ارتباط مستقیم با 30690 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی "احترام" شعار دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال تحصیلی جدید (1 مهر 92)

"احترام" شعار دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال تحصیلی جدید (1 مهر 92)

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: در قدم اول برای سال تحصیلی امسال شعار احترام به دیگران را انتخاب کردیم که سنت دیرینه دانشگاه ما است و باید یک جهش فرهنگی ایجاد کنیم چرا که فرهنگ با دستورالعمل و بخش نامه و فرمایش درست نمی شود.


به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی جعفریان در مراسم تکریم دکتر منصوری و معارفه خود به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به قدمت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: این دانشگاه با تحقیقی که شده است قدمت اش به 160 سال پیش بر می گردد و من خودم آخرین ورودی دانشگاه تهران به دانشکده پزشکی قبل از استقلال دانشگاه بودم.

وی با تشکر از دکتر منصوری گفت: دکتر منصوری در موقعیت مهمی ریاست دانشگاه را برعهده گرفت و علی رغم فشارهای بسیار زیاد ثبات دانشگاه حفظ شد.

جعفریان خاطرنشان کرد: دانشگاه در جاهایی موفق بوده و در جاهایی هم ناموفق. سابقه طولانی و استحکام زیرساخت ها و وجه کشوری که داریم برای دانشگاه ما یک ویژگی خوب است . نیروی انسانی منحصربفرد و مراکز تحقیقاتی و علمی دانشگاه نیز بسیار مهم هستند اما رئیس دانشگاه تنها هماهنگ کننده همه این نیروها است. اقبال مردم به مراکز درمانی دانشگاه و حضور کارکنان و اساتید و دانشجویان از دیگر نقاط مثبت است.

وی ضعف بزرگ دانشگاه را فرسودگی زیرساخت ها برشمرد و گفت: متوسط عمر بیمارستان های ما 49 سال است و دانشکده ها نیز وضعیت بهتری ندارند. از سوی دیگر کمبود منابع هم مشکل عمده دانشگاه است که محدودیت جدی ایجاد کرده است. ما از نظر ایده هیچ مشکلی نداریم اما محدودیت ها جدی است. نکته دیگر اینکه به دلیل بزرگی دانشگاه، ما قدرت مانور زیاد از حد نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از وزیر بهداشت به عنوان یکی از فرصت های حوزه سلامت نام برد و گفت: آرامش محیط و آرامش اجتماعی و تاکید بر تدبیر و امید این امکان را فراهم می کند که بتوانیم بدور از جریان هایی که اصالت ندارد از فرصت ها استفاده کنیم.

وی یادآور شد: در مدت این چند روز بازخوردهای مثبتی هم از اطراف دریافت کرده ام و نصیحت ها را به جان می خرم.

جعفریان با اشاره به افق کوتاه مدت و میان مدت برای دانشگاه اظهار داشت: در این مدت حرکت دانشگاه در مسیر نقشه جامع علمی دانشگاه و تعمیق فعالیت های ما مهمترین وظیفه ما است. جایگاه کشوری خود را باید حفظ کنیم و حفظ سرآمدی نیازمند ارتقای شیب رشد دانشگاه است. این موضوع با فعالیت عادی محقق نمی شود و باید تلاش بیشتری کرد.

وی افزود: در کوتاه مدت توسعه کیفی، بازنگری در برنامه های درسی و ورود به حوزه های کاربردی از دیگر فعالیت ها است. معتقدم هر قدمی که دانشگاه بردارد به نفع کشور است. در بلند مدت هم باید جایگاه بین المللی خود را درست کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: در قدم اول برای سال تحصیلی امسال شعار احترام به دیگران را انتخاب کردیم که سنت دیرینه دانشگاه ما است و باید یک جهش فرهنگی ایجاد کنیم چرا که فرهنگ با دستورالعمل و بخش نامه و فرمایش درست نمی شود.

کلمات کلیدی: دانشگاه علوم پزشکی تهران، سال تحصیلی جدید، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، شعار دانشگاه علوم پزشکی تهران

آمار بازدید: 319 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image