ارتباط مستقیم با 30714 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش ایجاد «خانه‌ آموزش و پژوهش علوم و فناوری» برای پشتیبانی از حلقه‌های علمی (27 شهریور 92)

ایجاد «خانه‌ آموزش و پژوهش علوم و فناوری» برای پشتیبانی از حلقه‌های علمی (27 شهریور 92)

مسئول حلقه‌های علمی بسیج اساتید با اشاره به ثبت بیش از یک هزار حلقه علمی تخصصی، گفت: برای ساختار سازی و پشتیبانی مستمر از ایجاد حلقه‌های علمی در دانشگاه‌های کشور، خانه‌های آموزش و پژوهش علوم و فناوری ایجاد می‌شود.


محمد حسین نیکونژاد مسئول حلقه‌های علمی بسیج اساتید و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اعلام این خبر افزود: اساتید بسیجی دانشگاه‌ها در مرحله اول ثبت‌نام بیش از یک هزار حلقه علمی حضوری برای تشکیل در دانشگاه‌های کشور در موضوعات تخصصی پیشنهاد داده‌اند که لیست عناوین و کد این حلقه‌ها هفته اول مهرماه در سایت سازمان بسیج اساتید به نشانی WWW.BASIJASATID.IR و در دانشگاه‌های برگزار کننده اعلام می‌شود.

وی در ادامه افزود: همچنین اساتید علاقمند به همکاری با بسیج اساتید در دانشگاه‌های کشور در رشته‌های مختلف می‌توانند از هم اکنون با مراجعه به نشانی WWW.ELMI.BASIJASATID.IR عنوان پیشنهادی حلقه‌های علمی حضوری خود را در مرحله دوم ثبت کنند.

نیکونژاد با اشاره به نحوه ثبت‌نام دانشجویان علاقمند به عضویت در این حلقه‌های علمی، گفت: لازم است دانشجویان کد حلقه علمی را به سامانه 6600003735 ارسال کنند تا جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبلاگ اساتید مسئول حلقه علمی در نشانی WWW.BLOGASATID.IR راهنمایی شوند و در جلسات حلقه‌های علمی به صورت حضوری و یا الکترونیکی با اساتید مسئول حلقه علمی به گفت‌وگوی تخصصی بپردازند.

این مسئول سازمان بسیج اساتید معتقد است نظام اسلامی پس از تثبیت مقتدرانه، اکنون در مرحله تشکیل الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت قرار گرفته است. شرط تبدیل ایران اسلامی به یک قدرت بین المللی، حصول مرکزیت علمی جهانی است که این مهم بدون تحقق دانشگاه اسلامی امکان پذیر نخواهد بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید رجایی در ادامه به تشریح اهمیت و ضرورت‌ تشکیل حلقه‌های علمی از سوی بسیج اساتید پرداخت و خاطر نشان کرد: از جمله برنامه‌های راهبردی پنج ساله مصوب سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور برای دست‌یابی به دانشگاه اسلامی، تشکیل حلقه های علمی استاد محور، مرکب از یک استاد فرهیخته متعهد و تعدادی از دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی بالأخص تحصیلات تکمیلی است.

وی افزود: حلقه‌های علمی فرصت مناسبی برای «مجالست و گفت‌وگو با بزرگان علم و معرفت و کسب دانش معنوی و رفع ابهامات عقیدتی»، «یادگیری تکمیلی مباحث تخصصی و دریافت پاسخ سوالات علمی، عقیدتی، فرهنگی»، «تسریع در وقوع جنبش نرم افزاری و تحول علمی»، «کسب تجربه متخصصان و صاحب‌نظران علم و صنعت»، «ایجاد ارتباط مستمر با صنعت و مهیا شدن برای خدمت به جامعه» و «کادر سازی و تامین نیروی انسانی متخصص برای دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و صنعتی کشور» است.

محمد حسین نیکونژاد با اشاره به اصول حاکم بر جلسات حلقه‌های علمی یادآور شد: ایثار، تلاش و پایبندی به فرهنگ بسیجی، رعایت شئونات اخلاقی اسلامی، داوطلبانه بودن عضویت و همکاری، مشارکت و مسئولیت پذیری، آزادی بیان عقاید و نظرات، عدالت، مساوات در بهره‌مندی از امکانات، تمرین پیروی از مدیریت حلقه‌ها، نظم و انضباط در کارها، ساده زیستی، زهد، مولد بودن، پاسخگویی (به نیازها درقبال صرف منابع) از جمله اصول ضروری در این زمینه است.

به گفته وی گروه‌های هدف در تشکیل حلقه‌های علمی، عموم دانشجویان به ویژه دانشجویان بسیجی، دانشجویان نخبه، دانشجویان تحصیلات تکمیلی بالأخص در مقطع دکتری و علاقمند به زمینه تخصصی حلقه هستند.

نیکونژاد اعلام کرد: برای ساختار سازی و پشتیبانی مستمر از ایجاد حلقه‌های علمی در دانشگاه‌های کشور با هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اساس نتایج پژوهش حاصل از نمونه سازی چند ساله این خانه‌ها و به استناد مقالات ارائه شده در کنفرانس‌های داخل و خارج از کشور ، انشاءالله از سال 1393 خانه های آموزش و پژوهش علوم و فناوری در دانشگاه‌های کشور ایجاد خواهد شد. ضمنا در سال تحصیلی 93-92 نمونه استانی این خانه‌ها در 10 استان به صورت آزمایشی تشکیل می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید رجایی در پایان اظهار امیدواری کرد در سال جاری وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مراکز صنعتی، مراکز پژوهشی نظامی و غیر نظامی نیازهای خود به ایجاد حلقه‌های علمی تخصصی را اعلام کنند تا حلقه‌های علمی متمرکز بر اساس نیاز آنان در ترم دوم سال تحصیلی جاری در فضای الکترونیکی و حقیقی با حمایت جدی آنان در دانشگاه‌های کشور تشکیل شود تا نخبگان کشور و جوانان علاقمندان توفیق خدمت در جهت رفع نیازهای داخل کشور را بیشتر بدست آورند.

کلمات کلیدی: خانه‌ آموزش، پژوهش، علوم و فناوری، پشتیبانی از حلقه‌های علمی، حلقه علمی تخصصی

آمار بازدید: 277 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image