ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار سایر اخبار وقتی که نیروهای خدمات معلم می‌شوند! (2 آذر 92)

وقتی که نیروهای خدمات معلم می‌شوند! (2 آذر 92)

استخدام، واژه‌ای که امروز برای بسیاری از جوانان به رویا تبدیل شده و از فردای روز فارغ‌التحصیلی سایت‌های اطلاع‌رسانی، روزنامه‌ها و ویژه‌نامه‌های کاریابی را با حرص و ولع می‌خوانند تا شاید در این آشفته بازار فرجی شود و بخت به آنها رو کند و با استخدام دولتی 30 سال با خیال راحت زندگی کنند.



به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه همدان، هرسال تعداد زیادی از جوانان فارغ‌التحصیل می‌شوند که برخی فارغ‌التحصیل رشته‌های علوم پایه هستند و به این امید که روزی بتوانند در آزمون استخدام آموزش و پرورش شرکت کنند منتظر فراخوان می‌شوند دریغ از اینکه اگر آشنا یا همان پارتی نداشته باشی صدایت و خواسته‌هایت را کسی نمی‌شنود.


بر اساس این گزارش گویا شرایط امروز استخدام در آموزش و پرورش تغییر کرده و دیگر تحصیلات و مدرک دانشگاهی جزء شرایط و ضوابط استخدام نیست و باید آشنای مدیر کل، معاون و مشاور باشی تا بتوانی به استخدام آموزش و پرورش در بیایی.




آموزش و پرورش استخدام‌ها را شفاف‌سازی کند


نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: استخدام‌ها باید برای مردم شفاف‌سازی شود.


"احمد آریایی‌نژاد" در این رابطه به خبرنگار ایسنای منطقه همدان گفت: برخی دستگاه‌های دولتی به صورت پنهانی بدون ارائه فراخوان اقدام به استخدام کرده‌اند که این نوع عملکرد از نظر قانونی قابل پیگیری است و مجموعه آموزش و پرورش باید شفاف سازی کند.


وی به استخدام آموزش و پرورش در سال جاری اشاره کرد و گفت: باید پرونده افرادی که در آموزش و پرورش استخدام شدند را نگاه کنیم تا مشخص شود کدام یک از آنها بدون سفارش وارد این مجموعه شده‌اند چراکه مردم عدالت‌محور بوده و باید حق همه رعایت شود.




نیروهای غیرقانونی آموزش و پرورش در دوره حساس ابتدایی تدریس می‌کنند


آریایی‌نژاد گفت: آموزش دوره ابتدایی یکی از دوره‌های بسیار حساس، سخت و تاثیرگذار از سال‌های تحصیلی است که متاسفانه نیروهایی به صورت غیرقانونی برای تدریس این دوره به کار گرفته شده‌اند در حالیکه بخش آموزش از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.


وی افزود: استخدام و اشتغال دغدغه همه مردم کشور است و هرگاه صحبت از اشتغال به میان می‌آید شغل دولتی و پشت میزنشینی به ذهن مردم می‌رسد در حالیکه سایر مشاغل نیز کاربردی هستند.


وی ادامه داد: برخی مشاغل که منبع تولید علم هستند موجب کم شدن نیاز ما به بیگانگان می‌شود، ضمن اینکه ادارات ظرفیت کمی برای فعالیت افراد دارند.




ظرفیت ادارات تنها برای افرادی که آشنا دارند، وجود دارد


آریایی نژاد تاکید کرد: در استخدام نیروهای اداری باید عدالت رعایت شود و همه افراد یکسان باشند در حالیکه استخدام تنها برای افرادی که آشنا داشته باشند وجود دارد و در حق کسانی که آشنا نداشته باشند ظلم می‌شود.


وی گفت: برای استخدام نیرو در آموزش و پرورش ویژه فرزندان فرهنگی باید اولویت در نظر گرفته شد.




به دنبال ابطال استخدام آموزش و پرورش هستیم


رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از استخدام‌های انجام شده در وزارت آموزش و پرورش در دولت دهم انتقاد کرد و گفت: این استخدام‌ها غیرقانونی بود و ما به دنبال ابطال آن هستیم.


"محمدعلی پورمختار" با اشاره به استخدام‌های اخیر وزارت آموزش و پرورش دولت دهم افزود: استخدام‌های اخیر آموزش و پرورش مشکل دارند و ما به آن انتقاد داریم، اداره کل‌های آموزش و پرورش نیروهایی را با مدارک لیسانس، فوق دیپلم و دیپلم به عنوان خدمت‌گذار به کار گرفته‌اند. اما قانون را دور زده‌اند و در یک چشم به هم زدن این نیروها را آموزشی کرده و معلمان قدیمی را از کار بیکار یا به مرکز استان فرستاده‌اند.




با تدریس فرد صفر کیلومتر منتظر افت سطح آموزشی هستیم


پورمختار تصریح کرد: فرد صفر کیلومتری که آموزش‌های لازم را ندیده چطور می‌تواند کلاس و مدرسه را مدیریت کند. باید با این روند منتظر این باشیم که سطح آموزش افت کند.


وی اعلام کرد: کمیسیون اصل نود به دنبال این است که این استخدام‌ها را ابطال کند.


نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ با بیان اینکه تبعیض ناروایی در به کارگیری این نیروها وجود داشته است، اظهار کرد: در منطقه بهار و کبودرآهنگ نیروی آموزشی داشتیم ولی از مرکز استان نیرو برای این دو شهرستان به کار گرفته‌اند.




در صورت غیرقانونی بودن به کارگیری نیرو،‌ آموزش و پرورش باید پاسخ دهد


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری همدان اظهار کرد: در صورتی‌که آموزش و پرورش به صورت داخلی نیرویی را به کار گرفته باشد باید به قانون پاسخگو باشد.


"کریم مطهری مؤید" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: آموزش و پرورش برای استخدام نیرو باید مجوز از وزارتخانه داشته باشد و ضمن رعایت قانون که شامل ارائه فراخوان، جذب سه برابر ظرفیت و مصاحبه است اقدام به جذب نیرو کند در غیر این صورت قانون را رعایت نکرده و باید پاسخگو باشد که استانداری نیز در این خصوص به آموزش و پرورش تذکر داده و ایراداتی وارد دانسته است.


وی افزود: هر گونه به‌کار‌گیری نیرو از لحاظ استخدام پیمانی و رسمی باید با هماهنگی صورت گیرد.




در صورت ابطال فعالیت نیروها، آموزش و پرورش باید پاسخگو باشد


مطهری مؤید به وضعیت فعلی نیروهایی که به صورت غیرقانونی به کار گرفته‌ شده‌اند و زندگیشان را بر اساس دریافت حقوق در این حوزه تنظیم کرده‌اند،‌ گفت: ما تنها متولی کسانی هستیم که با مجوز استخدام شده‌اند و در صورت ابطال، برای فعالیت آنها آموزش و پرورش باید پاسخگو باشد.




800 آموزگار کم آوردیم


معاون پژوهش مدیریت و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: با توجه به تغییر ساختار دوره‌های ابتدایی که به شش پایه تبدیل شد نزدیک به 800 نفر آموزگار کم آوردیم و تامین این تعداد نیرو کار ساده‌ای نبود.


"عباس بهرامی مشعوف" اظهار کرد: با ساماندهی نیروهای آموزش و پرورش و با تلاش انجام شده 400 نفر از نیروها که در سیستم بودند و مدرک دانشگاهی داشتند برای تدریس به کار گرفته شدند.




30 نفر تحصیل کرده رشته فنی و مهندسی به تدریس در کار و دانش پرداختند


وی افزود: از این تعداد 30 نفر رشته فنی و مهندسی بودند که به کار و دانش معرفی شدند و 800 نفر در دوره ابتدایی ساماندهی شدند که هر یک از آنها 300 ساعت دوره‌های آموزش ضمن خدمت را با موفقیت گذراندند.




هر سال 500 نفر نیرو از آموزش و پرروش بازنشسته می‌شود


بهرامی مشعوف تاکید کرد: هر ساله 500 نفر نیرو از آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند و هنوز محصولات دانشگاه فرهنگیان بیرون نیامده است که آموزش و پرورش نیروهای خدمه را که تحصیلات داشتند به کار گرفت.




نیروهای خدمات آموزش و پرورش بعد از ورود به آموزش و پرورش ادامه تحصیل داده‌اند


وی گفت: نیروهایی که چندین سال خدمه بودند و در این دوره مدارک دانشگاهی دریافت کرده بودند بر اساس شایستگی برای تدریس به کار گرفته شدند.


"اکبر عابدی"، رییس سازمان بازرسی منطقه غرب کشور نیز بر غیرقانونی بودن این نوع عملکرد آموزش و پرورش صحه گذاشت و در سخنانی کوتاه به ایسنا گفت: نتیجه این بررسی به مراجع زیربط اعلام شده است.


به گزارش ایسنا، دیده می‌شود نیروهایی در قالب نیروی خدمات وارد سیستم آموزش و پرورش شدند که از همان ابتدا دارای مدرک دانشگاهی بودند و بدون هیچ نوع آزمون استخدامی در حال تدریس در این حوزه هستند اگرچه فارغ‌التحصیلان زیادی منتظر فراخوان استخدام هستند غافل از اینکه آموزش و پرورش داخلی و با پنهان‌کاری نیروها را تکمیل می‌کند، ضایع شدن حق افراد منتظر و فارغ‌التحصیل برای استخدام در آموزش و پرورش هیچ. فرزندانی که آینده ساز جامعه هستند با این نوع عملکرد آموزش و پرورش چه خواهند شد؟ بحران در بخش آموزش در راه است، چه بر سر بخش آموزش خواهد آمد...


گزارش از خبرنگار ایسنا- منطقه همدان "زهرا فرامرزدوست"

کلمات کلیدی: نیروهای خدمات، معلم، مدرس، تدریس

آمار بازدید: 319 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image