزود: در حال حاضر در کشور ما بیش از 550 هزار دانشجو در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند همچنین بیش از 60 هزار نفر عضو هیات علمی در دانشگاه های کشور وجود دارد.


رئیس دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: در سال 87 دانشگاه بوعلی سینا 12 رشته دکترا داشت اما در حال حاضر بیش از 95 رشته دکترا در دانشگاه بوعلی سینا وجود دارد.


دکتر زلفی گل گفت: فن و تکنولوژی، هنر به کارگیری علم بوده و هنر به کار گیری علم خرید و فروش است.


وی ادامه داد: در برج تولید علم باید بدانیم چه عواملی موجب رشد ما در حوزه علم شده همچنین باید یاد بگیریم از علم تولید ثروت، سلامت و امنیت داشته باشیم.


دکتر زلفی گل اظهار کرد: در سهمیه بندی بنزین حرکتی جهادی صورت پذیرفت و در این راستا با انجام ریسک بزرگ بنزین سمهیه‌بندی شد در حالیکه اگر این اقدام صورت نمی گرفت با بحران مواجه می شدیم.


وی گفت: با هدفمندی یارانه ها بسیاری از امور کنترل و مدیریت شد که در غیر این صورت با مشکلات زیادی رو به رو بودیم بنابراین با مدیریت می توان بسیاری از امور را با موفقیت انجام داد.


دکتر زلفی گل تصریح کرد: باید برای انجام هر امری قانون تعریف کنیم و قرآن را به قانون تبدیل کنیم و از این طریق جامعه را مدیریت کنیم و در این راستا سه اصل هدایت، حمایت و نظارت را مد نظر داشته باشیم و بر مبنای آنها حرکت کنیم و برنامه بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت تعریف کنیم.


رئیس دانشگاه بوعلی سینا به وضعیت علمی کشور در قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: در دوران قبل از انقلاب کشور ما از داشتن یک متخصص بی بهره بود و شرایط تحقیق و پژوهش برای کسانی که استعداد انجام امر پژوهش را داشتند، فراهم نبود بنابراین پژوهشگران مجبور بودند به خارج از کشور بروند که بعد از اتمام دوره به علت نبود تجهیزات به ایران بر نمی گشتند.


دکتار زلفی گل گفت: با تامین، کنترل و توسعه تحصیلات تکمیلی تولید علم در کشور شکل گرفت و آغاز تولید علم در کشور جوانه زد به گونه‌ای که در حال حاضر بیش از 550 هزار دانشجو در کشور در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند.


وی افزود: 70 درصد پژوهشگران ما امور پژوهشی انجام نمی دهند که باید آنها را به انجام امر پژوهش تشویق کنیم.


دکتر زلفی گل گفت: باید حداقل امکانات تولید علم فراهم شود همچنین در حال حاضر تنها 25 تا 30 درصد اساتید ما نقش پررنگ در امر پژوهش و تولید علم دارند و باید این آمار افزایش یابد.

آمار بازدید: 424 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image