ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه بازنگری اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و به رسمیت شناخته‌شدن استقلال دانشگاه (24 شهریور 92)

بازنگری اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و به رسمیت شناخته‌شدن استقلال دانشگاه (24 شهریور 92)

سرپرست جدید دانشگاه فرهنگیان با اشاره به لزوم ایجاد برخی تغییرات در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، گفت: به اعتقاد بنده دانشگاه فرهنگیان می‌تواند به نهادی فکری برای آموزش و پرورش تبدیل شود، اگرچه این اساسنامه برای ما محترم است اما وحی منزل نیست.




به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهرمحمدی در جلسه امروز با حضور در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه فرهنگیان در جمع مسئولین این دانشگاه، با تاکید بر نقش گفت‌وگو و مبادله نظرات در ارتقای سطح آموزش و پرورش، اظهارکرد: فضای عمومی آموزش و پرورش باید محلی برای نقد و گفت‌وگو باشد.



وی با بیان اینکه بدون ایجاد چنین فضایی تنها خود را سرگرم کرده‌ایم و راه به جایی نخواهیم برد، تصریح کرد: می‌توان گفت آموزش و پرورش جایی است که حیات و تعالی نظام به آن بستگی دارد، همچنین برخورداری از مشارکت همگانی، تمام مسئولین و نهادهای فکری می‌تواند در تربیت نیروی انسانی موثر باشد.



مهرمحمدی با اشاره به آشنایی دیرینه‌اش با سرپرست فعلی وزارت آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: تنها به دو علت این سمت را از سوی وی پذیرفتم در وهله هر دوی ما به محوریت نیروی انسانی در نظام آموزش و پرورش معتقدیم و آن را نقطه عظمت و تحول می‌دانیم که سقف آموزش و پرورش کشور به آن وابسته است و در درجه اول در آموزش و پرورش روی همین نیروی انسانی سرمایه گذاری می‌شود.



سرپرست جدید دانشگاه فرهنگیان علت دوم قبول این سمت را نگاه مشترک هردو به وظیفه و کارکرد دانشگاه فرهنگیان دانست و افزود: هر دوی ما دانشگاه فرهنگیان را نقطه عطفی می‌دانیم که باید از آن قدردانی شود. من به تمام کسانی که در تاسیس این دانشگاه دست داشته‌اند تبریک می‌گویم و از آنان تشکر می‌کنم.



وی با تاکید بر لزوم ایجاد برخی تغییرات در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، خاطرنشان کرد: برای ایجاد چنین جایگاهی در سایه گفت‌وگو و خرد جمعی لازم است تغییراتی در اساسنامه دانشگاه ایجاد شود.





ما به تمام ساز و کارهایی که در اساسنامه پیش‌بینی شده است پایبند هستیم




مهرمحمدی با اشاره به اینکه موسسان و سازندگان اساسنامه دانشگاه فرهنگیان نیز ساز وکارهایی برای ایجاد تغییرات در این اساسنامه پیش‌بینی کرده‌اند، تاکید کرد: ما به تمام ساز و کارهایی که در اساسنامه پیش‌بینی شده است پایبند هستیم و به اعتقاد من نیز این دانشگاه برای نظام آموزش و پرورش به مثابه گمشده‌ای است که باید از آن پاسبانی و حراست شود.



وی با تاکید بر اینکه تجربه جهانی در زمینه تربیت معلم و آموزش و پرورش نتوانسته به همه سوال‌ها پاسخ معین و مورد اجماع دهد، خاطرنشان کرد: در سطح جهانی برای حل مسائل پیچیده مربوط به تعلیم و تربیت همواره تکاپویی وجود دارد، ما نیز با اصلاح اساسنامه قصد داریم در جهت رسیدن به طرحی که قابل عرضه در عرصه جهانی باشد تلاش کنیم.



سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه اولویت اول در برنامه‌های مربوط به دانشگاه فرهنگیان قهرا به برنامه‌های شروع سال تحصیلی اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک بودن اول مهر تلاش می‌کنیم به بهترین شکل سال تحصیلی را برای دانشجویان شروع کنیم تا تجربه مثبتی برای ده‌ها هزار دانشجوی این دانشگاه در شعب مختلف ایجاد شود، البته در این مدت کوتاه نهایت کوشش را می‌کنیم که با همت همکاران به این هدف دست یابیم.





زیر سوال رفتن استقلال این دانشگاه، به این معناست که بلوغ این نهاد را به رسمیت نشناخته‌ایم




مهرمحمدی با تاکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان علاوه بر آنکه دانشگاهی معتبر در کشور باشد به اعتبار منطقه‌ای و جهانی نیز دست یابد، خاطرنشان کرد: نخستین گام برای دستیابی به این هدف به رسمیت شناخته شدن استقلال دانشگاه از سوی وزارت آموزش و پرورش است، چرا که در عین حالی که دانشگاه فرهنگیان تحت نظر وزارت آموزش و پرورش فعالیت می‌کند، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که این دانشگاه بتواند استقلالش را حفظ کند.



وی با تاکید بر اینکه زیر سوال رفتن استقلال این دانشگاه، به این معناست که بلوغ این نهاد را به رسمیت نشناخته‌ایم، اظهارکرد: دخالت در تمام امور مربوط به دانشگاه فرهنگیان در اهداف آن ایجاد تناقض می‌کند و این دخالت‌ها به آن معناست که دانشگاهی تاسیس شده اما شان و جایگاه آن به لحاظ تاریخی به رسمیت شناخته نمی‌شود.





لزوم پشتیبانی وزارت علوم از دانشگاه فرهنگیان در جهت ارتقای سطح برنامه‌های درسی




وی با اشاره به لزوم پشتیبانی وزارت علوم از دانشگاه فرهنگیان در جهت ارتقای سطح برنامه‌های درسی این دانشگاه، اظهارکرد: با توجه به اینکه جایگاه تربیت معلم مسئله‌ای ملی است، پشتیبانی وزارت علوم و عنایت این نهاد می‌تواند به ارتقای سطح برنامه‌های آموزشی بیانجامد.



مهرمحمدی سومین راهکار برای افزایش اعتبار دانشگاه فرهنگیان را توجه شخص رییس جمهور به این دانشگاه دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه رییس جمهور، رییس هیات امنای این دانشگاه است، باید وقت بیشتری را به رسیدگی به امور دانشگاه اختصاص دهد و جلسات هیات امنا با حضور و عنایتشان برگزار شود.



مهرمحمدی یکی دیگر از راهکارهای دستیابی به اهداف بلند مدت را اعطای تسهیلات ویژه به مربیان و دست اندرکاران و نوآوری در طراحی برنامه درسی دانست و تصریح کرد: در جهت ارتقای سطح دانش معلمان باید دوره‌های مختلفی طی شود.



وی یکی دیگر از این راهکارها را تقویت کارکردهای پژوهشی در عرصه تعلیم و تربیت دانست و گفت:‌ پژوهشگاه‌ها باید وابسته به دانشگاه عمل کنند تا آموزش و پرورش بتواند از پشتوانه علمی این پژوهشگاه‌ها استفاده کند.



به گفته مهرمحمدی توسعه تعاملات بین‌المللی از دیگر عوامل پیشرفت دانشگاه فرهنگیان است و برای اینکه دانشگاه فرهنگیان بتواند در عرصه جهانی به رسمیت شناخته شود، باید در این عرصه هم بیاموزیم و هم بیاموزانیم، چرا که در قرن 21 هیچ دانشگاهی نمی‌تواند از تعاملات بین‌المللی بی بهره باشد و علاوه بر مبادله دانش، دانشگاه نیازمند تعاملات دانشجویی در سطح بین‌المللی است.



وی با تاکید بر اینکه اگر محیط دانشگاه فرهنگیان محیطی توام با نشاط باشد معلمان آینده نیز چنین محیطی را برای دانش آموزان فراهم می‌کنند، تصریح کرد: از دیگر اهداف برنامه‌های آینده دانشگاه فرهنگیان ایجاد ساز و کارها و شرایطی است که محیط دانشگاه را به محیطی پرنشاط تبدیل کند و زیرا دانشجویان این دانشگاه تنها دانشجو نیستند، بلکه دانشجو- معلم‌ هستند.



وی افزود: اگر انتظار داریم که آنها در مقابل معلم بتوانند ایجاد نشاط کنند باید این فضای همپوشی را در دانشگاه برای آنها ایجاد کنیم، چرا که ایجاد محیط شاداب مستلزم عنایت جدی مسئولین است تا فرهنگ سازمانی جاری در دانشگاه‌ها با ارزش‌های آموزشی همسو باشد.



سرپرست جدید دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر اینکه برنامه درسی تنها از طریق ایجاد فضای توام با نشاط در دانشگاه مهمتر از آنچه در سر کلاس به طور مستقیم درس می‌دهند، است، تصریح کرد: برخورداری از قطب علمی تعلیم و تربیت اسلامی در جهت ارتقا سطح علمی دانشگاه و عملیاتی ساختن سیستم جامع اتوماسیون اداری، پژوهشی و علمی از دیگر راهکارهای مطرح شده در این جلسه بود.

کلمات کلیدی: دانشگاه فرهنگیان، سرپرست جدید دانشگاه فرهنگیان، اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، به رسمیت شناخته‌شدن استقلال دانشگاه فرهنگیان، استقلال دانشگاه فرهنگیان

آمار بازدید: 225 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image