ارتباط مستقیم با 30860 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان استاد غفاریان
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه سيستم جلوگيري از جعل مدارك دانشگاهي راه‌اندازي شد (1 شهریور 91)

سيستم جلوگيري از جعل مدارك دانشگاهي راه‌اندازي شد (1 شهریور 91)

بيش از 30 دانشگاه و مركز آموزش عالي در امارات با همكاري شركت نرم‌افزاري آمريكايي در صدد راه‌اندازي سيستمي براي جلوگيري از جعل مدارك دانشگاهي در اين كشور مي‌باشند.


به گزارش سرويس «دانشگاهي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از گلف نيوز، اين سيستم بدون نياز به ارتباط با دانشگاه مربوطه از طريق تشخيص فركانس راديويي (RFID) به ذخيره اطلاعات و فرستادن آن به دفتر تشخيص وزارت آموزش عالي و پژوهش اقدام كرده و نسبت به صحت و سقم اطلاعات مندرج در مدرك دانشگاهي افراد مي‌پردازد.

اين سيستم سواي بر ضريب دقت بالا در سرعت بسيار كم نسبت به صحت مدارك دانشگاهي مي‌پردازد. با استفاده از اين نرم‌افزار خطر مدارك جعلي و تقلبي بررسي مي‌شود.

ناصر صمدان، استاد فيزيك دانشگاه شارجه امارات در گفت‌وگو با اخبار دانشگاه، افزود: چند سال قبل يك سازمان معتبر در آمريكا اقدام به انتشار مقاله‌اي كرد كه در آن ليست مدارك جعلي دانشگاه‌هاي غرب را مشخص كرد كه بيشتر اين مدارك جعلي از دانشگاه‌هاي كشورهاي حوزه خليج‌فارس بود. از آن زمان به بعد دانشگاه‌هاي اماراتي تلاش فراواني براي كنترل اين پديده زشت آموزشي كردند كه راه‌اندازي اين سيستم گام محكمي در اين خصوص است.

دوبي تنها منطقه آزاد جهان است كه خود را كانون دانشگاهي جهان كرده است، دوبي 27 مركز آموزش عالي با همكاري 11 كشور دارد و نزديك به 18 هزار دانشجو از ساير كشورها در 300 رشته آموزشي در اين منطقه تحصيل مي‌كنند.

مسوولان اماراتي اعلام كردند: فرصت‌هاي شغلي در اين منطقه باعث بروز بازار سياه در ارائه مدرك جعلي شده است.

گفتني است، چندي پيش دولت عراق در بررسي كامل مدارك دانشگاهي مسوولان دانشگاهي اين كشور 20 هزار كارمند و كاركنان دولت با مدرك جعلي را شناسايي كرد كه از آن جمله نام مسوولان رده‌ بالاي اين كشور نيز به چشم مي‌خورد به همين منظور عبدالجبار الانصاري از محققان عراقي، اعلام كرد: اين كشور نيز به دليل بيكاري در اين كشور نيازمند اين سيستم است.

کلمات کلیدی: جعل مدرک دانشگاهی، دانشگاههای امارات، جعل مدرک در امارات، دانشگاه شارجه امارات

آمار بازدید: 409 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image