ارتباط مستقیم با 30646 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور کنکورِ بدون قبولی در لیبریا! (8 شهریور 92)

کنکورِ بدون قبولی در لیبریا! (8 شهریور 92)

نظام آموزشی در سرزمین جنگ‌زده لیبریا، سراپا نابسامانی است تا جایی که اخیرا در یکی از آزمون‌های ورودی دانشگاه این کشور نیز در کمال تعجب هیچ‌ یک از داوطلبان موفق به قبولی در «دانشگاه دولتی لیبریا» نشدند.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در آزمون ورودی اخیر دانشگاه‌های لیبریا حدود 25 هزار دانشجو شرکت کردند که هر یک از آنها نیز برای ثبت‌نام 25 دلار پرداخته‌ بودند اما هیچ یک از آنها موفق به قبولی نشدند.



نظام آموزشی لیبریا مدت‌های مدیدی است که با مشکلات سیاسی و کشمکش‌های انسانی ناشی از جنگ‌های داخلی 14 ساله دست و پنجه نرم می‌کند اما این نخستین بار در تاریخ این کشور است که تمامی داوطلبان آزمون دانشگاه‌ها مردود می‌شوند.



به گزارش ایسنا به نقل از مجله تایم،‌ بسیاری از مردم لیبریا در کمال ناباروری و تعجب به گزارشگران در این خصوص پاسخ می‌دهند.



«اتمونیا دیوید تارپه»، وزیر علوم لیبریا این رویداد را با «کشتار عمومی» مقایسه کرد و وعده داد با کارکنان دانشگاه درباره این مردودی دسته‌جمعی مذاکره می‌کند.



وی افزود: تمام ضعف‌های دانشگاه‌ها را قبول دارم اما عدم قبولی تک‌تک داوطلبان شبهه‌برانگیز است.



دانشجویان برای پذیرش در این دانشگاه می‌بایست در دروس ریاضی 60 درصد و در درس زبان انگلیسی 70 درصد نمرات را اخذ می‌کردند که از مجموع 25 هزار داوطلب هیچ یک موفق به کسب حداقل نمرات نشده‌اند.

کلمات کلیدی: کنکورِ بدون قبولی، کنکورِ، بدون قبولی، نظام آموزشی در سرزمین جنگ‌زده لیبریا، آزمون‌های ورودی دانشگاه، دانشگاه دولتی لیبریا

آمار بازدید: 299 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image