ارتباط مستقیم با 30703 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه توقف تغییر کاربری زمینهای پردیس کشاورزی دانشگاه تهران (1 شهریور 91)

توقف تغییر کاربری زمینهای پردیس کشاورزی دانشگاه تهران (1 شهریور 91)

جمعی از دانشجویان پردیش کشاورزی دانشگاه تهران در نامه ای خطاب به رئیس این دانشگاه خواهان توقف تغییر کاربری زمینهای این پردیس شدند.


به گزارش خبرنگار مهر، در بخشهایی از این نامه خطاب به ریاست دانشگاه تهران آمده است: "ما جمعی از دانشجویان پردیس کشاورزی و منابع طبیعی به نمایندگی از سایر دانشجویان این پردیس، وظیفه خود دانستیم که با توجه به تلاشهای صورت گرفته در رابطه با تصرف و تغییر کاربری بیش از 200 هکتار از زمینهای حاصل خیز و مورد بهره برداری این پردیس که در اصل تمام زمینها را شامل می شود، مواردی را مطرح کنیم: در سالهای دور که تنها 400 دانشجو در این محیط علمی مشغول به تحصیل بودند بیش از 500 هکتار زمین زراعی متعلق به این فضای آموزشی بود، حال چطور می شود که با بیش از 4000 دانشجوی در حال تحصیل تنها 200 هکتار در اختیار این پردیس قرار گرفته که البته آن هم از سوی ریاست دانشگاه تهران جهت تغییر کاربری قرار گرفته است.

ما در آموزه های دینی خود آموخته ایم که "هدف، وسیله را توجیه نمی کند" و این برای اهداف مقدس مصداق دارد، چه رسد به اینکه در حقانیت و درستی هدف نیز شک و تردید وجود داشته باشد. بذل و بخشش اراضی حاصلخیز کشاورزی و تغییر کاربری آنها که با هدف ساخت و سازهای تجاری-اداری و تاسیس دانشگاه تهران 2 و با بهانه بالا بودن ارزش افزوده این طرح است، چه دلیل توجیه کننده ای دارد؟

مصادره زمینهای پردیس کشاورزی موجبات تضعیف این قطب علمی را به دنبال خواهد داشت که اثرات آن گریبان استادان و دانشجویان آن را هم خواهد گرفت و البته تضعیف دانشگاه تهران را هم به دنبال خواهد داشت همچنین کشاورزی کشور نیز از آن بی نصیب نخواهد ماند.

در پایان ما دانشجویان پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران ضمن حمایت از مواضع دکتر گرجی - رئیس پیشین پردیس و اعضای هیأت علمی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی در صیانت از اراضی کشاورزی، مخالفت خود را با تغییر کاربری این اراضی اعلام می داریم و منتظر شنیدن نظرات حضرتعالی در رابطه با موارد بیان شده فوق، هستیم."

به گزارش مهر، دانشجویان پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران رونوشت کامل این نامه را برای وزرای جهاد کشاورزی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوی ارسال کرده اند.

کلمات کلیدی: دانشگاه تهران، پردیس کشاورزی دانشگاه تهران، تغییر کاربری زمینهای پردیس کشاورزی دانشگاه تهران

آمار بازدید: 439 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image