ارتباط مستقیم با 30673 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش تلاش پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف برای ساخت ویلچیر هوشمند (4 آبان 92)

تلاش پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف برای ساخت ویلچیر هوشمند (4 آبان 92)

پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف با استفاده از سیستم بینایی ماشین صندلی درصدد طراحی و ساخت ویلچیر هوشمندی هستند که قادر به جلوگیری از برخورد صندلی با موانع است.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، مهران جاهد مجری طرح با تاکید بر اینکه در این مطالعات به دنبال طراحی و ساخت ویلچیر الکتریکی هوشمند هستیم، گفت: مشابه این سیستم در خودروهای هدایت و کنترل مستقل به کار برده می‌شود و در این طرح نیز با استفاده از فناوری ماشین بینایی درصدد طراحی و ساخت ویلچیرهای هوشمند هستیم.

وی با اشاره به جزئیات این طرح اظهار داشت: برای کنترل و هدایت این صندلی از سیستم بینایی ماشین استفاده کردیم، این سیستم مانع برخورد صندلی با موانع می‌شود.

جاهد ادامه داد: این سیستم به فرد کمک می‌کند در صورتی که فرد در هدایت صندلی دچار اشتباه شد بتواند خود را به صورت تطبیقی در حالت ایمن و مناسبی قرار دهد.

وی تصریح کرد: از طریق این سیستم، شرایطی فراهم شده تا اگر قرار است فرد توقفی داشته باشد، توقف وی به طریق مناسب و ایمنی انجام شود و چنانچه نیاز به مانور خاصی باشد عملیات مورد نیاز را انجام دهد بدون آنکه با موانعی برخورد کند.

مجری طرح جلوگیری از تصادفات را از دیگر قابلیت‌های این صندلی ذکر کرد و یادآور شد: در این مطالعات درصدد هستیم تا حرکت افرادی که دچار مشکلات حرکتی هستند با استفاده از این ویلچیر در حالت ایمن قرار داشته باشد.

کلمات کلیدی: پژوهشگران، دانشگاه صنعتی شریف، ساخت ویلچیر هوشمند، دانشگاه شریف، طراحی و ساخت ویلچیر هوشمند، ویلچیر هوشمند

آمار بازدید: 317 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image