ارتباط مستقیم با 30618 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش ایجاد 5 آزمایشگاه ملی در دانشگاه آزاد/ اجرای طرح جامع پژوهشی (مرداد 91)

ایجاد 5 آزمایشگاه ملی در دانشگاه آزاد/ اجرای طرح جامع پژوهشی (مرداد 91)

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد راه اندازی آزمایشگاه های جامع ملی و طرح جامع پژوهشی را از برنامه های پژوهشی این دانشگاه ذکر کرد و گفت: در این راستا در فاز اول اقدام به راه اندازی 5 آزمایشگاه ملی خواهد شد.


به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالله افشار پیش از ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری با اشاره به دو برنامه جدید این دانشگاه در حوزه پژوهشی، افزود: در راستای ارتقای فعالیت های پژوهشی این دانشگاه 2 برنامه راه اندازی آزمایشگاه های ملی و طرح جامع پژوهشی در دستور کار قرار دارد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد، با اشاره به جزئیات طرح جامع پژوهشی این دانشگاه، اظهار داشت: در حال حاضر یک میلیون و 600 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و 470 مرکز و واحد پژوهشی در این دانشگاه راه اندازی شده است.

وی جهت دار کردن فعالیت های پژوهشی را از اهداف برنامه جامع پژوهشی دانشگاه آزاد ذکر کرد و ادامه داد: در دانشگاه آزاد 37 مرکز تحقیقاتی راه اندازی شده است که 10 مرکز فعال هستند. بر اساس برنامه جامع در تلاش هستیم تا علاوه بر فعال سازی این مراکز، مجوزهای فعالیت این مراکز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کنیم.

افشار راه اندازی قطبهای پژوهشی را از دیگر اهداف برنامه جامع پژوهشی دانشگاه آزاد نام برد و یادآور شد: برای این منظور اقدام به شناسایی پتانسیل های مناطق مختلف کشور می شود و بر اساس نیروی انسانی و پتانسیل ها و توانمندیهای مناطق مختلف اقدام به ایجاد قطب های علمی می شود.

وی اضافه کرد: در آینده مناطق 18 گانه دانشگاه آزاد به 31 منطقه افزایش می یابد و واحدهای این دانشگاه به صورت استانی و منطقه ای مدیریت می شوند.

ایجاد مراکز رشد و پارکهای فناوری

افشار ایجاد و راه اندازی مراکز رشد و فناوری را از دیگر اقدامات برنامه جامع پژوهشی عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 33 مرکز رشد در دانشگاه آزاد ایجاد شده و تعدادی شرکتهای دانش بنیان نیز در آن مشغول به فعالیت هستند. با توجه به رویکردهای برنامه جامع پژوهشی دانشگاه آزاد درصدد هستیم تا پارکهای فناوری خاص دانشگاه آزاد ایجاد خواهد شد.

اخذ مجوز از وزارت علوم برای نشریات علمی

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد با اشاره به انتشار 368 نشریه علمی پژوهشی در این دانشگاه خاطر نشان کرد: از این تعداد 55 نشریه علاوه بر مجوز دانشگاه آزاد، مجوز وزارت علوم را دارند که درصدد هستیم تا کلیه نشریات مجوز وزارت علوم را دریافت کنند.

به گفته وی از مجموع 368 نشریه پژوهشی، 77 نشریه به زبان انگلیسی منتشر و 11 نشریه از سوی ناشران بین المللی نمایه شده است.

افشار همچنین ساماندهی همایشها و مسابقات علمی و جلوگیری از برگزاری سمینارها و همایشهای تکراری را از دیگر برنامه های پژوهشی دانشگاه آزاد ذکر کرد.

راه اندازی آزمایشگاه های ملی

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد از ایجاد آزمایشگاه های ملی در کشور خبر داد و گفت: ایجاد آزمایشگاه های ملی یکی از برنامه های دانشگاه است که از سوی رئیس این دانشگاه اعلام شد. در این راستا کمیته ای تشکیل شد و شرایط ایجاد این دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد آزمایشگاه های ملی وجود ندارد، ادامه داد: به منظور فراهم کردن زمینه ایجاد مرجعیت علمی و فناوری، تبادل دانش و تجربیات بخشهای تحقیقاتی و اجرایی، نیل به تولید دانش و اعتلای علمی کشور و پاسخ به نیازهای کشور در جهت راه اندازی آزمایشگاه های ملی اقدام می شود.

افشار، انرژیهای نو، نانو تکنولوژی، بیو تکنولوژی، کشاورزی هنر و علوم انسانی را از زمینه های پیشنهادی آزمایشگاه های ملی نام برد و خاطرنشان کرد: در فاز اول این طرح قرار است 5 آزمایشگاه ملی راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه ایجاد این آزمایشگاه ها درخواست محور است، یادآور شد: این آزمایشگاه بنا به درخواستهایی که به دانشگاه آزاد ارسال می شود، پس از بررسی اقدام خواهد شد. هزینه تجهیز این آزمایشگاه ها از سوی درخواست کننده تامین می شود.

کلمات کلیدی: آزمایشگاه ملی در دانشگاه آزاد، دانشگاه آزاد، طرح جامع پژوهشی در دانشگاه آزاد، ایجاد مراکز رشد و پارکهای فناوری رد دانشگاه آزاد

آمار بازدید: 325 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image