ارتباط مستقیم با 30681 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه همایش آب منطقه‌ای در دانشگاه یاسوج برگزار شد (27 آذر 92)

همایش آب منطقه‌ای در دانشگاه یاسوج برگزار شد (27 آذر 92)

به مناسب هفته پژوهش همایش مشترکی بین دانشگاه یاسوج و شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج پیش از ظهر امروز و با حضور جمعی از اساتید دانشگاه یاسوج و شیراز و به همت شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد همایش آب منطقه‌ای در دانشگاه یاسوج برگزار شد.

علی داوودی‌مهر در ابتدای این همایش با برشمردن ظرفیت‌های بالای کهگیلویه و بویراحمد به جهت منابع غنی آبی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ویژه این استان در حوزه‌های مختلف و دارا بودن بیش از 10درصد منابع آب کشور سعی می‌شود تا تدابیر و برنامه‌ریزی لازم در خصوص مهار آبها و استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها اندیشیده شود.

معاون طرح و برنامه شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد آورده حاصل از نزولات جوی استان را بیش از 11 میلیارد متر مکعب عنوان کرد و افزود: از این میان بیش از 8.5 میلیارد مترمکعب به صورت روان آب از استان خارج و تنها 2.5 میلیارد متر مکعب بوسیله سد و سایر تاسیسات مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی به وجود دو سد مخزنی کوثر و شاه قاسم در استان تصریح کرد: سد کوثر یکی از پنج سد بزرگ و استراتژیک کشور می‌باشد و آب شرب بیش از 3 میلیون نفر از ساکنان استان‌های همجوار کهگیلویه و بویراحمد از طریق آن تامین می‌شود.

وی از در دست اجرا بودن 13 طرح و ایستگاه پمپاژ توسط آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اذعان داشت: با بهره‌برداری و افتتاح این طرح‌ها بخش زیادی از ارضی کشاورزی استان به زیر کشت آب خواهند رفت و به تبع آن کشاورزی و تولید در استان هرچه بیشتر شکوفا خواهد شد.

به گزارش فارس در ادامه این همایش تعدادی از اساتید دانشگاه‌های یاسوج و شیراز به ارائه مقالات و پژوهش‌های خود پیرامون مسائل مربوط به آب منطقه‌ای و مسائل مرتبط با آن پرداختند.

آمار بازدید: 278 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image