ارتباط مستقیم با 30721 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی تعطیلی 15 دانشکده پزشکی در کامرون (26 آبان 92)

تعطیلی 15 دانشکده پزشکی در کامرون (26 آبان 92)

تصمیم‌ جدید «کمیسیون ملی آموزش پزشکی، داروسازی و دندانسازی کامرون» مبنی بر منع فعالیت 15 دانشکده پزشکی در کامرون خشم مسئولان و کارکنان دانشکده‌های آموزش پزشکی در این کشور را برانگیخت.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با وجود مخالفت دانشکده‌های رشته پزشکی با این تصمیم اما جامعه پزشکی کامرون از آن استقبال کرده است.



تصمیم کمیسیون ملی آموزش پزشکی، داروسازی و دندانسازی کامرون مبنی بر ممنوعیت فعالیت 15 دانشکده آموزش پزشکی از سوی معاون دانشگاه «بامندا» ناعادلانه و غیرموجه تلقی شد.



«میشل سوح نیبا»، معاون دانشگاه «بامندا» دراین‌باره گفت: دولت از امکانات ما برای آموزش پزشکان استفاده می‌کند اما اکنون قصد تعطیلی دانشگاه‌های ما را دارد.



به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی‌ورلد‌نیوز، به رغم این مخالفت‌ها تصمیم فوق با استقبال شورای ملی پزشکی کامرون روبرو شده است.



«جورج آسام» از اعضای این شورا یکی از افرادی است که نمی‌تواند خوشحالی خود را از این تصمیم پنهان کند. وی تاکید دارد که دولت می‌تواند تعداد بیشتری از این دانشکده‌ها را به طور دائمی تعطیل کند.



به دنبال این تصمیم در سال تحصیلی جاری (2014-2013) در کامرون تنها شش دانشکده علوم پزشکی صلاحیت و اجازه پذیرش دانشجو را دارند که شامل چهار دانشگاه دولتی و دو دانشگاه غیردولتی می‌شوند.



این تصمیم دولت سبب بروز مشکلات عدیده برای دانشجویانی شده که در حال تحصیل در دوره‌های هشت ساله پزشکی در دانشگاه‌های ممنوع هستند. اما یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه «بامندا» تاکید کرد که هیچ‌ یک از این دانشجویان از ادامه تحصیل در رشته‌هایشان منع نمی‌شوند و فقط به یکی از شش دانشگاه مجاز اعلامی از سوی وزارت علوم کامرون فرستاده می‌شوند.



در سال 1993 میلادی به‌ دنبال تصمیم دولت کامرون مبنی بر تمرکززدایی و توسعه نظام آموزش دولتی در این کشور، دانشکده‌های پزشکی رشد فراوانی کردند اما بعدها وزارت علوم کامرون به مخالفت با اعطای فراوان مدارک پزشکی پرداخت اما درعین حال اعتراف کرد کشور همچنان به پزشکان و دندانپزشکان زیادی نیاز دارد.



آسام با اشاره به نتایج 20 ساله اجرای برنامه‌های فوق مدعی شد که این کشور اکنون مملو از دانشکده‌های پزشکی است که منابع اندکی داشته و بسیاری از آنها به شدت به استادان پاره‌وقت وابسته هستند. به گفته وی این دانشکده‌ها هیچ رویه استانداردی نداشته و بازده آموزشی ضعیفی دارند.



شورای ملی پزشکی کامرون نیز تحت ریاست «دانیل مونا»، صراحتا از کیفیت پایین آموزشی در برخی از دانشکده‌های پزشکی خبر می‌دهد. وی عاجزانه از دولت خواست نه تنها بر گسترش موسسات خصوصی ارائه‌دهنده رشته پزشکی نظارت کند بلکه این روند را متوقف سازد.



با این حال کارشناسان زبده امیدوارند با مذاکره با دولت به یک راه‌حل منطقی برای جلوگیری از این اقدام تازه دست یابند.


کلمات کلیدی: دانشکده پزشکی، کامرون، دانشگاههای کامرون، پزشکی

آمار بازدید: 267 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image