ارتباط مستقیم با 30641 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی افزایش شهریه‌ دانشگاه‌های ارمنستان (23 شهریور 92)

افزایش شهریه‌ دانشگاه‌های ارمنستان (23 شهریور 92)

دانشجویان ورودی دانشگاه‌های مطرح پایتخت ارمنستان در ماه سپتامبر سال جاری میلادی (2013) از افزایش یک سوم برابری شهریه‌های دانشگاه‌ها برآشفتند.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این افزایش شهریه‌ها در دانشگاه‌های دولتی ایروان شامل هنرستان‌های موسیقی، دانشگاه‌های اقتصاد، پزشکی،‌ مهندسی و تربیت معلم می‌شوند.



وزیر علوم ارمنستان این افزایش شهریه‌ها را که از سوی برخی از روسای دانشگاه‌ها پیشنهاد شده بود در ماه آوریل سال جاری میلادی به تصویب رساند.



این روسای دانشگاهی دلیل درخواست خود مبنی بر افزایش شهریه‌ها را نیاز به منابع مالی برای پوشش برنامه‌های معوق خود عنوان کردند.



به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی «یونیورسیتیز نیوز»، این افزایش شهریه‌ها از 50 تا 500 دلار و بسته به موسسه آموزشی و نوع رشته متغیر است. به عنوان مثال «دانشگاه دولتی ایروان» شهریه‌های خود را بین 50 الی 250 دلار افزایش داده در حالی که از دانشجویان هنرستان موسیقی علاوه بر این مبلغ 250 الی 500 دلار نیز بیشتر اخذ می‌شود که در این صورت شهریه این رشته سالانه 1750 الی 2000 دلار خواهد شد.



بسیاری دانشجویان در پی این افزایش بی‌سابقه شهریه‌ها اعلام کردند مجبورند در برنامه‌های تحصیلی خود تجدید نظر کنند.



در همین حال فعالان دانشجویی خواستار کاهش شهریه‌ها شدند و ضمن ملاقات با وزیر علوم ارمنستان، طرحی را به وی ارائه کردند که در آن دانشگاه‌ها از پرداخت مالیات معاف شوند در نتیجه میزان شهریه‌ها کاهش یابد.



«آرمن آشوتیان»، وزیر علوم ارمنستان نیز به دانشجویان معترض وعده داد در اجلاس بعدی پارلمان در پاییز درباره این موضوع به بحث می‌پردازد اما وی احتمال اصلاح ساختار دریافت شهریه را بعید دانست.



وی گفت: این وزارتخانه طی سه سال اخیر در مقابل افزایش شهریه‌ها مقاومت کرده اما پذیرش درخواست اخیر کاهش شهریه‌ها بسیار دشوار است.


کلمات کلیدی: شهریه‌ دانشگاه‌های ارمنستان، شهریه‌ دانشگاه‌های خارجی، دانشگاههای ارمنستان، میزان شهریه‌ دانشگاه‌های ارمنستان، دانشگاه‌های مطرح پایتخت ارمنستان

آمار بازدید: 326 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image