ارتباط مستقیم با 30641 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه ایجاد پردیس دانشگاه کاشان به معنای تفکیک جنسیتی نیست (31 شهریور 92)

ایجاد پردیس دانشگاه کاشان به معنای تفکیک جنسیتی نیست (31 شهریور 92)

رئیس دانشگاه کاشان گفت: ایجاد پردیس دانشگاه کاشان به معنای تفکیک جنسیتی نیست.


عباس ‌کتابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: ایجاد پردیس دانشگاهی در دانشگاه کاشان برخلاف ادعای برخی به معنا و مفهوم تفکیک جنسیتی نیست؛ بلکه با ایجاد پردیس دانشگاهی به طور عمل امکان و فرصت جدیدی برای تحصیل خانم‌ها فراهم می‌شود.

وی افزود: تمام امکانات و تجهیزاتی که در مرکز دانشگاه کاشان وجود داشته در پردیس دانشگاهی نیز فراهم شده و بدون اینکه رشته‌ای در پردیس محدود و یا حذف شود امکان تحصیل برای خانم‌ها در رشته‌های مورد علاقه آنان ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه پردیس دانشگاه کاشان برای دختران کاشانی این فرصت را ایجاد کرده تا در شهر کاشان تحصیلات خود را ادامه بدهند، ابراز داشت: هرچند پردیس دانشگاهی به عنوان محیطی ویژه برای بانوان است، اما برای تحصیل در پردیس اجباری وجود ندارد و خانم‌ها حق انتخاب تحصیل در پردیس دانشگاه و یا در سایت اصلی دانشگاه کاشان را دارند.

وی، تحصیل در پردیس دانشگاه کاشان را در موفقیت دانشجویان چشمگیر دانست و خاطرنشان کرد: در بررسی‌های انجام شده در سال گذشته مشخص شد دانشجویانی که در پردیس دانشگاه کاشان قبول شدند، اگر امکان پردیس برای آنها فراهم نبود در سایت اصلی دانشگاه کاشان نیز قبول نشده و قادر به کسب رتبه نبودند و مجبور می‌شدند برای ادامه تحصیل به شهرستان‌های دیگر کشور بروند.

رئیس دانشگاه کاشان در ادامه با اشاره به اینکه 70 درصد از دانشجویان در دانشگاه‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند، اما در بخش مدیریتی دانشگا‌ه‌های کشور از خانم‌ها آنچنان استفاده نشده است، بیان داشت: دانشگاه کاشان برای اداره پردیس دانشگاهی، خود را ملزم به استفاده از بانوان کرده است و طی دو سال گذشته تجربه جدیدی را با استفاده از خانم‌ها در یک مجموعه جدید آغاز کرده است.

کتابی، ایجاد یک خوابگاه دانشجویی با ظرفیت 80 نفر، احداث سالن ورزشی لاجوردی، نمازخانه و... در پردیس دانشگاه کاشان و دیگر امکانات مورد نیاز دانشجویان را الگوی مناسبی در عرصه آموزش عالی دانست و تأکید کرد: پردیس دانشگاه کاشان نه تنها محدودیتی برای خانم‌ها ایجاد نکرده است بلکه یک فرصت اضافه‌تر با حق انتخاب تحصیل در پردیس و یا سایت اصلی دانشگاه را نیز در اختیار بانوان قرار داده است.

رئیس دانشگاه کاشان یادآور شد: با انتقال دانشکده معماری و هنر از خیابان طالقانی به سایت اصلی دانشگاه کاشان و استقرار پردیس دانشگاه کاشان در این مجموعه آموزشی مستقل، فعالیت پردیس دانشگاه کاشان در این محل آغاز شد.

کتابی، یکی از سیاست‌های دانشگاه کاشان بر اساس چشم‌انداز و برنامه پنج ساله را افزایش ظرفیت دانشجویی دانشگاه کاشان از 7 هزار و 500 دانشجو به 10 هزار نفر دانشجو عنوان کرد.

در دانشگاه کاشان 7 هزار و 500 دانشجو در 160 رشته گرایش تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند.

کلمات کلیدی: پردیس دانشگاه کاشان، تفکیک جنسیتی، دانشگاه کاشان، ایجاد پردیس دانشگاهی در دانشگاه کاشان

آمار بازدید: 283 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image