ارتباط مستقیم با 30713 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه ادغام دانشگاه صنعت آب و برق در دانشگاه شهید بهشتی قانونی است (12 مرداد 92)

ادغام دانشگاه صنعت آب و برق در دانشگاه شهید بهشتی قانونی است (12 مرداد 92)

با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارتخانه‌های علوم و بهداشت از شمول اصلاحیه ماده 53 برنامه پنجم توسعه خارج شدند، براین اساس ادغام دانشگاه صنعت آب و برق در دانشگاه شهید بهشتی قانونی است.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی وابسته به وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی از شمول اصلاحیه ماده 53 برنامه پنجم توسعه خارج شدند.

پیش از این مجلس شورای اسلامی در ششم دی ماه 1391 با اصلاح ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه مقرر کرده بود که از تاریخ تصویب این قانون، هرگونه ادغام و انحلال وزارتخانه‌های موجود و انتزاع و جابه جایی و انحلال مؤسسات و سازمان‌ها و واحدهای زیرمجموعه وزارتخانه‌ها که به موجب قانون، تأسیس آنها تصریح شده، متوقف می‌شود.

هرگونه انحلال، ادغام و تأسیس وزارتخانه‌ها و نیز انحلال، انتزاع، ادغام و تأسیس سازمان‌ها و واحدهای مذکور منوط به تصویب مجلس شورای اسلامی است. همچنین براساس این قانون شورای عالی اداری مجاز به تغییرات خارج از چارچوب قوانین نیست.

شورای عالی انقلاب فرهنگی با تصویب ماده واحده‌ای ادغام یا انتزاع هر دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی از جمله دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از اختیارات وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد.

لازم به ذکر است مدتی پیش تعدادی از دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه سابق صنعت آب و برق نسبت به ادغام این دانشگاه در دانشگاه شهید بهشتی اعتراض کرده و به استناد اصلاحیه ماده 53 قانون برنامه پنجم خواستار احیای دانشگاه صنعت آب و برق شده بودند.

کلمات کلیدی: ادغام دانشگاه صنعت آب و برق در دانشگاه شهید بهشتی، ادغام دانشگاهها، قانونی بودن ادغام دانشگاه صنعت آب و برق در دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه صنعت آب و برق، دانشگاه شهید بهشتی، اخبار جدید دانشگاه شهید بهشتی، خبرهای داغ دانشگاه شهید بهشتی

آمار بازدید: 326 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image