ارتباط مستقیم با 30716 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه علمی کاربردی تحصیل 15 هزار دانشجو در دانشگاه علمی‌کاربردی گیلان (17 مهر 92)

تحصیل 15 هزار دانشجو در دانشگاه علمی‌کاربردی گیلان (17 مهر 92)

رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی گیلان از تحصیل 15 هزار و 280 نفر دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه‌های علمی‌کاربردی این استان خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس قاسمی‌زاد بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن 18 مهر مصادف با بیست‌ویکمین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی، اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی‌کاربردی با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه تقویت و گسترش آموزش‌های مهارتی نقش اساسی به‌عهده دارد.

وی به سند چشم‌انداز بیست ساله کشور اشاره کرد و افزود: ایران اسلامی طبق سند مذکور باید کشوری برخوردار از دانش پیشرفته، توانا و متکی بر سهم منابع انسانی و سرمایه اجتماعی در تولید ملی باشد.

قاسمی‌زاد با اشاره به اهداف دانشگاه جامع علمی‌کاربردی، تصریح کرد: تحقق سند چشم انداز 1404، تحقق برنامه پنجم توسعه در رابطه با آموزش‌های مهارتی، تحقق و پیاده‌سازی نظام ملی مهارت و فناوری با سه نظام آموزش،مهارت و فناوری و همچنین فرهنگ‌سازی و ارتقای جایگاه آموزش‌های مهارتی در کشور از جمله اهداف تشکیل دانشگاه جامع علمی‌کاربردی است.

این مسئول، با بیان اینکه یک‌هزار و 30 مرکز آموزشی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در کشور فعال است، یادآور شد: مراکز مذکور رابطه تنگاتنگی با 10 موسسه،50 ارگان و150 دستگاه اجرایی کشور دارند.

به گفته وی، 31 مرکز آموزشی و دو موسسه آموزش عالی آزاد با نظارت دانشگاه علمی‌کاربردی در گیلان فعالیت می‌کنند.

قاسمی‌زاد، سهم جمعیت دانشجویی دانشگاه علمی‌کاربردی گیلان در کشور را 15 درصد اعلام کرد و گفت: جمعیت دانشجویی دانشگاه علمی‌کاربردی استان در مدت دو سال گذشته 19 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه بیش از 600 هزار نفر دانشجو در مراکز علمی‌کاربردی کشور مشغول تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: سهم گیلان 15 هزار و280 نفر دانشجو است و در مقاطع کاردانی و کارشناسی تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی گیلان اضافه کرد: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی استان مانند جمعیت هلال‌احمر، فرهنگ و ارشاد اسلامی، قوه قضائیه، بهزیستی، پست، راه و شهرسازی و ... با دانشگاه مذکور رابطه آموزشی دارند.

وی ادامه داد: کمیسیون موارد خاص و کمیته‌های تخصصی آموزشی، پژوهشی، گسترش، برنامه‌ریزی درسی، هیئت اجرایی جذب و ... در دانشگاه علمی کاربردی گیلان به دانشجویان، اساتید و فارغ التحصیلان خدمات ارائه می‌دهند.

قاسمی‌زاد به حمایت‌های پیوسته مالی کشورهای در حال توسعه از آموزش‌های مهارتی اشاره کرد و گفت: دانشگاه جامع علمی‌کاربردی برای تحقق بیشتر اهداف خود نیازمند ایجاد بودجه مستقل برای آموزش‌های علمی‌کاربردی است.

کلمات کلیدی: دانشجو، دانشگاه علمی‌کاربردی گیلان، تعداد دانشجویان دانشگاه علمی‌کاربردی گیلان، گیلان

آمار بازدید: 391 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image