ارتباط مستقیم با 30653 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار درخواست نمایندگان از روحانی برای معرفی وزیر علوم/ نگرانی از سیاست زدگی در دانشگاهها (31 شهریور 92)

درخواست نمایندگان از روحانی برای معرفی وزیر علوم/ نگرانی از سیاست زدگی در دانشگاهها (31 شهریور 92)

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: درخواست ما از دکتر روحانی این است که هرچه زودتر با معرفی وزیر پیشنهادی تکلیف وزارت علوم را مشخص کند.دکتر قاسم جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تدبیر اقتضاء می کند که هرچه زودتر تکلیف وزارت علوم مشخص شود و وزیرعلوم توسط دکتر روحانی معرفی شود گرچه یک سرپرست تا سه ماه می تواند فعالیت کند.


وی دلیل مشخص شدن هرچه وضعیت وزارت علوم را عزل و نصب هایی عنوان کرد درمدت حضور سرپرست صورت گرفته است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس همچنین افزود: هیات امنای دانشگاه آزاد براساس قانون می تواند رئیس دانشگاه را تغییر دهد اما اگر ما آیین حکومت داری را رعایت کنیم که براساس حکمت و مصلحت است، سئوال اساسی من این است در شروع سال تحصیلی حضور دکتر دانشجو چه مشکلی ایجاد می کرد که باید حتما برکنار می شد؟ و وی چه مصلحتی را از بین می برد که باید برداشته می شد.

وی افزود: رئیس هیات امنا اعلام کرده که از دکتر دانشجو راضی هستیم و سابقه خوبی هم دارد ولی شرایط فرق کرده، این سخن اصلا منطقی نیست وقتی کسی خوب کار می کند، شایسه است چرا باید برکنار شود؟

جعفری افزود: مطرح شده که این کاربرای هماهنگی بیشتر دانشگاه با دولت صورت گرفته است دانشگاه یک رسالت ویژه خود را دارد مگر دانشگاه قرار است با دولت هماهنگ شود؟ بر همین اساس این شائبه تقویت شده که تقریبا این عزل سیاسی است.

وی افزود: دانشگاه آزاد غیر دولتی است و باید تقویت شود این نگرانی وجود دارد که دانشگاه دچار سیاست زدگی شود.

کلمات کلیدی: روحانی، معرفی وزیر علوم، سیاست زدگی در دانشگاهها، وزیر علوم جدید

آمار بازدید: 354 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image