ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور ادغام برگزاری کنکور دانشگاه سراسری و آزاد از سال آینده لغو می‌شود (5 آبان 92)

ادغام برگزاری کنکور دانشگاه سراسری و آزاد از سال آینده لغو می‌شود (5 آبان 92)

رئیس دانشگاه آزاد گفت: کنکور دانشگاه‌های سراسری و آزاد که امسال ادغام شده بود از سال آینده به صورت جداگانه برگزار می‌شود.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در حاشیه نشست مسئولان حوزه علوم پزشکی این دانشگاه در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر به دلیل تغییر ترکیب جمعیتی در دوره 18 تا 24 سال بسیاری از رشته‌محل‌ها متقاضی ندارند به طوریکه از 19هزار رشته محل 7هزار رشته‌محل تعطیل شده است. بنابراین باید این میزان ظرفیت را به تحصیلات تکمیلی اختصاص دهیم زیرا در بخش تحصیلات تکمیلی یک میلیون متقاضی داریم که مجموع دانشگاه‌های آزاد و دولتی تنها پاسخگوی 300هزار نفر برای پذیرش هستند.

وی افزود: در این صورت داوطلبان تحصیلات تکمیلی به خارج از کشور می‌روند و به دلیل هزینه گران کشورهای آسیای شرقی را انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه کنکور دانشگاه آزاد و سراسری که امسال ادغام شده بود از سال آینده به صورت جداگانه برگزار می‌شود، گفت: در ادغام کنکور دانشجویان فرصت انتخاب را از دست می‌دهند بنابراین از سال آینده کنکور دانشگاه‌های آزاد و سراسری به صورت جداگانه برگزار می‌شود تا شانس قبولی بیشتر شود.

میرزاده در رابطه با معرفی‌اش به شورای عالی انتقلاب فرهنگی گفت: گزینه قطعی دانشگاه آزاد هستم و پس از ارائه گزارش به هیئت امنا به عنوان رئیس دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می‌شوم.

رئیس دانشگاه آزاد در رابطه با حوزه علوم پزشکی این دانشگاه گفت: برنامه‌ دراز مدتی داریم و برای توسعه علوم پزشکی دانشگاه 10 سال زمان می‌خواهیم.

وی افزود: مدیران قبلی فضاهای مناسبی را برای این منظور فراهم کرده‌اند.

میرزاده ادامه داد:‌ با معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور توافق کرده‌ایم تا پردیس علم و فناوری مشترک را در پارک فناوری پردیس تأسیس کنیم که تا دو هفته آینده این توافق‌نامه به امضاء می‌رسد و در نظر داریم شرکت‌های دانش‌بنیان را در سراسر ایران توسعه دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: همچنین با توفیقی سرپرست وزارت علوم نیز به توافق رسیده بودیم تا برنامه‌های علمی مشترکی داشته باشیم ولی پس از معرفی نشدن وی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس باید در اولین فرصت با رضا فرجی دانا وزیر پیشنهادی علوم جلسه‌ای بگذاریم و برای انجام طرح‌های مشترک پژوهشی به توافق برسیم.

کلمات کلیدی: ادغام برگزاری کنکور دانشگاه سراسری و آزاد، کنکور دانشگاه سراسری و آزاد، آزمون سراسری سال 93 دانشگاه آزاد، کنکور 93 دانشگاه آزاد، آزمون سراسری سال 93، مرکز آزمون دانشگاه آزاد، تفکیک کنکور 93 دانشگاه آزاد، کنکور آزاد 93، azmoon.com

آمار بازدید: 1603 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image