ارتباط مستقیم با 30653 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار تحصیل در خارج جوانان ترکیه‌ای در رویای تحصیل در خارج (24 شهریور 92)

جوانان ترکیه‌ای در رویای تحصیل در خارج (24 شهریور 92)

در یک بررسی آماری معلوم شد تعداد زیادی از دانشجویان ترکیه‌ای تمایل به ادامه تحصیل در خارج از کشور خود را دارند و از سوی دیگر شمار دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در ترکیه نیز طی شش سال اخیر رشد چشمگیری داشته است.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ بر اساس گزارشی که از سوی «شورای فرهنگی انگلیس» منتشر شده، ‌حدود 95 درصد از دانشجویان ترکیه برای ادامه تحصیل در خارج از این کشور ابراز تمایل کرده‌اند.



همچنین شمار دانشجویان خارجی در حال تحصیل در ترکیه طی شش سال اخیر شاهد رشد دو برابری بوده است. در این گزارش همچنین به توسعه و رشد این کشور طی چند سال اخیر و گسترش آموزش عالی در ترکیه اشاره شده است.



این گزارش نشان می‌دهد که با ساخت 81 دانشگاه دولتی طی یک دهه اخیر، شمار دانشگاه‌های این کشور 114 درصد رشد داشته است. در حال حاضر در ترکیه 175 موسسه آموزش عالی وجود دارد که از این بین 104 واحد دانشگاه دولتی و 71 واحد دانشگاه خصوصی هستند.



به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلد نیوز، در سال 2010 میلادی در ترکیه 3.5 میلیون دانشجوی ترکیه‌ای در مقطع تحصیلات تکمیلی ثبت‌نام کردند و به این ترتیب در سال جاری میلادی (2013) نرخ ناخالص ثبت‌نام‌ها در این کشور 46 درصد برآورد شده است.



در عین حال مردان با نرخ ثبت‌نام 51 درصدی در مقابل زنان با نرخ ثبت‌نام 40 درصدی، جمعیت بیشتری از دانشجویان ترکیه را تشکیل می‌دهند و جنسیت همچنان به عنوان یک عامل موثر در دسترسی به آموزش عالی در این کشور محسوب می‌شود بویژه در رشته‌هایی نظیر مهندسی و فن‌آوری که تعداد دانشجویان زن از دانشجویان مرد کمتر است.



این گزارش همچنین آشکار ساخت که طی 10 سال اخیر، شمار دانشجویان ترکیه‌ای که کشورهای خارجی را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده‌اند رشد چشمگیری داشته به طوری که 96 درصد از حاضران در این تحقیق عنوان کردند که تحصیل در خارج یک راه مناسب برای تضمین شغلی در آینده است.



بر پایه این گزارش در سال 2010 میلادی، 49 هزار و 116 دانشجوی ترکیه‌ای برای ادامه تحصیل به خارج رفته‌اند.


کلمات کلیدی: جوانان ترکیه‌ای، رویای تحصیل در خارج، تحصیل در خارج، شمار دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در ترکیه

آمار بازدید: 340 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image