ارتباط مستقیم با 30714 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه علمی کاربردی 2 مرکز جدید علمی کاربردی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود (27 آذر 92)

2 مرکز جدید علمی کاربردی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود (27 آذر 92)

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اردبیل گفت: تا پایان امسال دو مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی در دادگستری اردبیل و آرتا پلاست نمین راه‌اندازی می‌شود.


عبدالعزیز ابراهیم‌زاده در حاشیه بازدید از نمایشگاه پژوهش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما در روزهای گذشته شاهد راه‌اندازی مرکز جامع علمی کاربردی شهرداری اردبیل بودیم و در تلاش هستیم از مهر ماه سال آینده در دو مرکز دادگستری و آرتا پلاست اقدام به جذب دانشجو کرده و فعالیت‌مان را با ارائه آموزش‌های کاربردی در همان محل کارخانه و مجموعه اداری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در این دانشگاه در کلیه رشته‌ها چهار واحد درسی کاربینی ارائه می‌شود تا دانشجویان با حضور ملموس و کاربردی در واحدهای تولیدی و مراکز صنعتی بتوانند از نزدیک با کار و حال و هوای آن آشنا شوند، خاطرنشان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی تنها دانشگاهی است که بدون محدودیت در این زمینه به حرکت‌های تحولی دست زده و اسباب یک حرکت مثبت و رو به جلو را فراهم کرده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اردبیل به حضور این دانشگاه در نمایشگاه هفته پژوهش با محوریت اشتغال و توسعه کارآفرینی اشاره کرد و افزود: هدف ما این است که دانشجویان ما با رشته‌های مختلف و تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده در خانواده بزرگ دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آشنا شوند تا بهتر بتوانند در انتخاب رشته و حضور در دانشگاه تصمیم‌گیری کنند.

ابراهیم‌زاده یادآور شد: 180 رشته این دانشگاه هر کدام یک شغل است به طوری که دانشجوی فارغ‌التحصیل این دانشگاه اغلب وارد بازار کار شده و در همان رشته‌ای که تحصیلات انجام داده به صورت کاربردی و عملیاتی مفید واقع می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه در جامعه با مشکل بیکاری و کارآفرینی روبرو هستیم در قالب این نمایشگاه‌ها و فعال کردن کارگاه‌های مختلف سعی داریم مشاوره‌هایی را نیز به علاقه‌مندان برای ورود به بازار کار و همچنین برخورداری از تسهیلات بانکی برای مشاغل مختلف ارائه کنیم تا بخش عظیمی از بیکاران جامعه وارد میدان کار شوند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: ما در حوزه پژوهش با تنگناها و مشکلات مختلف به ویژه کاربردی نشدن این پژوهش‌ها روبرو هستیم به طوری که بسیاری از پژوهش‌ها در قفسه‌های کتابخانه خاک می‌خورد و آثار ملموسی از پیاده کردن این پژوهش‌ها و به کار بستن آنها را شاهد نیستیم.

ابراهیم‌زاده بیان داشت: هر چند در دانشگاه علمی کاربردی سعی می‌شود پژوهش‌ها بر اساس نیاز بازار‌کار و مراکز صنعتی و تولیدی انجام شود که خود این صنعتگران اسپانسر ما هستند اما فرایندی را در کل حرکت‌های پژوهشی شاهد هستیم که گاه سبب دلسرد شدن محققان و پژوهشگران ما می‌شود.

وی افزود: دانشگاه علمی کاربردی اردبیل هیچگونه اعتبار دولتی ندارد و با شهریه‌ای که از دانشجویان دریافت می‌شود خودگردان عمل می‌کند به طوری که دانشجویان ما خودشان مبلغان ما هستند و 85 درصد هزینه‌های مرکز از همین اعتبارات تامین شده و 15 درصد نیز به حساب سازمان مرکزی واریز می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل تحصیل 10 هزار دانشجو در 21 مرکز آموزش علمی کاربردی را یادآور شد و گفت: ما معتقدیم اشتغالی که بر پایه پژوهش و مبانی دانش بنیان باشد پایدار است و خارج از آن پایداری ندارد.

آمار بازدید: 331 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image