ارتباط مستقیم با 30650 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی حملات سایبری، معضل جدید دانشگاه‌های کانادایی (10 مهر 92)

حملات سایبری، معضل جدید دانشگاه‌های کانادایی (10 مهر 92)

دانشگاه‌ها، کارشناسان IT‌ و ادارات اطلاعاتی کانادا در گزارشی اعلام کردند که موسسات آموزش عالی این کشور با روند فزاینده‌ای هدف حملات سایبری هکرها قرار می‌گیرند.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به دنبال افزایش حملات سایبری در سراسر جهان، دانشگاه‌ها به تکاپو افتاده‌اند تا اطلاعات ارزشمند تحقیقاتی و داده‌های حساس خود را محافظت کنند اما فرهنگ «آزادی اطلاعات» که دانشگاه‌ها را از این حیث از سایر نهادهای دیگر متمایز می‌سازد، این اقدامات امنیتی را دشوارتر ساخته است.



اگرچه هنوز به روشنی مشخص نیست که چه تعداد دانشگاه کانادایی و در چه مدتی مورد حمله هکرها قرار گرفته‌اند اما در این خصوص دانشگاه‌های آمریکایی شفاف‌تر اطلاع‌رسانی کرده‌اند. به عنوان مثال دانشگاه «ویسکانسین» اعلام کرد که این دانشگاه روزانه با 100 هزار حمله سایبری فقط از سوی هکرهای چینی مواجه است.



اگرچه آمار دقیق حملات سایبری به دانشگاه‌های کانادا مشخص نیست اما بسیاری از دانشگاه‌های این کشور در این خصوص که حملات سایبری هکرها در حال افزایش است، اتفاق‌نظر دارند.



به گزارش ایسنا به نقل از استار، «جیسون تستارت»، مدیر بخش امنیت اطلاعات دانشگاه «واترلو» کانادا می‌گوید: مهارت هکرها و پیشرفت نوع حملات سایبری در حال افزایش است.



از سوی دیگر سخنگوی دانشگاه «مک‌مستر» نیز عنوان کرد: این دانشگاه شاهد افزایش حملات سایبری به سیستم‌های خود است. این دانشگاه برای مقابله با حملات سایبری، شمار استخدام نیروهای متخصص در امر امنیت شبکه را به دو برابر افزایش داده است.

کلمات کلیدی: حملات سایبری، معضل جدید دانشگاهها، دانشگاه‌های کانادایی، کانادا

آمار بازدید: 362 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image