ارتباط مستقیم با 30676 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اسلامی سازی در سرفصل کاری دانشگاه علامه/ به بومی سازی علوم انسانی معتقدم (17 شهریور 92)

اسلامی سازی در سرفصل کاری دانشگاه علامه/ به بومی سازی علوم انسانی معتقدم (17 شهریور 92)

سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی گفت: سند اسلامی کردن دانشگاه ها چه برنامه ما در وزارت علوم تحقیقات و فناوری و چه در برنامه دانشگاه علامه طباطبایی جزو سرفصل کاری ما است.دکتر حسین سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ادامه روند بازنگری علوم انسانی در دانشگاه علامه طباطبایی گفت: من به بومی سازی مفاهیم علوم انسانی عمیقا معتقدم.


وی افزود: معتقدم در فرهنگ اسلامی گنجینه ای از مفاهیم عمیق وجود دارد که براساس آن می توان مباحث جدید حوزه دانش علوم اجتماعی و علوم انسانی را منتقل کرد.

سرپرست دانشگاه علامه تصریح کرد: خود من هم شخصا این کار را در حوزه تاریخ جهان آغاز کرده بودم که برنامه من ایجاد یک قرائت جدید از تاریخ جهان براساس مفاهیم برآمده از قرآن بود.

وی درباره اسلامی کردن دانشگاه‌ها هم گفت: سند اسلامی کردن دانشگاه ها چه برنامه ما در وزارت علوم تحقیقات و فناوری و چه در برنامه دانشگاه علامه طباطبایی جزو سرفصل کاری ما است و تمام مفاهیمی که در برنامه پنجم در این زمینه آمده و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی دراین زمینه دقیقا پیگیری خواهد شد.

به گزارش مهر، دکتر سید صدرالدین شریعتی رئیس سابق دانشگاه علامه روز گذشته در حاشیه همایش نکوداشت عباسعلی کدخدایی درباره ادامه اسلامی سازی این دانشگاه در دولت جدید اظهار داشت:‌ جرم ما همین مسائل (اسلامی‌سازی) بود که ما را برداشتند و باید ببینیم که آیا در آینده این راه را ادامه می‌دهند یا به شخصه بر روی بنده حساسیت بود.

کلمات کلیدی: اسلامی سازی دانشگاهها، سرفصل کاری دانشگاه علامه، دانشگاه علامه، اخبار جدید دانشگاه علامه، بومی سازی علوم انسانی، دانشگاه علامه طباطبایی، سند اسلامی کردن دانشگاه ها

آمار بازدید: 282 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image