ارتباط مستقیم با 30713 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی دانشکده بهداشت باید در وضعیت 40 درصد اعضای هیات علمی بازبینی کند (2 آذر 92)

دانشکده بهداشت باید در وضعیت 40 درصد اعضای هیات علمی بازبینی کند (2 آذر 92)

دانشکده بهداشت باید به عنوان یک دانشکده معتبر در سطح بین الملل شناخته شود/سلامت در تمام سیاست‌ گذاری‌های عمومی دولت باید اعمال شود


رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های پیش روی دانشگاه اعمال نقش موثر در برنامه ششم توسعه است، گفت: یک بحث جدی که در دنیا مطرح است آن است که سلامت باید در تمام سیاستگذاری‌های عمومی لحاظ شود.


به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر علی اکبری ساری در مراسم تودیع رییس سابق و معارفه رییس جدید دانشکده بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی تهران با اشاره به اینکه با وجود ریاست سابق دکتر مصداقی نیا در این دانشکده مسئولیت وی سنگین، سخت و پیچیده است، اظهار کرد: دانشکده بهداشت در حال حاضر بزرگترین دانشکده و قدیمی‌ترین دانشکده در این زمینه در کشور است که دارای 14 گروه آموزشی و 120 عضو هیات علمی است.


وی با بیان اینکه از این تعداد عضو هیات علمی 60 درصد به عنوان استاد یا دانشیار در دانشکده بهداشت مشغول به کار هستند، تصریح کرد: با این وجود 40 درصد اعضای هیات علمی که بخش نسبتا زیادی را در بر می‌گیرند از نظر سنی و سابقه کار به گونه‌ای هستند که در حال حاضر باید دانشکده از همه توان خود استفاده کند تا در وضعیت آنها بازبینی کرده و به جذب هیات علمی جوان بپردازد.


اکبری ساری در ادامه با اشاره به اینکه 80 درصد دانشجویان دانشکده بهداشت در دوره تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند، خاطر نشان کرد: ‌25 درصد دانشجویان phd دانشگاه در دانشکده بهداشت مشغول به تحصیل هستند، همچنین دانشکده بهداشت از امکانات آزمایشگاه مرجع کشور نیز برخوردار است.


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دانشکده بهداشت با چالش مهمی روبرو نیست، خاطر نشان کرد: با این حال تلاش می‌شود که اوضاع دانشگاه‌ را بهبود ببخشیم، ماموریت ریاست دانشگاه در طول دوره ریاست به سه بخش داخلی، ملی و بین‌المللی تقسیم می‌شود.


رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه ماموریت داخلی دانشکده بهداشت عمدتا به آموزش، پژوهش و ارتقای کیفیت در این زمینه‌ها مربوط می‌شود، اظهار کرد: اگر قرار باشد در دانشکده بهداشت توسعه کمی انجام شود، این توسعه باید دقیق،‌ هدفمند،‌ کنترل شده و بر اساس نیازهای کشور و منطقه انجام شود.


وی افزود: در حال حاضر در حوزه پژوهش بخشی از اعضای هیات علمی تمام فعالیت‌ها را انجام داده و بخشی از اعضای هیات علمی در پژوهش‌ها فعال نیستند که باید تلاش شود، این فاصله نیز تا حد زیاد جبران شده و کیفیت آموزش و پژوهشی دانشکده بهبود پیدا کند.


اکبری ساری با بیان اینکه در حیطه ملی وظیفه دانشکده این است که با توجه به رو به اتمام بودن برنامه پنجم توسعه و شروع تدوین برنامه ششم آن بهداشت را به عنوان بخشی از برنامه ششم توسعه مطرح کند، تصریح کرد: البته برنامه پنجم توسعه برنامه‌ای مترقی بود و از شاخص‌های خوبی بهره می‌برد، اما دارای مشکلاتی بود و با توجه به تغییرات سال‌های اخیر نیاز به بازنگری دارد.


وی با تاکید بر اینکه بحث جدی در دنیا در حال حاضر آن است که سلامت باید در تمام سیاست‌گذاری‌های عمومی کشور لحاظ شود، افزود: اگر قرار باشد کشور ما نیز همگام با دنیا پیش رود باید در تمام سیاست‌های عمومی خود سلامت را به طور جدی مورد توجه قرار دهد.


اکبری ساری با اشاره به اینکه دانشکده بهداشت از ظرفیت بالایی در سطح ملی برخوردار است، اظهار کرد: با توجه به این ظرفیت دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌تواند در تدوین برنامه‌ها به وزارت بهداشت و نظام‌های سلامت کمک کند و در ارتقا و رصد کردن آن نیز به شکل جدی وارد عمل شود.


رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه نقش بین‌المللی دانشکده بهداشت این است که به عنوان یک دانشکده معتبر در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی شناخته شود، تصریح کرد: در حال حاضر دانشکده بهداشت تنها یک تا دو درصد دانشجوی بین‌المللی دارند، در حیطه پژوهش و حضور استاد نیز وضع به همین منوال است، در حالیکه این دانشکده پتانسیل آن را دارد که به عنوان یک مرکز بین‌المللی آموزش سلامت عمومی در جهان شناخته شود، البته این پتانسیل تا حدی نیز به فعلیت رسیده است، اما به خوبی شناخته نشده است.


وی افزود: امیدوارم با تلاش‌هایی که در منطقه صورت می‌گیرد این دانشکده به عنوان یک دانشکده بین المللی بتواند تا حدود 20 تا 25 درصد از دانشجویان خود را از خارج از کشور پذیرش کند که این امر مستلزم افزایش زیر ساخت‌های قوی و فرایند اصلاح در این جهت است.


اکبری ساری همچنین با اشاره به اینکه در این زمینه باید جذب هیات علمی نیز به گونه‌ای باشد که بتواند فعالیت‌های بین‌المللی داشته باشند، خاطر نشان کرد: یکی از پیشنهادات من در این زمینه این بود که افرادی که قرار است جذب هیات علمی شوند، پیش از این امر یک کنفرانس به زبان انگلیسی در حضور استادان و دانشجویان بدهد.


رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به نحوه انتخاب او به عنوان ریاست دانشکده بهداشت، خاطر نشان کرد: البته من هیچ اقدامی برای اسم نویسی انجام نداده بودم و انتخاب خود را مرهون همه اعضای هیات علمی و بزرگوارانی می‌دانم که به من لطف کردند و از این بابت که هیچ رقابت منفی در دانشکده ایجاد نشد، ابراز خوشحالی می‌کنم. با این حال اعلام می‌کنم که مدیون هیچ فرد یا گروه خاصی نیستم.


وی تصریح کرد: با توجه به این امر در حالی که تلاش می‌کنم به تمام انتظارات به حق اعضای دانشگاه با توجه به امکانات موجود در دانشکده توجه کرده و فرصت رشد مساوی را ایجاد کنم هیچ دینی به فرد یا گروه خاصی در دانشکده ندارم. مبنای من برای ریاست در دانشکده بهداشت شفافیت، صداقت، اخلاق حرفه‌ای و رعایت انصاف است و تلاش می‌کنم به همین شکل در تمام تصمیم گیری‌ها عمل کنم.


تحصیل همزمان با خدمت (حتی در صورت تائید دانشگاه )مجاز نبوده و برای اینگونه دانشجویان معافیت تحصیلی صادر نخواهد شد.

کلمات کلیدی: دانشکده بهداشت، هیات علمی

آمار بازدید: 383 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image