ارتباط مستقیم با 30717 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش سومین جشنواره منطقه‌ای اختراعات کوهساران برگزار می‌شود (28 مرداد 92)

سومین جشنواره منطقه‌ای اختراعات کوهساران برگزار می‌شود (28 مرداد 92)

سومین جشنواره منطقه‌ای اختراعات شمال غرب کشور(کوهساران) با حضور بیش از ۲۰۰ مخترع و صاحب طرح و ایده از سه‌شنبه در استان اردبیل آغاز به کار می‌کند.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی نخبگان، شایقی رئیس بنیاد نخبگان اردبیل با اشاره به اینکه در بخش داوری اختراعات این جشنواره نزدیک به 220 مخترع ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: سومین جشنواره منطقه‌ای اختراعات شمال غرب کشور (کوهساران) در سه بخش داوری اختراعات، تجاری سازی و انرژی‌های نو با حضور بیش از 200 مخترع و صاحب طرح و ایده از سه شنبه آغاز به کار می‌کند، پس از داوری اولیه، تعداد 163 اختراع مورد تائید قرار گرفت و مقرر شد که در بخش داوری اختراعات حضور داشته باشند.

وی افزود: از مجموع 163 اختراع راه یافته به بخش داوری، سهم استان آذربایجان شرقی51 طرح، استان اردبیل27 طرح، استان آذربایجان غربی 25 طرح، استان زنجان 24 طرح و 36 طرح مربوط به سایر استان‌ها است.

به گفته شایقی، از لحاظ سطح تحصیلات نیز 15 درصد از مخترعان راه‌یافته به جشنواره دارای مدرک دکتری، 38 درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد و 38 درصد هم دارای مدرک کارشناسی هستند که این آمار بیانگر رشد ارتباط صنعت و دانشگاه بوده و نشانگر آن است که فارغ التحصیلان دانشگاهی به نیازهای صنعت و جامعه اهتمام دارند.

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل خاطرنشان کرد: بخش تجاری سازی جشنواره 39 شرکت کننده دارد که 17 مورد از آنها تائیدیه سطح 3 بنیاد ملی نخبگان را از سال‌های قبل کسب کرده‌اند و 22 مورد دیگر شرکت‌های دانش بنیان هستند که در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد استقرار دارند.

شایقی عنوان کرد: بخش ویژه این جشنواره به حوزه انرژی‌های نو اختصاص دارد که در این بخش نیز 55 طرح از سراسر کشور حضور دارند.

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل با اشاره به اینکه هدف از برگزاری جشنواره‌ها فراهم کردن فضایی برای به تولید انبوه رساندن و تجاری سازی طرح‌های مخترعان است، تصریح کرد: بخش CIP (اتاق تعامل سرمایه گذار و مخترع) جشنواره نیز با شرکت سرمایه گذاران بخش خصوصی و دولتی و چندین شرکت معتبر خصوصی و همچنین نهادهای دولتی فعالیت می‌کند تا با بهره‌مندی از پتانسیل مخترعان و صاحبان شرکت‌های دانش بنیان و فناور چرخه تولید و اقتصاد منطقه و کشور را به حرکت درآورده و زمینه را برای رفع محدودیت‌ها و تعالی منطقه و کشور فراهم کند.

کلمات کلیدی: جشنواره منطقه‌ای اختراعات کوهساران، جشنواره منطقه‌ای اختراعات، اختراعات شمال غرب کشور، اختراع، اکتشاف، مخترع

آمار بازدید: 272 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image