ارتباط مستقیم با 30646 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی برگزاری آزمون هماهنگ پذیرش دانشجو در تایلند (2 آذر 92)

برگزاری آزمون هماهنگ پذیرش دانشجو در تایلند (2 آذر 92)

دفتر کمیسیون آموزش عالی تایلند با هدف یکسان‌سازی و جلوگیری از نابرابری در پذیرش دانشجویان، کلیه دانشگاه‌های این کشور را ملزم به برچیدن آزمون‌های انحصاری پذیرش دانشجو کرد.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مطابق با تصمیم این کمیسیون، دانشگاه‌های تایلند از سال تحصیلی 2015 میلادی برای پذیرش دانشجو اجازه برگزاری آزمون‌های منحصر به خود را ندارند. بنابر سیستم جاری در تایلند، هر یک از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برای پذیرش دانشجویان خود، آزمون‌های مختلفی برگزار می‌کنند.


«چاتورون چایسانگ»، وزیر آموزش عالی تایلند معتقد است که با وجود سیستم فعلی، دانشجویان متحمل هزینه‌های بسیار شده و برای افزایش موفقیت خود برای ورود به دانشگاه مورد نظر، زمان زیادی را صرف گذر از آزمون‌های مختلف می‌کنند.


به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتیزنیوز، به گفته چاتورون چنین سیاست‌هایی به نابرابری آموزشی در میان دانشجویان فقیر و غنی دامن می‌زند.


وی همچنین خاطر نشان کرد: بسیاری از آزمون‌های ورودی موسسات آموزش عالی از همان دوران مدرسه ذهن دانش‌آموزان را از کلاس‌های درس منحرف می‌کند. این نقص همچنین آسیب‌های خود را به اصلاحات نظام آموزشی کشور تعمیم داده است و برای همین است که اصلاحات آموزشی در تایلند موفقیتی به همراه ندارد.


اکنون بنابر تصمیم جدید از سال تحصیلی 2015 میلادی کلیه دانشگاه‌ها موظف به برچیدن آزمون‌های ورودی انحصاری خود شده یا دست‌کم باید با موسساتی همکاری کنند که وظیفه آنها ارائه خدماتی نظیر برگزاری آزمون‌های عمومی و حرفه‌ای دانشگاه‌ها است.

کلمات کلیدی: آزمون هماهنگ، پذیرش دانشجو، پذیرش دانشجو در تایلند، تحصیل در تایلند

آمار بازدید: 310 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image