ارتباط مستقیم با 30669 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه پیام نور پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام‌نور، حضوری یا غیرحضوری؟! (16 مهر 92)

پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام‌نور، حضوری یا غیرحضوری؟! (16 مهر 92)

در شرایطی که برخی از مسئولان وزارت علوم از غیرقانونی بودن شیوه پذیرش حضوری دانشجو در دانشگاه پیام‌نور خبر داده‌اند، مسئولان این دانشگاه مدعی هستند که در اساسنامه دانشگاه پیام‌نور چیزی تحت عنوان پذیرش صرفا غیرحضوری قید نشده است.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در شرایطی که در روزهای گذشته، برخی از مسئولان وزارت علوم از غیرقانونی بودن شیوه پذیرش حضوری دانشجو در دانشگاه پیام‌نور خبر داده‌اند، مسئولان این دانشگاه مدعی هستند که در اساسنامه دانشگاه پیام‌نور چیزی تحت عنوان پذیرش صرفا غیرحضوری قید نشده است.

* بررسی جدی وضعیت پذیرش دانشگاه پیام‌نور توسط توفیقی

موضوع از روزی سر زبان‌ها افتاد که ماجرای افزایش ظرفیت‌های دانشگاه‌های آزاد، پیام‌نور و علمی کاربردی و تاثیر‌ آن در قرار گرفتن مؤسسات غیرانتفاعی در آستانه ورشکستی در جلسه مسئولین موسسات غیرانتفاعی با جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، مطرح شد.

در همین جلسه بود که توفیقی در پاسخ به انتقادات بررسی وضعیت ظرفیت‌ دانشگاه‌های مذکور را در اولویت قرار داد و از در دست بررسی قرار داشتن نوع پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام‌نور خبر داد.

* اعلام لغو پذیرش حضوری از سوی دفتر گسترش

پس از اعلام این خبر از سوی توفیقی، موضوع به صورت جدی در دست بررسی قرار گرفت و کار به جایی رسید که در روزهای گذشته ابوالفضل حسنی مدیرکل شورای گسترش وزارت علوم در جدی‌ترین اظهارنظر درباره شیوه پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام‌ نور گفت: به زودی تنها شیوه غیرحضوری در تمام دوره‌های دانشگاه پیام نور اجرایی خواهد شد زیرا رسالت این دانشگاه برای افراد شاغل است.

* عدم تاکید بر پذیرش صرفا غیرحضوری در اساسنامه پیام‌نور

با انتشار خبرهایی مبنی بر غیرقانونی بودن پذیرش غیرحضوری دانشگاه پیام‌نور، سعید حسامی قائم مقام این دانشگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: موضوع غیرقانونی بودن پذیرش دانشجو به شیوه حضوری در دانشگاه پیام‌نور را تنها در رسانه‌ها دیدم و به صورت قانونی هیچ ابلاغی در این رابطه به دست ما نرسیده است.

وی با اشاره به عدم قید شدن عنوان «غیرحضوری» در اساسنامه این دانشگاه گفت: در هیچ قسمتی از اساسنامه دانشگاه پیام‌نور قید نشده که شیوه پذیرش دانشجو در این دانشگاه صرفا به صورت غیر حضوری است.

حسامی در ادامه خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام‌نور 10 هزار رشته محل را به شیوه‌های آموزشی متنوع اریه می‌دهد که از جمله این روش‌ها، شیوه حضوری، غیر حضوری و الکترونیک است.

قائم مقام دانشگاه پیام‌نور همچنین با اشاره به مجوز قطعی دانشگاه پیام‌نور برای شیوه حضوری پذیرش دانشجو، گفت: دانشگاه پیام‌نور دقیقا مجوز خود را از دفتر گسترش وزارت علوم دارد و اظهار نظرات مسئولان این شورا در این زمینه برای ما عجیب است.

وی افزود: در اساسنامه دانشگاه پیام‌نور امکان تحصیل برای شاغلین به صورت ویژه در نظر گرفته شده است اما این به منزله اساس کلی کار بر پذیرش صرفا شاغلین و آموزش غیرحضوری نیست.

حسامی در پایان تاکید کرد: اگر تحصیل در مقاطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه پیام‌نور به صورت نیمه‌حضوری است، تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی نه تنها غیرحضوری نیست بلکه پذیرش در این مقاطع به صورت تمام وقت کامل انجام می‌شود.

کلمات کلیدی: پذیرش دانشجو، پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام‌نور، پذیرش دانشجوی حضوری، پذیرش دانشجوی غیرحضوری، بررسی جدی وضعیت پذیرش دانشگاه پیام‌نور

آمار بازدید: 776 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image