ارتباط مستقیم با 30732 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه رها شدن ساختمان نیمه کاره مجتمع دانشگاهی آبدانان (18 شهریور 92)

رها شدن ساختمان نیمه کاره مجتمع دانشگاهی آبدانان (18 شهریور 92)

کار ساخت مجتمع دانشگاهی آبدانان به دلیل وجود نداشتن جاده دسترسی و محرومیت از خدمات شهری متوقف شده است و قرار است در داخل شهر، ساختمان دیگری ساخته شود و معلوم نیست تکلیف هزینه‌های انجام شده در این ساختمان چه می‌شود؟




نرم نرمک ماه مهر، ماه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، ماه آغاز علم و دانش و آغاز تکاپوی دوباره دانش‌آموزان و دانشجویان فرا می‌رسد و دانشگاه‌ها و مدارس نیز خود را برای پذیرایی از دانش آموزان و دانشجویان آماده می‌کنند اما دانشگاه‌های نیمه کاره آبدانان انگار قصد ندارند خود را آماده پذیرایی از دانشجویان کنند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، هر جای شهر آبدانان که باشی ناخودآگاه نگاهت به دانشگاه نیمه‌کاره‌ بر فراز بلندترین نقطه شهر می‌افتد و اندوه از توجه نکردن به این دانشگاه، ذهن را مشوش می‌کند.



داریوش رحمتی، رییس دانشگاه پیام نور آبدانان در این باره به خبرنگار ایسنا توضیح داد: با توجه به ضرورت وجود ساختمان آموزشی دانشگاه پیام نور و پس از تأسیس این دانشگاه در شهرستان آبدانان در سال 85، با پیگیری رییس وقت دانشگاه کار ساخت ساختمان این دانشگاه در بالای تپه‌ای در شهرستان آبدانان آغاز شد.



وی ادامه داد: کار ساخت فاز اول این دانشگاه با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال و در زمینی به مساحت 5000 متر مربع و زیربنای 2000 مترمربع از سال 88، شروع و تا پایان همان سال به اتمام رسید که پس از بازدید ناظران مرکز پیام نور، اجرای فاز دوم آن متوقف شد.



رحمتی درباره دلیل توقف ادامه ساخت این دانشگاه، گفت: به دلیل این‌که مقرر شده بود شهرداری، جاده دسترسی را ایجاد و خدمات شهری را در این منطقه فراهم کند، ساخت فاز نخست با جدیت تمام انجام شد اما طی بازدید ناظرین مرکز پیام نور کشور، اجرا و ادامه روند ساخت این دانشگاه منوط به ایجاد جاده دسترسی و ارایه خدمات شهری اعم از آب و برق شد که با توجه فراهم نشدن زمینه این اقدامات، اجرای فاز دوم پروژه متوقف شد.



وی خاطرنشان کرد: مبلغ 6 میلیارد ریال برای اجرای فاز دوم ساخت این دانشگاه اختصاص یافته است که منوط به ایجاد جاده دسترسی و ارایه خدمات شهری است که تاکنون از سوی شهرداری اقدامی صورت نگرفته است.



رحمتی ادامه داد: هم اکنون دانشجویان پیام نور در ساختمان آموزشی این دانشگاه واقع در شهرک شهید باقرصدر آبدانان مشغول به تحصیل هستند که برای افزایش ساختمان‌های آموزشی و کارگاهی این دانشگاه زمینی به مساحت 6000 مترمربع در جنب این دانشگاه در شهرک صدر در نظر گرفته شده و با تخصیص اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال، عملیات ساخت این مجموعه شروع می‌شود. با ساخت این مجموعه، مساحت دانشگاه پیام نور به 10 هزار متر مربع افزایش یافته و زمینه تحصیل بیش از 5000 دانشجو فراهم می‌شود.



این کارشناس ارشد اقتصاد گفت: در چند ماه اخیر جاده دسترسی دانشگاه پیام نور واقع در بالای تپه به صورت خاکی ایجاد شده که با اجرای کامل ساخت این جاده دسترسی، فاز دوم ساخت این ساختمان نیمه کاره، اجرا و در صورت نیاز تغییر کاربری می‌یابد.



رحمتی یادآور شد: تعداد 1500 دانشجو در 13 رشته و گرایش فیزیک، علوم اجتماعی، اقتصاد، مدیریت بازرگانی، حسابداری، حقوق، مدیریت صنعتی، علوم تربیتی، روانشناسی و جغرافیای طبیعی در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته مشغول به تحصیل هستند.



وی بیان کرد: دانشگاه پیام نور آبدانان در سال 85 با تعداد 50 دانشجو کار خود را شروع کرده و هم اکنون تعداد 1500 دانشجو در رشته‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند که نیازمند توجه جدی مسئولین برای ایجاد ساختمان های آموزشی و افزایش سطح آموزشی در این شهرستان است.



در بازدید از دانشگاه نیمه کاره پیام نور آبدانان در بالای تپه در قسمت غربی شهر و جنب منطقه فرهنگیان، ساختمان آموزشی نیمه کاره دانشگاه آزاد اسلامی با فاصله چند صد متری از دانشگاه پیام نور مشاهده می‌شود که در سال 90 کار ساخت آن در زمینی به مساحت 2000 مترمربع، آغاز و بنا بوده که سال 91 به بهره برداری برسد اما تاکنون فقط پایه ریزی این ساختمان انجام شده است. امیدواریم این پروژه به سرنوشتی مانند دانشگاه پیام نور گرفتار نشود و بعدها به این نتیجه نرسند که مکان‌یابی آن مناسب نبوده است!



گزارش از وحید حاجیان، خبرنگار ایسنای منطقه ایلام

کلمات کلیدی: ساختمان نیمه کاره مجتمع دانشگاهی آبدانان، مجتمع دانشگاهی آبدانان، دانشگاه پیام نور آبدانان

آمار بازدید: 285 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image