ارتباط مستقیم با 30631 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار کارشناسی کاهش پذیرش دانشجوی آموزش محور/ احیای 90 درصد رشته های کارشناسی (26 آبان 92)

کاهش پذیرش دانشجوی آموزش محور/ احیای 90 درصد رشته های کارشناسی (26 آبان 92)

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی گفت:90 درصد رشته های مقطع کارشناسی که در گذشته در دانشگاه حذف شده بود احیا می شود.


به گزارش خبرنگار مهر، دکتر نادر نعمت اللهی بعدازظهر امروز در نشستی مطبوعاتی که در محل این دانشگاه برگزار شد به بیان سیاست های دانشگاه علامه در زمینه آموزشی پرداخت و گفت: سیاست دانشگاه تمرکزدایی است در دهه های اخیر بیشتر مسائل آموزشی و حتی پژوهشی دانشگاه جمع آوری شده و در دفتر مرکزی این دانشگاه در مورد آن تصمیم گیری می شده است اما در دوره جدید فعالیت هایی را که دانشکده ها می توانستند انجام دهند را تفویض اختیار کردیم.

وی ادامه داد: برای افزایش سطح علمی دانشجویان ، دانشجویان برتر هر رشته ای می توانند شیوه خود را از آموزشی به آموزشی - پژوهشی تغییر دهند. در گذشته این کار صورت نمی گرفت ولی اکنون دانشجویان اول تا سوم می توانند شیوه تحصیلی خود را از آموزشی به آموزشی - پژوهشی تغییر دهند.

وی ادامه داد همچنین از این پس آزمون جامع دکترا در گروههای آموزشی برگزار خواهد شد و مصاحبه دانشجویان در گروهها صورت خواهد گرفت.

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی به رشد دانشجویان این دانشگاه طی چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: دانشجویان بویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشد زیادی داشتند ولی جذب اساتید به اندازه دانشجویان به اندازه دانشجویان نبوده و دانشگاه در این زمینه با جذب اساتید به دنبال کیفی سازی است.

وی ادامه داد: در گذشته پذیرش دانشجو بدون اظهارنظر گروههای آموزشی بوده که اکنون سیاست دانشگاه این است که با نظرخواهی از گروههای دانشگاه اقدام به پذیرش دانشجو شود.

نعمت اللهی در ادامه به احیای برخی از رشته های کارشناسی که در گذشته حذف شده بود اشاره کرد و اظهار داشت: از گروهها خواسته ایم که تعداد دانشجویان مورد نیاز خود را در رشته هایی که اعلام کرده ایم عنوان کنند قرار است 90 درصد این رشته ها احیا شود و ما دانشجوی نوبت اول را در این رشته ها پذیرش خواهیم کرد چرا که برخی از رشته های کارشناسی یا حذف شده بود یا اینکه در نوبت دوم دانشجو پذیرش می شد و این مسئله باعث شده بود که دانشجویان رتبه اول علوم انسانی رشته های نوبت دوم دانشگاه را انتخاب کنند. به عنوان مثال رشته حقوق دانشگاه علامه در سالهای گذشته همیشه دانشجویان رتبه بالا را جذب می کرد ولی بعد از آنکه در نوبت دوم این رشته تشکیل شد دانشجویان رتبه بالا در دانشگاههای دیگر جذب شدند.

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی به مقطع کارشناسی ارشد اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر در مقطع کارشناسی ارشد بیشتر دانشجویان آموزش محور پذیرش شدند که این مسئله افت شدید آموزشی را ایجاد کرد تا آنجا که بتوانیم پذیرش شیوه آموزش محور را کاهش خواهیم داد.

وی ادامه داد: در گذشته گروههای آموزشی در مقطع دکتری 5 دانشجوی دکتری پذیرش می کردند که با دانشجویان بورسیه و دیگر دانشجویان گاهی به 7 تا 8 دانشجوی دکتری افزایش می یابد که اساتید نمی توانستند از پس این دانشجویان برآیند که طبق تصمیمات جدید قرار شده گروهها یک سال در میان دانشجو پذیرش کنند.

کلمات کلیدی: کاهش پذیرش دانشجو، دانشجوی آموزش محور، احیای 90 درصد رشته های کارشناسی، کارشناسی، رشته کارشناسی

آمار بازدید: 425 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image