ارتباط مستقیم با 30675 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار گله دانش آموختگان از سامانه تایید مدارک/ پاسخ مدیر کل دانشجویان داخل (12 آبان 92)

گله دانش آموختگان از سامانه تایید مدارک/ پاسخ مدیر کل دانشجویان داخل (12 آبان 92)

برخی دانش آموختگان متقاضی ترجمه مدارک تحصیلی خود که لازم است دانشنامه شان توسط سامانه تایید مدارک به تایید برسد از فرایند اقدامات این سامانه گله کردند که مدیر کل دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان پاسخهایی به این ایرادات داد.


به گزارش خبرنگار مهر، سازمان امور دانشجویان از مدتی پیش اقدام به راه اندازی سامانه تایید مدارک تحصیلی کرد تا مدارک تحصیلی دانشجویان متقاضی خروج از کشور پیش از ترجمه به تایید سازمان امور دانشجویان برسد.

اما در این میان برخی دانش آموختگان اشکالاتی را به این فرایند وارد کردند، پرداخت هزینه 35 هزار تومانی، چرایی تایید دوباره مدرکی که دانشگاه مورد تایید وزارت علوم آن را صادر کرده، طولانی شدن روند تایید مدارک از جمله انتقاداتی بود که توسط برخی از آنان مطرح شد.

محمدحسن یوسفی - مدیر کل دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص انتقادات مطرح شده توضیحاتی ارائه داد.

علت تایید دوباره دانشنامه ها در سامانه تایید مدارک

یوسفی در این باره با ارائه توضیحاتی، اظهار داشت: باید بپذیریم ممکن است در فرایند تایید مدارک توسط دانشگاهها، آنطور که باید و شاید دقتی صورت نگرفته باشد و گاهی اوقات هم ممکن است خطاهایی به صورت سهوی هم در خصوص صدور دانشنامه و رویت مدارک مثبته آن رخ داده باشد.

دلائل پرداخت مبلغ 35000 تومان

مدیر کل دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان درباره علت پرداخت مبلغ 35 هزارتومان برای تایید دانشنامه دانش آموختگان، گفت: بر اساس مصوباتی که توسط دولت وجود دارد راه اندازی سامانه های الکترونیکی به دستگاهها این اجازه را می دهد که مبالغی بابت خدمات ارائه شده به متقاضیان، دریافت شود.

وی تاکید کرد: این وجوه صرف پشتیبانی و نگهداری سامانه های الکترونیکی خواهد شد و سازمان امور دانشجویان هم طبق همین قاعده و فرایند قانونی تصمیم گرفت مبالغی را از افراد دریافت کند تا در آینده خدمات الکترونیکی بیشتری به دانشجویان و دانش آموختگان ارائه دهد.

رضایت دانشجویان ساکن در شهرستان از سامانه تایید مدارک

یوسفی با بیان اینکه دانشجویان ساکن در شهرستان از راه اندازی این سامانه رضایت کامل دارند، ادامه داد: دانش آموختگان ساکن در شهرستانها از راه اندازی این سامانه رضایت دارند و نظر خود را به نوعی در رسانه ها انعکاس داده اند اما در تهران ممکن است دانش آموختگان این ذهنیت را داشته باشند که می توانند تاییدیه مدارک خود را حضوری دریافت کنند.

وی افزود: سامانه تایید مدارک با این نگاه طراحی شده که ضمن مکانیزه کردن فرایند تایید دانشنامه ها، مقدمه یک سامانه بزرگتری است که در فازهای بعدی راه اندازی می شود و تمام مراحل صدور مدارک و تایید آن را در بر می گیرد.

فرایند زمانی تایید مدارک

این مقام مسئول سازمان امور دانشجویان درباره زمانی که لازم است مدارک به تایید برسد و سپس در اختیار دانش آموختگان قرار گیرد، گفت: بر اساس روال برنامه ریزی شده، تایید مدارک برای دانشگاههای دولتی و مجموعه های غیرانتفاعی زمان متغیر است به عبارت دیگر حداقل زمانی که برای تایید مدارک مورد نیاز است به علاوه مدت زمان ارسال این مدارک به درب منازل توسط شرکت پست، حداقل 10 تا 15 روز است.

وی ادامه داد: این بازه زمانی برای غیردولتیها از 15 تا 20 روز طول می کشد چون مدارک تایید شده توسط غیردولتیها یک مرحله بیشتری را باید پشت سر بگذارد و آن تایید مدارک توسط دانشگاه منتخب استان است.

مزیتهای سامانه تایید مدارک

یوسفی با خاطرنشان ساختن این موضوع که سامانه تایید مدارک برای دانش آموختگانی است که قصد دارند مدارک خود را برای خروج از کشور ترجمه کنند، اظهار داشت: مزیت نسبی سامانه مذکور این است که به استناد وجود آن و ثبت اطلاعاتی که در آن صورت می گیرد در آینده گزارشات قابل اتکا و مستندی را به مدیران رده های بالاتر وزارت علوم و نظام ارائه داد که در تصمیم گیریهای آینده مهم است.

وی گفت: سلامت مدارک صادر شده در این سامانه تضمین می شود و لازم است سامانه به شکلی تسری یابد که تمام فرایند صدور مدارک را پوشش دهد.

کلمات کلیدی: فرایند زمانی تایید مدارک، مزیتهای سامانه تایید مدارک، مدرک، مدارک، علت تایید دوباره دانشنامه ها در سامانه تایید مدارک، سامانه تایید مدارک

آمار بازدید: 286 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image