ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار تسهیل شرایط ادامه تحصیل اتباع افغانی و عراقی در آموزش عالی کشور (8 آبان 92)

تسهیل شرایط ادامه تحصیل اتباع افغانی و عراقی در آموزش عالی کشور (8 آبان 92)

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تسهیل در شرایط ادامه تحصیل برای متقاضیان اتباع افغانی و عراقی در آموزش عالی کشور خبر داد.




به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمدرضا مخبر دزفولی با اشاره به مصوبات جلسه 738 شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی، گفت: موضوع اول مورد بحث در این جلسه گزارش کارگروهی که در زمینه تدارک تسهیلات برای ادامه تحصیل اتباع افغانی و عراقی که متقاضی ورود به آموزش عالی در کشور هستند، بود.



وی افزود: این کارگروه پیش از این روش‌های ممکن برای تسهیل تحصیل این متقاضیان در آموزش عالی را بررسی کرده بود و در این جلسه پیشنهادهای این کارگروه ارائه شد که اعضای جلسه پیرامون آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.



مخبر دزفولی گفت: پس از مباحث و تبادل آرا در این زمینه مقرر شد این مسیر با توجه اینکه برای آزمون سراسری با مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی، شورایی به ریاست وزیر علوم برای ساماندهی و طراحی سازوکارهای لازم برای اینگونه تسهیلات برای دانشجویان داخل کشور تشکیل شده است، این تسهیلات برای ادامه تحصیل اتباع خارجی نیز در شورای مزبور مورد بررسی قرار گیرد.





ارائه گزارش وضعیت نخبگان و استعدادهای برتر




عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در ادامه با بیان اینکه گزارش وضعیت نخبگان و استعدادهای برتر دستور بعدی جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی بود، گفت: سند ملی نخبگان چندی پیش در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و اهتمام شورا بر این بوده است که این سند در مسیر اجرایی شدن قرار گیرد.



وی افزود: گزارش معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان در خصوص وضعیت نخبگان در داخل کشور و فرایندهای ادامه تحصیل این عزیزان در خارج از کشور در حال رخ دادن است نظیر روندهای بازگشت نخبگان به داخل کشور ارائه شد.





تاکید رئیس‌جمهور بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای نگهداشت و به‌کارگیری نخبگان




عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: پیشنهادهایی از جانب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه گزارش ارائه شده مطرح شد که رئیس جمهور در این زمینه تاکید کرد که " از هر ظرفیتی که می‌توانیم برای نگهداشت نخبگان و به‌کارگیری این عزیزان در جایگاه‌های علمی و تخصصی نظیر دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، صنعت و... که نیاز به استفاده از وجود نخبگان دارد باید استفاده کنیم".



دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی همچنین بر اساس مباحث مطرح شده تاکید داشت که: " فرایندهای شناخت و کشف ظرفیت‌های نخبگی باید وسیع‌تر و دقیق‌تر باشد و بتواند پوشش بیشتری به عناصری که دارای یک نبوغ و استعداد برتر در بخش‌های علمی هستند بدهد" که در این زمینه مقرر شد بنیاد ملی نخبگان کار را دنبال کند.





تسهیلات و کمک برای تقویت مراکز نخبه‌پرور




مخبر دزفولی افزود: درخصوص توجه به دانشگاه‌ها و مراکز علمی نخبه‌پرور در کشور که برجسته بوده و دارای تعداد مشخصی هستند که شامل دانشگاه‌های درجه یک و ممتاز کشور بوده و حجم بالایی از نخبگان نیز این دانشگاه‌ها را انتخاب می‌کنند پیشنهاد شد برای کمک به این مراکز نخبه‌پرور و تقویت آنها تسهیلاتی درنظر گرفته شود.



عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: مقرر شد مجموعه پیشنهادها برای این تسهیلات در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی و جمع‌بندی شود و به بنیاد ملی نخبگان ابلاغ شود تا آنها نیز بتواند راهکارهای اجرایی برای استفاده بهینه از ظرفیت نخبگانی را تدبیر و طراحی کنند.


کلمات کلیدی: تسهیل شرایط ادامه تحصیل، اتباع افغانی، اتباع عراقی، آموزش عالی کشور، تسهیلات و کمک برای تقویت مراکز نخبه‌پرور، ارائه گزارش وضعیت نخبگان و استعدادهای برتر

آمار بازدید: 340 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image