ارتباط مستقیم با 30723 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه باید نگاه واقع‌بینانه نسبت به مشکلات دانشگاه وجود داشته باشد (21 مرداد 92)

باید نگاه واقع‌بینانه نسبت به مشکلات دانشگاه وجود داشته باشد (21 مرداد 92)

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به نگاه‌های افراط و تفریطی در دانشگاه نسبت به مسائل فرهنگی، گفت: در زمینه بهبود مسائل فرهنگی دانشگاه باید تمهیداتی از سوی وزارت علوم صورت بگیرد و به مسائل فرهنگی دانشگاه به عنوان یک فاکتور مهم نگاه شود.




فردوسی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه تاکنون نسبت به لزوم وجود برخی از رشته‌های درسی ارزیابی‌هایی انجام شده است، افزود: انتظار می‌رود نسبت به تمامی رشته‌ها چنین بررسی‌هایی انجام شود و با بازنگری کیفی بر روی رشته‌ها به ویژه رشته‌های علوم انسانی تصمیماتی اتخاذ شود.



وی با تاکید بر ضرورت ارتقای کیفی و کمی رشته‌ها، خاطرنشان کرد: این موضوع مستلزم جذب اعضای هیات علمی با نگاه کیفی است، ضمن اینکه باید در رشته‌های علوم انسانی نگاهی بومی و فرهنگی وجود داشته باشد.



وی با اشاره به مشکلات ناشی از نگاه افراطی سیاسی در دانشگاه‌ها، تاکید کرد: باید دانشگاه به عنوان مکانی علمی از مسائل سیاسی خالی شود و تمام هم و غم دانشگاه صرف پیشرفت علمی کشور شود، بنابراین باید نگاه واقع‌بینانه نسبت به مشکلات دانشگاه وجود داشته باشد که امید است دولت تدبیر و امید نسبت به مسائل دانشگاه نگاه سیاسی و جناحی نداشته باشد.



وی افزود: در دانشگاه‌ها باید فضایی ایجاد شود که دانشجویان و اساتید بتوانند در همه جنبه‌های سیاسی، علمی و فرهنگی تبادل نظر کنند و هر چه برای ایجاد چنین فضایی در دانشگاه‌ تلاش شود، باز هم کم است.



فردوسی با بیان اینکه انسان موجودی چند بعدی است و نمی‌توان در یک محیط آموزشی تنها به مسائل آموزشی فرد توجه کرد، تصریح کرد: یک دانشجو و یا استاد در یک کلاس با تمام ابعاد وجودی خود در کلاس حاضر می‌شود، بنابراین نباید مشکلات اجتماعی فرد از دیدگاه روان‌شناختی مورد غفلت واقع شود.



وی با بیان اینکه وزیر علوم آینده باید نگاهی همه‌جانبه به مسائل و مشکلات دانشگاه داشته باشد، خاطرنشان کرد: بنابراین باید با هدف ارتقای علم و دانش کشور گام‌های موثری را بردارد.



عضو هیات علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: جامعه دانشگاهی از وزیر علوم درخواست دارد نسبت به رفع مشکلات مختلفی که اساتید و دانشجویان با آن درگیر هستند، راهکارهایی را بیاندیشد.



وی با تاکید بر اینکه باید فضایی آزاد اما ضابطه‌مند در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد، تصریح کرد: تا از این طریق بتوان با گفت‌وگو و تبادل‌نظر و به دور از تشنج گام‌های موثری را در جهت ارتقای علمی کشور برداشت.



فردوسی در پایان از بهبود اوضاع دانشگاه‌ها ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدواریم وزیر علوم دولت یازدهم با هدف ارتقای علم و دانش کشور و بهبود اوضاع دانشگاه‌ها تمهیداتی را بیاندیشد تا اوضاع آموزش عالی کشور روزبه‌ روز ارتقا یابد.


کلمات کلیدی: مشکلات دانشگاه، واقعیت مشکلات دانشگاه، نگاه واقع بینانه به مشکلات دانشگاه، نگاه‌های افراط و تفریطی در دانشگاه

آمار بازدید: 107 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image