ارتباط مستقیم با 30615 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد تاکنون در مورد تحول در دانشگاه آزاد علامتی از سوی دولت یازدهم دیده نشده است (16 شهریور 92)

تاکنون در مورد تحول در دانشگاه آزاد علامتی از سوی دولت یازدهم دیده نشده است (16 شهریور 92)

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها را سیاست این دانشگاه عنوان کرد و گفت: بر اساس مصوبات جدید هر چند دانشگاه آزاد مجوز افزایش 20 درصدی شهریه را کسب کرده بو، اما به دلیل سیاست دانشگاه مبنی بر حذف هزینه‌های غیرضروری با کاهش 17 درصدی، تنها به میزان 3 درصد افزایش شهریه را لحاظ کرده‌ایم.



به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن ملک ‌محمدی با بیان اینکه علم و دانش از مصادیق تقوا است، اظهارکرد: تاکید قرآن در اولین سوره نازل شده و اولین آیه آن بخوبی این موضوع را ثابت می‌کند که علم و دانش نزد خداوند از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.


وی با اشاره به افزایش کیفی خدمات دانشگاه آزاد، افزود: توجه به کیفیت در آموزش و پژوهش در دستور کار هیات رئیسه دانشگاه قرار گرفت و نتیجه آن نیز استقبال خیل عظیم جوانان برای ادامه تحصیلات در این دانشگاه بوده است که این نشانگر این است که روند اشتیاق به تحصیل همچنان جریان داشته، بنابراین امیدواریم با تدابیری که اندیشیده شده است بتوانیم پاسخگوی نیاز همگان باشیم.


وی با اشاره به تفاهم بین مجلس شورای اسلامی و دانشگاه آزاد، تصریح کرد: هر دوی این نهادها از متن جامعه بوده و از میان مردم ایجاد شده است، همچنین دانشگاه آزاد مردمی‌ترین دانشگاه در سطح کشور و جهان به شمار می‌رود و خوشبختانه در دو سال اخیر همکاری و همراهی خوبی بین این دو نهاد شکل گرفته است.



تغییر مدیریتی از سوی دولت در دانشگاه آزاد دور از انتظار است


ملک ‌محمدی همچنین به تغییرات مدیریت کلان در دولت جدید نیز اشاره کرد و افزود: تغییر وزرا در دولت جدید امری بدیهی و عادی است، اما در مورد تحولات دانشگاه آزاد تاکنون علامتی از سوی دولت یازدهم مشاهده نشده است. دانشگاه آزاد اسلامی نهادی مردمی و غیر دولتی است و تغییر مدیریتی از سوی دولت برای این دانشگاه دور از انتظار است.


وی به فعالیت‌های فرهاد دانشجو در حوزه مدیریت این دانشگاه اشاره و تصریح کرد: دکتر دانشجو فعالیت‌های خوبی را در این دانشگاه انجام داده است که وجود دو میلیون دانشجو در دانشگاه آزاد با بالاترین خدمات آموزشی و پژوهشی و با توجه به مسائل حاشیه‌ای موجود، گواه خدمات ارزنده وی در این دانشگاه بوده است.


معاون پارلمانی دانشگاه آزاد، موفقیت‌های این دانشگاه را در سال‌های اخیر بسیار قابل توجه دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 450 واحد دانشگاهی در حال فعالیت است.


وی ادامه داد: تعداد 667 واحد سما در کشور فعال بوده و 65 هزار دانش آموز در این واحدها مشغول تحصیل هستند. 150 هزار واحد فنی و حرفه ای نیز هم اکنون در کشور دایر است و با توجه به اینکه 58 هزار نفر نیز در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند، این دانشگاه موفق شد در رتبه بندی‌های دانشگاه‌های جهان از نظر علمی، رتبه اول کشور را در سال 2012 به خود اختصاص دهد که این مهم افتخار بزرگی برای جامعه علمی دانشگاه آزاد به شمار می‌رود.



وی با اشاره به مقوله تفکیک جنسیتی در واحدهای دانشگاه آزاد، اظهارکرد: این مقوله تاکنون در تعدادی از دانشگاه‌ها انجام شده است و بنا بر نظرات ائمه جمعه شهرهای مختلف، مسئولان مربوطه و استقبال بالای دانشجویان از این طرح اسلامی، انسانی، علمی و عقلانی، سعی ما بر این است تا همچنان شاهد ادامه این طرح در دانشگاه‌های مختلف در سراسر کشور باشیم.


وی همچنین از کسب مجوز این دانشگاه برای 1585 رشته محل در سال‌های 91 تا 92 خبر داد و افزود: هم اکنون تعداد 27 هزار 552 نفر به عنوان اعضای هیات علمی و 45 هزار نفر نیز به عنوان کارمند در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند که با این سطح اشتغال بالا، در زمینه اقتصاد مقاومتی الگو و نماد موفق معرفی شده است، همچنین به لحاظ امور آموزشی، پژوهشی و فرهنگی نیز گوی سبقت را از سایر مراکز آموزش عالی ربوده است.


وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی این دانشگاه، تصریح کرد: فعالیت‌های خوبی در زمینه‌های فرهنگی دانشگاه آزاد انجام شده است که از جمله آنها می‌توان به کسب شش سال پی در پی مقام اول در جشنواره نماز کشور اشاره کرد و برگزاری ضیافت اندیشه، نمایشگاه‌های کتاب و عکس به مناسبت هفته دفاع مقدس و آموزش قرآن نیز گوشه دیگری از این فعالیت‌ها به شمار میرود.


ملک ‌محمدی در پایان به برگزاری هجدهمین جشنواره سراسری قرآن و عترت در هفته آینده در دانشگاه آزاد واحد پل تالشان رشت اشاره کرد و افزود: این جشنواره با اهداف مهمی همچون بررسی بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اصلاح سبک زندگی برگزار می‌شود.

کلمات کلیدی: تحول در دانشگاه آزاد، اخبار جدید تحول در دانشگاه آزاد، تحول در دانشگاهها، دانشگاه آزاد، تغییر مدیریتی از سوی دولت در دانشگاه آزاد

آمار بازدید: 202 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image