ارتباط مستقیم با 30650 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی توصیه یک استادپزشکی به دانشجویان پزشکی (21 آبان 92)

توصیه یک استادپزشکی به دانشجویان پزشکی (21 آبان 92)

معاون آموزشی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه دانشجویان پیش از ورود به دانشگاه باید از رشته تحصیلی خود آگاهی کافی کسب کنند، گفت: با توجه به اینکه دانشجویان پیش از ورود به دانشگاه تحت بمباران اطلاعاتی قرار می‌گیرند، معمولا فرصت کافی برای شناخت رشته تحصیلی آینده خود ندارند.



دکتر عمادی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به اینکه دانشگاه تهران معمولا تعداد زیادی از نخبگان رشته تجربی را به خود جذب می‌کند، خاطر نشان کرد: با این حال واقعیت این است که هر ساله تعدادی از دانشجویان تحت فشار خانواده و یا برای کسب عنوان پزشکی وارد دانشگاه می‌شوند و تنها زمانی این مشکل حل می‌شود که دانشجویان با دید بازتری به انتخاب رشته بپردازند.


وی با اشاره به اینکه در آمریکا این مشکل را با پذیرش دانشجو پس از گذراندن دوره کارشناسی حل کرده‌اند، اظهار کرد: این راه حل با اینکه باعث طولانی شدن دوره تحصیل می‌شود، اما یک دوره در دانشگاه تهران از همین روش استفاده شد و در نتیجه دانشجویان این دوره نسبت به دوره‌های دیگر انگیزه بیشتری داشتند.


معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین با تاکید بر اینکه برنامه‌هایی جهت آشنایی دانشجویان جدید الورود با رشته تحصیلی خود در کادر برنامه‌های آموزشی نوین دانشگاه تهران پیش از انتزاع دانشگاه ایران قرار گرفته بود، تصریح کرد: پیش از این در سالهای گذشته برنامه‌ای با نام هفته گذر از دبیرستان به دانشگاه برگزار می‌شد که در آن ماهیت رشته‌های پزشکی به دانشجویان این رشته نشان داده می‌شد، همچنین این دانشجویان به شکل زودرس وارد بیمارستان شده و با فضای بیمارستان‌ها نیز آشنا می‌شدند.


عمادی با اشاره به اینکه انتزاع دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران در این برنامه‌ها اخلال ایجاد کرد، تصریح کرد: امسال به دلیل نداشتن بودجه کافی بر خلاف سال گذشته دانشجویان اردویی نداشتند و این برنامه آشنایی با رشته‌های پزشکی طی سه یا چهار روز برگزار شد.


وی با تاکید بر اینکه استفاده از آزمون چهار گزینه‌ای نه تنها در آزمون ورودی دانشگاه بلکه در پذیرش دانشجویان phd و دستیاران نیز مسئله زاست، اظهار کرد: با این حال استفاده از مصاحبه نیز احتمال اعمال سلیقه را بالا می‌برد. علاوه بر آن امکان مصاحبه گرفتن از تعداد بالای متقاضی ورود به دانشگاه نیز وجود ندارد، بنابراین با وجود مشکلات بسیار روش آزمون چهار گزینه‌ای در حال حاضر روش مناسبی است.

کلمات کلیدی: استادپزشکی، دانشجویان پزشکی، پزشکی، توصیه های پزشکی

آمار بازدید: 272 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image