ارتباط مستقیم با 30666 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار بورسیه 80 درصد هزینه بورس دانشجویان خارج از کشور اخذ شد (3 آذر 92)

80 درصد هزینه بورس دانشجویان خارج از کشور اخذ شد (3 آذر 92)

معاون سابق پشتیبانی و مدیریت منابع وزارت علوم با اشاره به فعالیت‌های خود در زمان تصدی، گفت: این سازمان توانست 80 درصد هزینه بورس دانشجویان خارج از کشور را اخذ کند.



به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمدحسن مجلس‌آرا در مراسم تودیع معاون سابق و معارفه معاون جدید پشتیبانی و مدیریت منابع وزارت علوم، تصریح کرد: یک میلیارد تومان بابت مستنکفین در شش ماهه دوم امسال به حساب سازمان واریز شده است و برای سال 93 نیز اقداماتی را در دست اجرا داریم که امیدواریم دکتر پرهیزگار اجرای برنامه‌های آن را در دست بگیرد.


وی افزود: سیاست سازمان در سال 91 تصویب شد و مهم‌ترین مسئله‌ای که در این زمان اتفاق افتاد، ایجاد درآمد اختصاصی و پیگیری درآمد اختصاصی بود، چرا که این مسئله یکی از معضلاتی بود که در حوزه پشتیبانی حمایت شد و درآمد اختصاصی در سازمان به ثبت رسید.


مجلس‌آرا با اشاره به چارت سازمان، اظهار کرد: در حال حاضر 298 پست سازمانی با 17 نیرو در سازمان مشغول به کار هستند که امیدواریم با توجه به چارت سازمانی، نیروهای دیگری در مکان‌های مختلف ساکن شوند تا کارهای سازمان بهتر اداره شود.


معاون سابق پشتیبانی و مدیریت منابع وزارت علوم تصریح کرد: با توجه به اینکه از سال 90 از وزارت علوم به این مکان آمده‌ایم، تمام کادر با این مسئله کنار آمدند و من تشکر صمیمانه خود را از تمام بخش‌ها دارم و در حال حاضر که دو سال از عمر سازمان می‌گذرد، تعداد زیادی از افراد در آن سازمان تمایل به فعالیت در اینجا را دارند.


مجلس‌آرا با بیان اینکه صدور احکام کارگزینی افراد در کوتاه‌ترین زمان انجام شده است، گفت: سال گذشته به علت تحریم‌ها، برای پرداخت پول دانشجویان خارج از کشور با مشکلاتی روبرو بوده‌ایم، اما خوشبختانه توانستیم مستمری و هم پول شهریه آنان را پرداخت کنیم.


وی با اشاره به پرداخت پاداش بازنشستگان، گفت: خوشبختانه توانستیم در این مدت حکم حقوق آنها را نیز صادر کنیم و در پرداخت معوقه دانشجویان، با وجود تمام مشکلات توانستیم تا حدی رضایت دانشجویان را کسب کنیم.


به گزارش ایسنا، در ادامه علی پرهیزگار، معاون جدید پشتیبانی و مدیریت منابع وزارت علوم با بیان اینکه تقارن این روز با هفته بسیج را به فال نیک می‌گیریم، گفت: امیدوارم با انجام فعالیت‌ها و برنامه خود شرمنده شهدا نشوم.


وی ضمن تشکر از دکتر صدیقی، اظهار کرد: تاکنون در سمت‌های مختلفی مشغول به کار بوده‌ام، اما همیشه آموزش عالی برای من جایگاه ویژه‌ای داشته است که امیدوارم بتوانم با کمک همه قدم‌هایی در شان شما بردارم.


پرهیزگار تصریح کرد: امیدوارم بتوانم سازمان دانشجویان را به جایگاهی که لایق آن است، برسانم.


در ادامه دکتر صدیقی، رییس سازمان امور دانشجویان ضمن تشکر از فعالیت‌های دکتر مسلمی نائینی و مجلس‌آرا، گفت: هرچند از قبل با دکتر مسلمی آشنا بودم، اما به دلیل اینکه هم خود استعفا داد و هم بنا به تغییر سیاست‌هایی که در تغییر دولت‌ها وجود داشت، تغییراتی در این بخش انجام شد.


وی افزود: یکی از ویژگی‌های بارز دکتر مسلمی نائینی، ارتباط قویش با دانشگاه و دانشجویان بود، چرا که ما یک سازمان خدماتی هستیم و ایجاد ارتباط، مهم‌ترین امر برای خدمت‌رسانی است.


صدیقی با بیان اینکه امیدواریم نیروهای دیگر نیز این رفتار دکتر مسلمی را پیش بگیرند، گفت: خدمت کردن به مردم در درجه اول مقبول درگاه خدا و بعد مورد توجه در ارزیابی‌های سازمان است و من تاکید دارم که همکاران نیز این مسیر را دنبال کنند.


وی افزود: مسئولیت‌پذیری و پشتکار جزو نکات مثبت دکتر مسلمی نائینی در زمان فعالیت خود بوده است و قطعا از حضور وی در قالب مشاوره و کسب تجربه استفاده خواهیم کرد.


رییس سازمان امور دانشجویان در ادامه با اشاره به آشنایی خود با دکتر غلامی، گفت: در حوزه پشتیبانی، دکتر مجلس‌آرا به من گفته بودند که به اجبار این مسئولیت را پذیرفته‌ام و تاکید داشتند که بار مسئولیتیش کمتر شود و نیز علی‌رغم علاقه‌ای که به وی داشتم،‌ با این مسئله موافقت کردم.


صدیقی گفت: پس از جستجوهای انجام شده، دکتر پرهیزگار را بهترین گزینه برای این سمت دانستم، چرا که تلاش‌های بسیاری را در این زمینه داشته‌اند و خوشحالم که یک نیرو از همین مجموعه این مسئولیت را بر عهده می‌گیرد.


وی با بیان اینکه در یک سیستم خدمات‌رسانی نمی‌توان با نیروهای پاره وقت کار را جلو برد، گفت: ما باید بر یکسری نیروهای ثابت‌تر و راضی‌تر سرمایه‌گذاری کنیم.


رییس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه یک سوم از نیروهای ما، نیروهای پروژه‌ای هستند، گفت: یک مجموعه خدمات‌رسانی باید به نیروهای ثابت‌تری اکتفا کند و تلاش ما این است که این وضعیت را بهبود بخشیم.


صدیقی با بیان اینکه در روزهای اخیر درگیر بحث بودجه بوده‌ایم، گفت: به دلیل اینکه دولت با سرعت زیادی در حال تصویب لایحه بودجه است، ما نیز تلاش‌هایی در این زمینه انجام داده‌ایم.


وی افزود: در زمینه درآمدی، مشکلاتی پیش آمد اما موفق شدیم این مشکلات را از میان برداریم.


به گزارش ایسنا، مراسم تودیع و معارفه معاون پشتیبانی و مدیریت منابع وزارت علوم با حضور کارکنان و برخی از مدیران وزارت علوم برگزار شد که در این مراسم دکتر علی پرهیزگار به عنوان معاون پشتیبانی و مدیریت منابع به جای دکتر محمدحسن مجلس‌آرا توسط دکتر صدیقی، رییس سازمان امور دانشجویان منصوب شد.

کلمات کلیدی: هزینه بورس دانشجویان خارج از کشور، هزینه بورس، بورس دانشجویان خارج از کشور، بورس خارج

آمار بازدید: 294 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image