ارتباط مستقیم با 30667 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار برگزاری نخستین همایش ملی سبک زندگی در کرمان / ارسال بیش از 430 مقاله (6 شهریور 92)

برگزاری نخستین همایش ملی سبک زندگی در کرمان / ارسال بیش از 430 مقاله (6 شهریور 92)

رئیس دانشگاه امام حسین (ع) کرمان گفت: همایش ملی سبک زندگی در روزهای 29 و 30 مهر ماه امسال در کرمان برگزار می‌شود.


به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان محمدامین خواجه‌حسنی در نشست مطبوعاتی دانشگاه امام حسین (ع) پیرامون برگزاری همایش ملی سبک زندگی تمدن سازی نوین اسلامی اظهار داشت: این همایش 29 و 30 مهر ماه جاری در استان کرمان برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود.

دبیر این همایش تصریح کرد: آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات به دبیرخانه 15 مردادماه جاری بوده و نتایج آن در 31 مرداد ماه جاری اعلام شده است که سوم شهریورماه نتایج اولیه بر روی سایت همایش به آدرس www.mic92.ir قرار گرفته است.

خواجه‌حسنی، آخرین مهلت ارسال اصل مطالب مقالات برگزیده شده در این همایش را 15 شهریورماه جاری خبر داد و اذعان داشت: نتایج نهایی این همایش در 14 مهرماه جاری اعلام می‌شود.

وی افزود: این همایش در قالب هفت محور کلی و 81 محور جزئی یکی از جدیدترین همایش‌هایی است که برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود و مقالات علمی کنفرانس علمی تخصصی محورهای این همایش در یک روز مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که هرکدام از محورهای انتخاب شده در این همایش می‌توانست محور برگزاری یک همایش بزرگ باشد.

*ارزیابی 430 مقاله ارسالی از طریق سایت همایش

رئیس دانشگاه امام حسین (ع) کرمان با اعلام ثبت این همایش در پایگاه استنادی جهان اسلام، ابراز داشت: 430 مقاله به این دبیرخانه ارسال که از این تعداد 410 مقاله پذیرفته شده است، 179 مقاله اجتماعی و کمترین مقاله‌های ارسالی مربوط به حوزه حقوقی بود.

وی خاطرنشان کرد: پوستر فراخوان این همایش به تمام واحدهای مراکز آموزش عالی کشور ارسال و ثبت نام و ارزیابی چکیده مقالات از طریق سایت این همایش انجام شده است.

خواجه‌حسنی با بیان اینکه تاکنون بیش از یک‌هزار و 200 نفر از این سایت بازید و 700 نفر برای ارسال مقالات ثبت‌نام کردند، ابراز داشت: بیش از 50 نفر از اعضای هئیت علمی دانشگاه‌های استان کرمان و امام حسین تهران داوری مقالات ارسال شده را برعهده داشتند.

*گفتمان ولایت مهمترین هدف همایش

خواجه‌حسنی نخستین و مهمترین هدف این همایش را تبدیل گفتمان ولایت و گفتمان والد جامعه عنوان کرد و بیان داشت: اگر دغدغه اصلی گفتمان غالب در عرصه های مختلف فرهنگی، معنوی، بصیرتی، علمی و غیره براساس هندسه ترسیمی ولایت فقیه شکل بگیرد به زودی شاهد تحولی عظیم در کاهش ناهنجاری‌های کشور هستیم.

رئیس دانشگاه امام حسین(ع) کرمان تاکید کرد: بیانات و تدابیر ولایت‌ فقیه همواره برخاسته از موارد عالی توأم با واقع‌بینی و کارشناسی دقیق از وضعیت موجود کشور است که در صورت اطلاع رسانی دقیق، ارائه جزئیات و جاری ساخت آن در بستر جامعه شاهد عملی شده آن خواهیم بود.

وی افزود: غلبه این گفتمان و عملیاتی شدن تدابیر ولایت فقیه علاوه بر شکوفایی و رشد روز افزون ایران اسلامی موجب گذر از گردنه‌‌های صعب‌العبور در جهان می شود.

*استفاده از ظرفیت فکری و علمی نخبگان هدف این همایش است

خواجه‌حسنی دومین هدف این همایش را آسیب شناسی و اصلاح بخش حقیقی تمدن که عبارت از سبک زندگی، رفتار اجتماعی و اخلاق عمومی و فرهنگ زندگی با ایمان به توحید و اسلام ناب محمدی (ص) برشمرد.

دبیر همایش ملی سبک زندگی تمدن سازی نوین اسلامی بیان داشت: سومین هدف این همایش تبیین فرهنگ زندگی، اخلاق و حقوق است و آخرین هدف استفاده از ظرفیت فکری و عملی این نخبگان در عرصه‌های مختلف جامعه صورت می‌گیرد.

خواجه‌حسنی با اشاره به اینکه این همایش در پی بیانات مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی کلید خورد، گفت: با تدبیر فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان طرح غلبه گفتمان ولایت برای نخستین بار در کشور در این همایش برگزار می‌شود.

*تمام مراکز آموزش عالی استان مجری این همایش هستند

وی افزود: نخستین گام این همایش تشکیل شورای سیاستگذاری بوده و تمام واحدهای آموزش عالی استان کرمان و دانشگاه امام حسین(ع) تهران مجری این طرح هستند.

رئیس دانشگاه امام حسین(ع) تصریح کرد: این همایش در هفت کمیته تخصصی اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، حقوقی، سیاسی و مدیریتی برگزار می‌شود.

خواجه‌حسنی در تشریح مصوبات آخرین جلسه شورای سیاستگذاری این همایش اذعان داشت: علاوه بر بحث و بررسی روند پیشرفت این همایش، دبیرخانه دائمی آن نیز شکل گرفته است.

*ایجاد رشته جدید در دانشگاه شهید باهنر کرمان

وی افزود: برای نخستین بار در کشور رشته «سبک زندگی نوین اسلامی» در دانشگاه شهید باهنر کرمان بعد از تصویب در شورای عالی فرهنگی جزو رشته‌های مورد پذیرش دانشگاهی قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه امام حسین (ع) کرمان بیان داشت: شرایط گزینش مقالات حاصل ملاک‌های سنجش شده دانشگاه‌های تهران و شهید باهنر کرمان است که 26 پارامتر را در بر می‌گیرد.

*ارسال بیش از 40 مقاله از استان کرمان

خواجه‌‌حسنی به خروجی این همایش برای چاپ بیش از هفت کتاب مجموعه مقالات با حداقل یک‌هزار صفحه اشاره کرد و گفت: بیش از 40 مقاله از استان کرمان ارسال شده است و مقالات برگزیده به دو شکل سخنرانی و پوستر در سالن همایش دانشگاه شهید باهنر کرمان ارائه می‌شود.

دبیر این همایش خاطرنشان کرد: برخلاف سایر همایش‌های علمی کشور هیچ مبلغی از شرکت‌کنندگان دریافت نشده است و حدود 300 نفر از خارج از استان در این همایش حضور دارند، اعتبار اولیه این همایش بالغ بر 200 میلیون تومان بوده است.

کلمات کلیدی: برگزاری نخستین همایش ملی سبک زندگی در کرمان، همایش ملی سبک زندگی، مراکز آموزش عالی استان کرمان، استفاده از ظرفیت فکری و علمی نخبگان، ایجاد رشته جدید در دانشگاه شهید باهنر کرمان، مقاله

آمار بازدید: 292 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image