ارتباط مستقیم با 30721 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی انتخاب رشته را به روزهاي آخر موكول نكنيد/در انتخاب رشته خيالبافي نكنيد (مرداد 91)

انتخاب رشته را به روزهاي آخر موكول نكنيد/در انتخاب رشته خيالبافي نكنيد (مرداد 91)

مهلت انتخاب رشته كنكور 91 در روز دوشنبه 23 مرداد ماه به اتمام مي‌رسد، بر اين اساس مجازين به انتخاب رشته بايد در روزهاي آغازين هرچه سريعتر نسبت به انتخاب به رشته اقدام كنند تا در روزهاي پاياني مجبور نشوند، اين انتخاب سرنوشت ساز را با شتاب انجام دهند.


به گزارش سرويس دانشگاه و حوزه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بر اساس توصيه سازمان سنجش، مجازين به انتخاب رشته از مشورت گرفتن از ديگران، دوستان، آشنايان، والدين، دبيران و مشاوران آموزش و پرورش، دانشجويان رشته يا رشته‌هاي مورد نظر و .. دريغ نورزند؛ اما در نهايت با برآورد همه اطلاعات و مشورت‌هاي دريافتي، تنها خودشان و با توجه به علاقه انتخاب رشته كنند؛ چون پس از پذيرفته شدن در يك رشته دانشگاهي، ديگران نيستند كه با اين رشته و مسائل و مشكلات احتمالي آن مواجه مي‌شوند و تنها «شما» هستيد كه بايد چند سال از عمرتان را در آن رشته سپري كنيد.


در انتخاب رشته خيالبافي نكنيد

در انتخاب رشته تحصيلي، به هيچ وجه خيالبافي نكنيد و سعي كنيد تنها واقعيت‌هاي موجود، شرايط شغلي و توان تحصيلي خودتان را در جامعه امروز در نظر بگيريد و در كنار آن از علاقه خود به يك يا چند رشته در اين مرحله غافل نباشيد.


انتخاب رشته را با شتاب انجام ندهيد

بنابراين گزارش، بايد در يك محيط و شرايط آرام و بي‌دغدغه، اقدام به انتخاب رشته كنيد و هرگز اين كار را با شتاب انجام ندهيد، بلكه با حوصله فراوان و مطالعه دقيق اطلاعيه‌هاي سازمان سنجش راجع به انتخاب رشته كه در سايت سازمان و همين طور پيك سنجش قابل دسترسي است، اقدام به انجام اين كار كنيد.


براساس اولويت علاقه انتخاب رشته كنيد

فرم انتخاب رشته‌هاي تحصيلي در بردارنده 100 گزينه انتخابي است، سعي كنيد تمام موارد صدگانه را بر اساس اولويت علاقه و همچنين نمره و رتبه اكتسابي‌تان در زيرگروه‌هاي مختلف همراه با در نظر گرفتن مواردي چون بومي يا ناحيه‌اي بودن و ... پر كنيد.

ضمن آنكه دوري و نزديكي كد رشته محل انتخابي تا محل زندگي خود و داشتن يا نداشتن امكانات رفاهي گزينه‌هاي مورد نظرتان از جمله داشتن يا نداشتن خوابگاه، غذاخوري و ... را نيز در اين مرحله در نظر بگيريد.


نحوه تكميل كد رشته‌هاي انتخابي در فرم انتخاب رشته

هنگام پركردن فرم انتخاب رشته اينترنتي، اساس انتخاب رشته‌هاي تحصيلي را در آغاز با رشته‌ها، دانشگاه‌ها، مقاطع و همچنين دوره‌هايي قرار دهيد كه بسيار مورد علاقه شما هستند يا احتمال بسيار پاييني مي‌دهيد در يكي از آنها پذيرفته شويد؛ سپس به انتخاب رشته‌هايي بپردازيد كه احتمال قبولي شما در آن انتخاب‌ها به طور نسبي بيشتر است و دست آخر به انتخاب ساير مواردي بپردازيد كه احتمال قبولي شما در آن موارد بسيار بالاتر از ساير انتخابهاي شماست، به طور مثال در انتخابهاي صد گانه در مورد رشته‌ها، تقدم انتخاب از سوي تمام داوطلبان مجاز به انتخاب رشته با رشته‌هاي پرطرفدار است و در مورد دانشگاه‌ها معمولا تقدم در انتخاب رشته‌هاي باسابقه‌تر و مراكز استانهاي بزرگ است.

همچنين در نظر داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، تقدم انتخاب رشته با رشته‌هايي است كه داراي مقطع دكتري پيوسته يا حرفه‌اي هستند و سپس تقدم با انتخاب رشته‌هايي است كه در مقطع كارشناسي دانشجو مي‌پذيرند و سرانجام رشته‌هاي مقطع كارداني در اولويت آخر انتخاب رشته داوطلبان قرار دارند. همچنين از نظر داوطلبان دوره روزانه بر شبانه، شبانه بر پيام نور، پيام نور بر موسسات غيرانتفاعي و دوره‌هاي نيمه حضوري، بين‌الملل و مجازي اولويت دارند. بنابراين اولويت‌ها و تقدم‌هاي پيشگفته را هنگام انتخاب رشته خود در نظر بگيريد.


هنگام تكميل فرم انتخاب رشته در ترتيب كد رشته‌ها دقت كنيد

به گزارش ايسنا، برخي از داوطلبان ناخواسته در ترتيب كد رشته‌ها دچار اشتباهات فاحشي مي‌شوند؛ مثلا فردي صرفا قصد انتخاب رشته‌هاي مهندسي را دارد ولي در بين انتخا‌ب‌ها به اشتباه يك رشته كارداني را انتخاب مي‌كند. همچنين فردي قصد انتخاب دروه‌هاي روزانه را دارد ولي به اشتباه يك كد رشته از دوره‌هاي ديگر را در بين انتخاب‌ها وارد مي‌كند، حتي برخي از داوطلبان قصد انتخاب شهر يا شهرهاي محدودي را دارند در حالي كه به طور سهوي يك شهر ناخواسته را در بين انتخاب‌هايشان انتخاب مي‌كنند، بنابراين اين گونه داوطلبان معمولا در همين انتخاب‌هاي ناخواسته كه در سطح پايين‌تري از ساير انتخاب‌هايشان قرار دارد، پذيرفته مي‌شوند كه مشكلات متعددي را براي خود و كل سيستم ايجاد مي‌كنند.

همچنين پركردن فرم انتخاب رشته را به روزهاي آخر و واپسين روزها و ساعات تعيين شده براي انتخاب رشته موكول نكنيد.

البته داوطلبان بايد توجه داشته باشند دريافت رسيد 15حرفي به منزله تاييد نهايي انتخاب رشته است، بنابراين پس از تاييد نهايي كد رشته‌هاي انتخابي از سوي داوطلب، شماره 15 حرفي توسط سيستم به عنوان رسيد در اختيار وي قرار داده خواهد شد. اين رسيد پس از انجام كامل مراحل و ارسال اطلاعات در يك صفحه مجزا ارائه مي‌شود و داوطلبان بايد توجه داشته باشند كه تنها يك بار اجازه انتخاب رشته به هر داوطلب داده مي‌شود و در صورت انتخاب رشته و دريافت رسيد 15حرفي به هيچ عنوان اجازه تصحيح يا انتخاب رشته مجدد را ندارند.

پس از دريافت رسيد از بخش مشاهده اطلاعات حتما از فهرست كد رشته‌هاي انتخابي خود در فرم انتخاب رشته اينترنتي، يك نسخه پرينت تهيه كنيد و آن را تا زمان اعلام نتايج نهايي آزمون سراسري در نزد خود نگه داريد.

کلمات کلیدی: انتخاب رشته صحیح، انتخاب رشته درست، انتخاب رشته کنکور 91، راهنمایی برای انتخاب رشته، انتخاب رشته اصولی

آمار بازدید: 354 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image