ارتباط مستقیم با 30633 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی 11 هزار داوطلب علوم پزشکی از تحصیل در پزشکی بازماندند (20 مرداد 92)

11 هزار داوطلب علوم پزشکی از تحصیل در پزشکی بازماندند (20 مرداد 92)

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اعلام کرد که 11 هزار داوطلب گروه پزشکی دارای معدل بالای 17 از امکان ادامه تحصیل در این دانشگاه بازماندند.


ناصر اقبالی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره تنگناهای ادامه تحصیل داوطلبان گروه علوم پزشکی دانشگاه آزاد با معدلهای بالا، گفت: یکی از گروههای آموزشی ما که هنوز در تنگنا قرار دارد گروه پزشکی است و عدم امکان ادامه تحصیل این داوطلبان برای کشور مناسب نیست، ما در دانشگاه آزاد هزاران داوطلب دارای معدل بالای 19 داریم که امکان پذیرش و تحصیلشان در داخل کشور وجود ندارد.

وی علت این امر را تجمیع دو بخش آموزش و حرفه ای در علوم پزشکی عنوان کرد و اظهار داشت: بخش آموزش لازم است با سیاستهای خود از بخش حرفه ای منفک شود، تقاضا برای ادامه تحصیل در رشته های پزشکی کشور وجود دارد اما به علت کمبود ظرفیتهای پذیرش، داوطلبان ناچارند در رشته ای تحصیل کنند که مورد علاقه اشان نیست یا برای تحصیل در رشته مورد علاقه خود به خارج از کشور مراجعه کنند.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با بیان اینکه پذیرش در دوره بدون آزمون برای داوطلبان گروه پزشکی تا زمانی که ظرفیت ایجاد نشود، امکان ندارد، اضافه کرد: توسعه رشته های پزشکی در کشور فراگیر نیست، به عنوان مثال دانشگاه آزاد تنها 18 رشته محل دکتری دارد در حالیکه ما 30 استان در کشورمان داریم و می توانستیم در هر استان مجری یک رشته محل باشیم.

وی با بیان اینکه بیش از 70 هزار داوطلب گروه پزشکی در سال گذشته نتوانستند با معدلهای بالای 17 در رشته خود ادامه تحصیل دهند، تاکید کرد: 11 هزار نفر از این تعداد دارای معدلهای بالاتر از 17 بودند، اینها افرادی هستند که حتی مایل هستند هزینه تحصیلشان را خودشان پرداخت کنند اما جالب اینجاست که برای این داوطلبان هم امکان ادامه تحصیل در رشته ای که حاضر هستند شهریه اش را پرداخت کنند، وجود ندارد. واقعاً به این افراد چه پاسخی باید داد؟

اقبالی ابراز امیدواری کرد که این محدودیتها در دولت یازدهم از میان برداشته و مقدمات ادامه تحصیل متقاضیان علوم پزشکی در کشور فراهم شود.

کلمات کلیدی: علوم پزشکی، پذیرش دانشجوی علوم پزشکی، پذیرش علوم پزشکی، تحصیل در پزشکی، ادامه تحصیل در پزشکی، مرکز آزمون دانشگاه آزاد، مرکز آزمون، دانشگاه آزاد، ادامه تحصیل داوطلبان گروه علوم پزشکی دانشگاه آزاد، ادامه تحصیل، داوطلبان گروه علوم پزشکی، دانشگاه آزاد

آمار بازدید: 350 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image