ارتباط مستقیم با 30653 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه غیر انتفاعی پیشنهاد برای حضور نماینده مؤسسات غیرانتفاعی در کمیته تعیین شهریه (3 مهر 92)

پیشنهاد برای حضور نماینده مؤسسات غیرانتفاعی در کمیته تعیین شهریه (3 مهر 92)

رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد ما این است که دانشگاه‌های غیردولتی در کمیته‌ تعیین شهریه حداقل یک نماینده داشته باشد.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مصطفی کواکبیان رئیس دانشگاه غیرانتفاعی فضیلت سمنان و رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس در مراسم گردهمایی رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی گفت: در اتحادیه موسسات غیرانتفاعی هیچکس تندرو نیست، تندروترین عضو من هستم که سیاسی‌ام اما بقیه نه تنها تندرو نیستند بلکه در مواقعی باید آنها را هل داد.

وی با اشاره به صحبت‌های رئیس‌جمهور درباره درخواست مطالبات هر صنف از همان صنف خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌های پیگیری شده در مجلس هشتم این بود که جایگاه غیردولتی‌های آموزش عالی مثل مدارس و مؤسسات غیرانتفاعی رسمیت پیدا کند چرا که هیچ‌جا در قانون اساس‌نامه‌ای در این رابطه وجود ندارد.

وی افزود: در آخرین اصلاحیه‌ای که معاون آموزشی برای اساسنامه غیرانتفاعی‌ها در 28 مردادماه ابلاغ کرد، آمدند سرمه به چشم غیردولتی‌ها بزنند اما کورشان کردند.

وی ادامه داد: در اساسنامه گفته شده هر یک از مؤسسین می‌توانند 4درصد از درآمد و شهریه را برای خودشان بردارند که اگر هیئت مؤسس 9 نفر باشد این 36درصد کل درآمد می‌شود که به دانشگاه ضربه می‌زند و پیشرفتی در پی نخواهد داشت.

کواکبیان در ادامه اذعان داشت: پیشنهاد من این است که جلوی این بخشنامه گرفته شود.

وی افزود:‌ باید برای سرمایه‌گذاران انگیزه سرمایه‌گذاری ایجاد شود اما بخشی از اساسنامه می‌گوید بعد از فوت یا برکناری مؤسس کل دارایی به وزارت منتقل می‌شود. این یک ظلم است که انگیزه‌ای برای کسی باقی نمی‌گذارد.

رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس تأکید کرد: اگر اساسنامه تهیه شود بحث شهریه‌ها را نیز می‌توانیم در اساسنامه‌ها مطرح کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درخواست ما این است که دانشگاه‌های غیردولتی در کمیته تعیین شهریه حداقل یک نماینده داشته باشند.

کلمات کلیدی: نماینده مؤسسات غیرانتفاعی، کمیته تعیین شهریه، دانشگاه‌های غیردولتی، شهریه دانشگاه‌های غیردولتی، دانشگاه غیرانتفاعی فضیلت سمنان

آمار بازدید: 514 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image