ارتباط مستقیم با 30682 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی کاهش امتیاز زبان انگلیسی در آزمون‌ دانشگاه‌های چین (6 آذر 92)

کاهش امتیاز زبان انگلیسی در آزمون‌ دانشگاه‌های چین (6 آذر 92)

تصمیم مسئولان آموزشی چین مبنی بر کاهش تاثیر نمره واحد درسی «زبان انگلیسی» در آزمون ورودی دانشگاه‌های این کشور موسوم به «گائوکائو» با استقبال چشمگیر داوطلبان روبرو شد.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنا بر نظرسنجی انجام شده از سوی یک شبکه تلویزیونی چینی در هنگ‌کنگ از مجموع 220 هزار بیننده 83 درصد حمایت خود را از طرح جدید که بر مطالعات به زبان چینی و کاهش تاثیر زبان انگلیسی در آزمون سراسری دانشگاه‌ها تاکید دارد، اعلام کردند. همچنین 13 درصد از پاسخ‌دهندگان با این تصمیم مخالفت کردند.


دو سوم از پاسخ‌دهندگان معتقدند که به زبان انگلیسی به عنوان یک مهارت اضافی نگاه می‌کنند نه به عنوان یک شاخص علمی دانشگاهی مانند آنچه که امروزه در آزمون ورودی دانشگاه‌های چین از آن استفاده می‌شود.


به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی‌ورلد‌نیوز، از سوی دیگر نیمی از پاسخ دهندگان اعلام کردند تغییر جدید به شدت از بار سنگین تاثیر زبان انگلیسی در آزمون ورودی دانشگاه‌ها می‌کاهد.


یکی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفت: وجود درس زبان انگلیسی در آزمون «گائوکائو» بسیاری از دانشجویانی را که در این درس ضعیف هستند از ادامه تحصیل بازداشته است. در حال حاضر بخش اعظمی از مردم چین نیازی به زبان انگلیسی ندارند پس این زبان برای ادامه تحصیل دانشجویان به یک مانع دست و پاگیر تبدیل شده است.

کلمات کلیدی: کاهش امتیاز، زبان انگلیسی، آزمون‌ دانشگاه‌های چین، آزمون زبان

آمار بازدید: 409 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image