ارتباط مستقیم با 30718 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار سایر اخبار ضرورت انطباق و سازگاری دانشجویان جدیدالورود (6 شهریور 92)

ضرورت انطباق و سازگاری دانشجویان جدیدالورود (6 شهریور 92)

یک روان‌شناس گفت: انطباق و سازگاری اصول مهمی هستند که همواره توسط روانشناسان به دانشجویان جدیدالورود به دانشگاه‎ها توصیه می‌شود.




احسان فکور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه زنجان، تصریح کرد: در کشور ما تحصیلات در مدرسه با نوع تحصیل با مقاطع آموزش عالی بسیار متفاوت است و دانش‎آموزان با روش‎هایی مانند ارائه کنفرانس، نت برداری و جزوه‎نویسی آگاهی ندارند. علاوه بر این تغییر ورود به شهر جدید و تجربه زندگی خوابگاهی سبب دوری دانش‎آموز از منابع عاطفی مانند دوستان، خانواده و حتی اشیاء داخل منزل می‌شود مثلا از دانشجویان خوابگاهی بسیار شنیده شده است که دلتنگ دکوراسیون منزل، میزتحریر خود هستند که این دو تغییر عمده در زندگی آنان بسیار تاثیرگذار است.




وی افزود: روانشناسان معتقدند هر تغییری با استرس همراه است ولو این تغییر مثبت باشد مانند تحصیل، شغل جدید و ازدواج لذا به افراد توصیه می‌شود این تغییر را طبیعی دانسته و سعی در مدیریت آن داشته باشند بنابراین با آگاهی و اطلاعات گرفتن درخصوص شیوه تدریس و اساتید خود را زودتر با شرایط وفق دهند.




این روان‌شناس خاطرنشان کرد: گاهی دیده می‌شود دانشجویی با وجود گذشت مدت زمان طولانی هنوز خود را با شرایط وفق نداده است لذا به این دانشجویان توصیه می‌شود با حضور در مراکز مشاوره دانشگاه‎ها و بیان مشکلات خود سعی در انطباق دادن خود با محیط با کمک مشاوره داشته باشند.




وی اظهار کرد: تحمل عقاید مخالف و کنار آمدن با فرهنگ‎های متفاوت هم اتاقی‎ها در خوابگاه نیز یکی از مسایلی است که دانشجویان جدیدالورود باید به آن توجه داشته باشند و قدرت سازگاری خود را با تفاوت‎های قومیتی موجود در خوابگاه بالا ببرند لذا انطباق با شیوه تدریس و سازگاری با دوستان و زندگی جدید واژه‎هایی هستند که مدام از طرف روانشناسان به دانشجویان توصیه می‌شود.



فکور یادآور شد: وضعیت استرس هنگام ورود به دانشگاه طبیعی است و همه دانشجویان جدید هنگام ورود به دانشگاه آن را تجربه می‌‎کنند و تقریباً تمام دانشجویان به جز دانشجویان بومی و یا کسانی که قبلا تجربه دور بودن را داشتند و خلاء‎های عاطفی را تجربه کرده‎اند مانند پسرهایی که قبلاً سربازی رفته‎اند این احساس را تجربه می‎کنند و انتهای تمام این هیجانات و استرس‎ها ترس است که سبب به وجود آمدن چراها و سوالات متعدد مانند "چه کنم؟" در ذهن شخص می‌شود.




وی تاکید کرد: مدیریت هیجانات و بالا بودن EQ در این زمینه بسیار مهم است در واقع تعریف هوش هیجانی نیز به همین موضوع کنار آمدن با بایدها و نبایدهای زندگی اشاره می‌کند به همین دلیل است که افراد افسرده و کسانی که اعتماد به نفس ندارند زودتر احساس ناتوانی می‎کنند و از آن جایی که شادابی یکی از مولفه‎های اعتماد به نفس است همواره ورزش و تفریح به تمام افراد توصیه می‌شود و می‎توان این نوید را به دانشجویان جدیدالورود داد که از ترم 2 همه چیز عادی شده و پس از پایان تحصیلات خود تمایل به ترک دانشگاه نخواهند داشت.

کلمات کلیدی: سازگاری دانشجویان جدیدالورود، سازگاری دانشجویان، دانشجویان جدیدالورود، توصیه به دانشجویان جدیدالورود، دانشجو

آمار بازدید: 188 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image