ارتباط مستقیم با 30714 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه یک روش خاص پذیرش دانشجوی استعداد درخشان که دانشگاهها از آن استقبال نکردند (25 شهریور 92)

یک روش خاص پذیرش دانشجوی استعداد درخشان که دانشگاهها از آن استقبال نکردند (25 شهریور 92)

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی با اشاره به عدم استقبال دانشگاهها از پذیرش دانشجوی استعداد درخشان در دوره دکتری پیوسته، گفت: دانشگاهها تاکید داشتند که دانشجو از فیلتر کنکور عبور نکند.


سعید قدیمی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اجرایی نشدن آیین نامه دکتری پیوسته برای دانشجویان استعدادهای درخشان، گفت: پیش از این اعلام شد که دانشجویان استعدادهای درخشان می توانند در رشته هایی مثل ریاضی از کارشناسی تا دکتری را به صورت پیوسته تحصیل کنند اما تجربه موفقی نبود چرا که دانشجویان از بدو ورود، رشته دوره دکتری را انتخاب می کردند و عملاً ممکن بود در ادامه مسیر نظراتشان با توجه به یافته هایشان تغییر یابد.

وی با یادآوری اینکه در وزارت علوم آیین نامه ای به منظور تحصیل از لیسانس تا دکتری تدوین و مصوب شد، ادامه داد: هر چند این آیین نامه عملاً برای دانشگاهها هنوز قابل اجراست و دانشگاهها می توانند درخواست اجرای این دوره را داشته باشند، اما تاکنون هیچ درخواستی توسط دانشگاهها به وزارت علوم برای پذیرش دانشجو ارسال نشده، در حالی که از نظر آیین نامه ای هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی وزارت علوم درباره دلائل دانشگاهها در خصوص عدم استقبال از این پذیرش دانشجو در دکتری پیوسته، تاکید کرد: برخی از نظرات دانشگاههای متقاضی با آیین نامه نهایی تفاوتهایی داشت و برخی از دانشگاهها با توجه به این تفاوتها اظهار علاقه نکردند، این دانشگاهها تمایل داشتند دانشجویان بدون طی مسیر کنکور سراسری قابل جذب باشند در حالیکه آیین نامه موجود تاکید می کند که برخی از کنکورها به خصوص در دکتری باید برگزار شود.

قدیمی با بیان اینکه دانشجویان دکتری پیوسته می توانند کارشناسی را در یک دانشگاه و دکتری را در یک دانشگاه دیگر بگذرانند، گفت: مهم نیست که دانشجوی کدام دانشگاه باشند، مهم این است که مصداق آیین نامه باشند و این آیین نامه همچنان برای سال تحصیلی جدید فعال است.

این مقام مسئول وزارت علوم درباره این مقطع تحصیلی، خاطرنشان کرد: وزارت علوم در پی متنوع ساختن شیوه های پذیرش است که دانشجو صرفا از یک مسیر غربالگری نشود. دانشجویان استعداد درخشان از این مسیر می توانند وقت بیشتری برای انجام پژوهش داشته باشند.

کلمات کلیدی: روش خاص پذیرش دانشجوی استعداد درخشان، روش خاص پذیرش دانشجو، استعداد درخشان، پذیرش دانشجوی استعداد درخشان در دوره دکتری پیوسته، پذیرش دانشجوی استعداد درخشان، دوره دکتری پیوسته

آمار بازدید: 284 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image