ارتباط مستقیم با 30708 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه دانشگاه‌ها باید با مصوبات هیات‌های امنا و ممیزه اداره شوند (21 مرداد 92)

دانشگاه‌ها باید با مصوبات هیات‌های امنا و ممیزه اداره شوند (21 مرداد 92)

رییس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران با اشاره به تفاوت دانشگاه‌ها با مراکز دولتی دیگر و وجود افراد اهل فکر در دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید با مصوبات هیات‌های امنا و ممیزه و شوراهای دانشگاه اداره شوند.




غلامحسین کریمی دوستان در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه باید به کیفیت آموزش عالی کشور بیشتر توجه شود، اظهارکرد: وزیر علوم دولت یازدهم باید برای ایجاد ارتباط بیشتر بین جامعه و دانشگاه‌ها تمهیداتی بیاندیشد، به گونه‌ای که باید ارتباط دانشگاه با ارگان مختلف جامعه به صورت دوطرفه و با هدف رفع مشکلات جامعه انجام شود، چرا که این امر می‌تواند در جهت بهبود اوضاع کشور بسیار موثر باشد.



وی تصریح کرد: باید دانشگاه‌های مطرح بتوانند ارتقا یابند و فاصله رتبه جهانی خود را از لحاظ کیفیت با دانشگاه‌های برتر کاهش دهند.



کریمی دوستان با بیان اینکه متون درسی دانشگاه از لحاظ کیفیت رشد کرده است، تصریح کرد: البته هنوز نسبت به ایده‌آل‌ها فاصله زیادی داریم که باید برای رسیدن به آن استاندارد، وزیر علوم جدید تمهیداتی بیاندیشد.



وی با بیان اینکه در حال حاضر اکثر کتب آموزشی به ویژه در رشته‌های علوم انسانی ترجمه کتب خارجی است، اظهارکرد: وزیرعلوم جدید باید تمهیداتی برای ترغیب اساتید در زمینه مسائل مالی و دیگر زمینه‌ها بیاندیشد.



وی ادامه داد: طی 10 سال اخیر اساتید در زمینه نوشتن کتب دانشگاهی اقدامات خوبی انجام داده‌اند که امید است با حمایت وزارت علوم این کار ادامه داشته باشد.



رییس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران با اشاره به لزوم ارتباطات بین‌المللی دانشگاه، تاکید کرد: باید برنامه‌ای برای افزایش ارتباط بین‌المللی دانشگاه‌ها درنظر گرفته شود، چرا که بدون ارتباط با کشورهای خارجی و آگاهی از اقدامات آن‌ها در زمینه‌های علمی نمی‌توان نسبت به پیشرفت کشور امید داشت.



کریمی دوستان با بیان اینکه طبق شاخص‌های استاندارد باید نسبت استاد به دانشجو یک به 17 باشد، تصریح کرد: جذب اعضای هیات علمی باید افزایش یابد تا نسبت فارغ‌التحصیلان نیز به تناسب آن افزایش یابد تا بتوان در کشور کارهای مفید و مناسبی انجام داد.



وی با بیان اینکه فضای دانشگاه‌های تهران دارای مشکلاتی است، افزود: امید است وزیر علوم آینده نسبت به وضعیت بودجه و فضای دانشگاه توجه داشته باشد و با هدف توسعه علم و دانش گام‌های موثری برای آموزش عالی کشور بردارد.


کلمات کلیدی: مصوبات هیات‌های امنا و ممیزه دانشگاهها، دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه تهران، الزامات دانشگاهها

آمار بازدید: 189 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image