ارتباط مستقیم با 30716 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی طرح جدید اسپانیا برای دانشجویان کم‌درآمد (19 شهریور 92)

طرح جدید اسپانیا برای دانشجویان کم‌درآمد (19 شهریور 92)

دانشگاه‌های اسپانیا با ارائه طرح جدیدی موسوم به «پذیرش یک دانشجو» به دنبال ایجاد یک صندوق خیریه ملی هستند که به کمک آن اشخاص داوطلب بتوانند به صورت محرمانه هزینه‌های تحصیلی دانشجویان خانواده‌های کم‌درآمد را تقبل کنند.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «آدلایدا دی لا کاله»، رییس‌ «دانشگاه مالاگا» و دبیرکل انجمن روسای دانشگاه اسپانیا درباره این برنامه گفت: به همان شیوه‌ای که افراد داوطلب می‌توانند در کشورهای جهان سوم، هزینه‌های کودکان نیازمند را تامین کنند همچنین قادر خواهند بود که یک دانشجو را در اسپانیا برای تامین هزینه‌های تحصیلی تحت سرپرستی خود قرار دهند.



این تصمیم اضطراری در شرایطی اتخاذ شده که آمارها نشان می‌دهد دست‌کم 30 هزار دانشجو در آغاز سال تحصیلی جدید به دلیل عدم توانایی در تامین هزینه‌های زندگی خود در آستانه ترک تحصیل هستند.



به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه تلگراف، محدودیت دسترسی دانشجویان به بودجه‌های دولتی علاوه بر موانع تحصیلی، خانواده‌های کم‌درآمد را به طور کلی با موانع مالی مواجه کرد به طوری که نرخ بیکاری جوانان در اسپانیا رکورد 56 درصدی را نیز پشت سرگذاشته است.



از سال 2010 میلادی، بودجه‌های دانشگاه‌های اسپانیا به عنوان بخشی از برنامه‌های «ریاضت اقتصادی» برای تقلیل ضربه‌های ناشی از کسری بودجه دولتی، 12.3 درصد معادل 1.2 میلیارد یورو کاهش یافت.



در عین حال به دنبال آغاز بحران اقتصادی اروپا، شهریه‌های تحصیلی بسته به مناطق مختلف اسپانیا 22 الی 92 درصد افزایش یافت.



دانشگاه‌های اسپانیا اعلام کردند که این صندوق حمایتی اضطراری برای کمک به دانشجویان در شرایط آشفته اقتصادی فعلی، راه‌اندازی شده تا دانشگاه‌ها بتوانند برای مدت بیشتری به نیازهای خود پاسخ بگویند.



در عین حال برخی از دانشگاه‌های این کشور هشدار دادند که نمی‌توان به این برنامه‌ها برای استحکام بیشتر نظام آموزشی اسپانیا دل خوش کرد.



آنها تاکید کردند: واضح است که این طرح‌ها قادر به برقراری تعادل در هزینه‌های دانشگاه‌ها پس از کاهش عمیق بودجه‌های آنها نخواهند بود.


کلمات کلیدی: دانشجویان کم‌درآمد، طرح جدید برای دانشجویان کم‌درآمد، دانشگاه‌های اسپانیا، تحصیل در دانشگاه‌های اسپانیا، وضعیت ادامه تحصیل در دانشگاه‌های اسپانیا، پذیرش یک دانشجو، طرح جدید پذیرش یک دانشجو، هزینه‌های تحصیلی دانشجویان خانواده‌های کم‌درآمد

آمار بازدید: 238 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image