ارتباط مستقیم با 30686 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار کارشناسی ارشد 3 رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی اراک ایجاد شد (23 شهریور 92)

3 رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی اراک ایجاد شد (23 شهریور 92)

رئیس دانشگاه صنعتی اراک از ایجاد 3 رشته جدید کارشناسی ارشد در این دانشگاه خبر داد.


عباس پاک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: شورای گسترش وزارت علوم موافقت خود را با ایجاد سه رشته جدید در مقطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه اعلام کرده است.

وی تصریح کرد: اخیراً شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم با ایجاد و پذیرش دانشجو در رشته‌های مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی، مهندسی برق گرایش قدرت و فیزیک در حالت جامد در دانشگاه صنعتی اراک موافقت کرده است.

رئیس دانشگاه صنعتی اراک ادامه داد: با این مصوبه تعداد رشته مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد به پنج مورد و تعداد دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی به دو برابر افزایش پیدا کرده است.

به گفته وی، پیگیری اخذ مجوز برای سایر رشته‌های تحصیلات تکمیلی شامل مهندسی انرژی، مهندسی محیط زیست و مهندسی پزشکی گرایش بیو‌مکانیک در این دانشگاه صورت گرفته است.

پاک در ادامه توسعه راهبردی تحصیلات تکمیلی را از مهم‌ترین اولویت‌های این دانشگاه دانست و اضافه کرد: از جمله سیاست‌های کلان این دانشگاه با توجه به چشم‌انداز 1404 کشور و منویات مقام معظم رهبری توسعه پایدار در راستای نیاز منطقه و استان است که با تنظیم سند توسعه راهبردی، پیگیری‌های اختصاصی و ایجاد پردیس دانشگاه صنعتی اراک در منطقه شهری و نیز ایجـاد چنـد رشته در مقاطع کارشناسی ارشد دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: این اقدامات پس از تصویب در شورای دانشگاه به منظور اخذ مجوزهای لازم به وزارت علوم و ادارات، ارگان‌ها و نهادهای ذی‌صلاح ارسال شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی اراک افزود: براساس استانداردها در کشور به ازای هر 20 دانشجو یک عضو هیئت علمی منظور می‌شود که در دانشگاه صنعتی اراک 23 عضو هیئت علمی ثابت وجود دارد و مراحل جذب 25 هیئت علمی جدید فراهم شده که امسال محقق خواهد شد.

پاک ادامه داد: علاوه بر سوق دادن تحصیلات به سمت کارشناسی ارشد و دکترا، این دانشگاه گامی موثر در راستای ارتباط صنعت و دانشگاه برداشته و برای تربیت نیروهای کارآمد و مورد نیاز صنعت استان در دانشگاه نیز ساختار‌سازی نوینی صورت داده است.

وی با بیان اینکه به دلیل وجود بخش صنعت و اقتصاد در این استان فعالیت دانشگاه صنعتی ضروری است، ادامه داد: در همین زمینه ایجاد معاونت اختصاصی پژوهشی و فناوری از مهم‌ترین برنامه‌ها در راستای توسعه پژوهش در دانشگاه و استان محسوب می‌شود که مورد توجه قرار گرفته است.

پاک با اشاره به برگزاری جلسات مشترک دانشگاه‌ها و صنایع گفت: این جلسات بستر مناسبی برای نیازسنجی و رفع نیاز استان و کشور در بخش صنعت است.

کلمات کلیدی: رشته کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی اراک، رشته جدید کارشناسی ارشد، مقطع تحصیلات تکمیلی، رشته مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی، مهندسی برق گرایش قدرت، فیزیک در حالت جامد

آمار بازدید: 514 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image