ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی ناتوانی دانشگاه‌های خارجی کره در جذب دانشجویان (26 مهر 92)

ناتوانی دانشگاه‌های خارجی کره در جذب دانشجویان (26 مهر 92)

دولت کره جنوبی با اختصاص یک سرمایه وسیع، دانشگاه‌های خارجی را به تاسیس دانشکده در مناطق آزاد تجاری این کشور جلب کرد و برای آنها مزایای مالیاتی و بودجه‌ای مختلفی را در نظر گرفت. با این حال این دانشگاه‌ها تاکنون در جذب دانشجو ناموفق بوده‌اند.


به گزارش سرویس دانشگاه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنا بر گزارش منتشر شده از سوی وزارت علوم کره جنوبی دانشگاه‌های خارجی در این کشور به دلیل عدم وجود تقاضا در این منطقه در جذب دانشجو ناموفق بوده‌اند.

دانشکده STC‌ که از سوی موسسه آموزشی هلندی STC در سال 2008 میلادی در منطقه آزاد اقتصادی «گوانگ یانگ» تاسیس شده، نسبت به ارائه دوره کارشناسی ارشد در رشته کشتیرانی و حمل و نقل اقدام می‌کند اما وزارت علوم کره جنوبی اعلام کرد این دانشکده به دلیل کمبود دانشجو در حال تعطیلی است. این دانشگاه طی مدت پنج سال اخیر تا کنون موفق به تکمیل ظرفیت دانشجویی خود نشده است

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلد نیوز، «اریک هایتبرینک» رییس هیئت امنای دانشکده STC کره با ارسال نامه‌ای به وزیر علوم این کشور گفت: این دانشکده به دلیل عدم جذب دانشجوی کافی در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری با بحران شدید مالی مواجه شده است.

دانشگاه «فردریش الکساندر نورنبرگ (FAU) نیز نخستین دانشگاه آلمانی است که در سال 2011 میلادی در منطقه آزاد اقتصادی «بوسان» اقدام به تاسیس دانشکده کرده نیز در پر کردن ظرفیتهای خود در مقطع کارشناسی ارشد ناموفق بوده و از مجموع یکصد ظرفیت این دانشگاه تنها 38 نفر ثبت نام کرده‌اند.

دانشگاه دولتی نیویورک در کره (SUNY) که در دانشکده جهانی «سانگدو» (SGUC) تاسیس شده نیز در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد 5 رشته تحصیلی ارائه می‌دهد که از مجموع ظرفیت 320 نفری خود تنها موفق به جذب 126 دانشجو شده است.

با اینحال علیرغم وجود وضعیت فوق، بسیاری از دانشگاه‌های خارجی همچنان به دنبال اخذ تاییدیه مقامات آموزشی کره برای تاسیس دانشکده در این کشور هستند.

15 دانشگاه که دانشگاه‌های «یوتا»، «لس آنجلس» و «آبردین» نیز در بین آنها به چشم می‌خورند در انتظار تایید دولت کره برای تاسیس دانشکده‌های خود در این کشور هستند.

کلمات کلیدی: دانشگاه‌های خارجی کره، جذب دانشجویان، جذب دانشجو، پذیرش دانشجو، دانشگاههای کره، تحصیل در کره

آمار بازدید: 354 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image