ارتباط مستقیم با 30741 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار سایر اخبار مشارکت دانشگاه‌ها در تامین فناوری‌های مورد نیاز کشور (12 شهریور 92)

مشارکت دانشگاه‌ها در تامین فناوری‌های مورد نیاز کشور (12 شهریور 92)

رئیس پارک علم و فناوری پردیس با اشاره به امضای 6 قرارداد فن‌بازارهای منطقه‌ای در کشور گفت: دانشگاه‌ها با ورود به فن بازارهای دانشگاهی و ثبت اطلاعات دستاوردهای خود می‌توانند بخشی از تامین کنندگان نیازهای فناوری کشور شوند.


به گزارش خبرنگار مهر، مهندس مهدی صفاری‌نیا در مراسم امضای فاز اول بهره برداری از فن بازارهای منطقه‌ای، فن بازارهای را تکمیل کننده زنجیره تبدیل علم به ثروت توصیف کرد و افزود: پارک علم و فناوری پردیس موضوع فن‌بازارها را از 10 سال پیش در دستور کار خود قرار داده و از سال 89 نیز همکاری خود را با وزارت علوم و سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی آغاز کرده است.

رئیس پارک علم و فناوری پردیس با اشاره به امضای قرارداد اجرایی 6 فن بازار منطقه‌ای در شهرک‌های صنعتی، اظهار داشت: برای تأمین نیازها از طریق فن‌بازارها سه بخش در نظر گرفته شده است که بخش اول تأمین نیازهای کشور از طریق تولید کنندگان داخلی است که با شناخت توانمندی‌های آنها تعداد زیادی از نیازها را برآورده خواهند کرد.

وی دانشگاه‌ها را بخش دیگر منبع تأمین ‌کننده نیازهای کشور دانست و ادامه داد: در این راستا دانشگاه‌ها با ورود به فن‌بازارهای دانشگاهی می‌توانند توانمندی‌های خود را برای اطلاع جامع ثبت کنند.

به گفته وی در این زمینه قراردادی با دانشگاه صنعتی امیرکبیر امضا شده است و دانشگاه ‌تهران نیز به زودی به جمع ایجادکنندگان فن‌ بازارهای دانشگاهی می‌پیوندد.

صفاری نیا، تامین‌کننده سوم نیازهای فناوری کشور را تامین‌کننده‌های خارجی دانست و افزود: در صورتی که شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها قادر به تامین نیازهای کشور نباشند از طریق خارج تامین خواهد شد.

کلمات کلیدی: مشارکت دانشگاه‌ها، تامین فناوری‌های مورد نیاز کشور، فن‌بازارهای منطقه‌ای در کشور، فن بازارهای دانشگاهی، نیازهای فناوری کشور

آمار بازدید: 244 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image