ارتباط مستقیم با 30712 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی کمبود فضای فیزیکی مشکل اصلی دانشکده بهداشت علوم‌پزشکی تهران است (2 آذر 92)

کمبود فضای فیزیکی مشکل اصلی دانشکده بهداشت علوم‌پزشکی تهران است (2 آذر 92)

رئیس سابق دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه این دانشکده همواره دانشکده‌ای زنده بوده که با مسائل روز جامعه پیش رفته است، گفت: یکی از مشکلات فعلی دانشکده این است که دانشجویان فضای کافی برای نشستن ندارند.



به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر علیرضا مصداقی نیا در مراسم تودیع رییس و معارفه رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه در دوره‌ای 30 ساله پست ریاست دانشکده بهداشت را بر عهده داشته است، خاطر نشان کرد: در دورانی که بنده به این پست منصوب شدم، دانشکده بهداشت به لحاظ فعالیت افت زیادی را تجربه کرده بود. ایستگاه‌های تحقیقاتی این دانشکده فعال نبود و همچنین تعداد اعضای هیات علمی آن 60 یا 65 نفر بود. علاوه بر آن تعداد محدودی رشته در دانشکده بهداشت ارائه می‌شد.


وی با بیان اینکه دانشکده بهداشت باید در جایگاهی قرار گیرد که بتواند آموزش عالی را در کشور توسعه دهد، خاطر نشان کرد: این اتفاق در طول این سال‌ها با کمک استادان دانشکده بهداشت افتاد و در حال حاضر دانشکده بهداشت حدود 1700 دانشجو دارد.


مصداقی نیا با اشاره به اینکه یکی دیگر از اهداف دانشکده بهداشت این است که نیروی انسانی ماهر تربیت کند، گفت: با افزایش فعالیت دانشکده بهداشت و تربیت استادان کارآمد در این دانشکده در طول این 30 سال شاهد آن بودیم که استادان این دانشکده در وزارت بهداشت تاثیر زیادی داشته و سیاست‌های بهداشتی این وزارتخانه را در دست داشتند.


وی همچنین با بیان اینکه در طول این مدت تغییراتی نیز در گروه‌های آموزشی دانشکده بهداشت ایجاد شده است، اظهار داشت: یکی از این گروه‌ها گروه مدیریت ارتقای سلامت بود، همچنین گروه سیاست‌های بهداشت و همچنین اقتصاد بهداشت نیز برای نخستین بار در دانشکده بهداشت دانشکده علوم پزشکی تهران پایه‌گذاری شد که یکی از کارکردهای آن برآورده کردن نیازهای وزارت بهداشت در این زمینه‌ها بود.


رئیس سابق دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه هیچ وقت دانشکده بهداشت متوقف به هیچ وضعی نبوده است، تصریح کرد: دانشکده بهداشت، دانشکده‌ای زنده است که همگام با نیازهای سلامت جامعه پیش می‌رود و همچنین با در نظر گرفتن بهداشت جهانی نیز تلاش می‌کند، ارتباطات بین المللی خود را حفظ کند.


وی با اشاره به اینکه دانشکده بهداشت با پایه گذاری و گسترش برخی گروه‌های آموزشی باعث شده برخی از این گروه‌ها فعالیت خود را به عنوان یک دانشکده مستقل ادامه دهند، افزود: برای مثال دانشکده تغذیه در حال حاضر به شکل یک دانشکده مستقل فعالیت می‌کند، در حالی که زمانی این دانشکده فقط یک گروه آموزشی داشت.


مصداقی نیا با بیان اینکه در حال حاضر دانشکده بهداشت همچون واحدهای دیگر دانشگاه تهران دچار مشکلاتی به لحاظ فیزیکی است، تصریح کرد: یکی از این مشکلات این است که دانشجویان این دانشکده فضای کافی برای نشستن ندارند و اگر دانشگاه بخواهد به تحصیلات تکمیلی و تاثیرگذاری خود در عرصه سلامت جامعه افتخار کند، باید دانشجویان را تکریم کرده و برای آنها فضای کافی در نظر بگیرد.


وی همچنین با اشاره به اینکه در دوران وزارت دکتر ملک زاده در وزارت بهداشت در دهه 70 وی امکاناتی را در جهت نوسازی دانشکده بهداشت به این دانشکده داده بود، خاطرنشان کرد: با این وجود در حال حاضر از نظر تجهیزات و امکانات دانشکده بهداشت عقب است و طی دو سه سال اخیر هیچ وارده‌ای از نظر تجهیزات نداشته است.


رئیس سابق دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه در حال حاضر اعضای هیات علمی دانشکده بهداشت به لحاظ سنی و سنوات کاری در وضعیتی قرار دارند که لزوم تزریق عضو جدید هیات علمی به این دانشکده احساس می‌شود، گفت: بنده در گذشته تاکید کرده بودم که دانشکده نیاز به جذب 110 نفر عضو هیات علمی جدید دارد، اما با ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران در این دانشگاه، این اتفاق نیفتاد و با توجه به اینکه تعداد زیادی از اعضای هیات علمی دانشگاه ایران به این دانشگاه آمدند مقداری از مشکلات دانشکده بهداشت دانشگاه تهران از این لحاظ حل شد، اما با انتزاع دوباره این دو دانشگاه، مشکل همچنان وجود دارد.


وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های بین‌المللی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در جذب دانشجو در دوره mph و همچنین در دوره‌های بین المللی مالاریا، اظهار کرد: این ارتباطات بین المللی باید افزایش یابد، اقداماتی نیز در این جهت در نظر گرفته شده است که امیدوارم انجام شود.


مصداقی نیا با اشاره به 11 مجله علمی پژوهشی که در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران منتشر می‌شود، تصریح کرد:‌این میزان رقم بالایی است و از این 11 مقاله چهار مقاله دارای رتبه ICI است که نسبت به مجلات دانشگاه علوم پزشکی تهران و کل دانشگاه‌های علوم پزشکی در ایران رقم بالایی به حساب می‌آید. این موفقیت مرهون تلاش‌های همه اعضای هیات علمی و استادان دانشکده است و تنها به فعالیت‌های بنده به عنوان ریاست دانشکده مربوط نمی‌شود.

کلمات کلیدی: کمبود فضای فیزیکی، مشکل اصلی دانشگاهها، دانشکده بهداشت، علوم‌پزشکی تهران

آمار بازدید: 401 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image