ارتباط مستقیم با 30630 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی ارتقا دانشکده پرستاری شوشتر به دانشکده علوم‌پزشکی و پذیرش دانشجو در 2 رشته جدید از مهر (9 مرداد 92)

ارتقا دانشکده پرستاری شوشتر به دانشکده علوم‌پزشکی و پذیرش دانشجو در 2 رشته جدید از مهر (9 مرداد 92)

رییس دانشکده پرستاری شوشتر از موافقت شورای گسترش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ارتقاء این دانشکده به دانشکده علوم‌پزشکی و راه‌اندازی دو رشته جدید در مقطع کارشناسی از مهرماه 92 خبر داد.




دکتر جواد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، با اشاره به آغاز بکار این دانشکده از مهرماه 90 با پذیرش 28 دانشجو در رشته اتاق عمل در مقطع کاردانی، اظهارداشت: در بهمن‌ماه 90 با راه‌اندازی رشته پرستاری، 90 دانشجوی جدید پذیرش شد و در پایان سال 90 تعداد دانشجویان دانشکده پرستاری شوشتر به 111 نفر رسید، همچنین در پایان 91 تعداد دانشجویان به 222 دانشجو و رشته‌ها به سه رشته پرستاری، مامایی و اتاق عمل افزایش یافت.



وی افزود: امسال مجوز راه‌اندازی رشته مامایی در مقطع کارشناسی پیوسته از شورای گسترش اخذ شد و علاوه بر آن شورای گسترش وزارت بهداشت اخیراً با راه‌اندازی رشته‌های علوم تغذیه و بهداشت عمومی در مقطع کارشناسی پیوسته در این دانشکده موافقت کرد که پذیرش دانشجو در این رشته‌ها از مهرماه 92 آغاز می‌شود.



رییس دانشکده پرستاری شوشتر با بیان اینکه با راه‌اندازی رشته‌های جدید تعداد دانشجویان دانشکده در مهرماه 92 به 300 نفر افزایش می‌یابد، تصریح کرد: امسال پذیرش دانشجو در پنج رشته اتاق عمل، پرستاری، مامایی، بهداشت محیط و علوم تغذیه در مقطع کارشناسی پیوسته انجام می‌شود، همچنین امسال نخستین دانشجویان ورودی دانشکده در رشته فوریت‌های پزشکی در مقطع کاردانی فارغ‌التحصیل می‌شوند و از مهرماه این رشته‌ مقطع کاردانی از دانشکده شوشتر به دانشکده بستان منتقل می‌شود و دیگر در مقطع کاردانی در دانشکده شوشتر دانشجو پذیرش نمی‌شود.



شریعتی درباره شرایط لازم برای ارتقاء این دانشکده به دانشکده علوم‌پزشکی، اظهارکرد: با توجه به راه‌اندازی سه رشته در دانشکده پرستاری شوشتر شورای گسترش وزارت بهداشت بر اساس قوانین و آیین‌نامه‌های موجود با صدور مجوزی در 25 تیرماه با ارتقاء این دانشکده به دانشکده علوم‌پزشکی موافقت کرد.



وی به تشریح اهم اقدامات انجام شده برای توسعه دانشکده پرستاری شوشتر از زمان راه‌اندازی آن پرداخت و گفت: فاز یک این دانشکده در سال 90 با زیربنای 2000 مترمربع تکمیل و فاز دو در انتهای سال 91 با زیربنای حدود 3000 مترمربع احداث و تجهیز شد، در حال حاضر فاز دو دانشکده مورد بهره‌برداری قرار گرفته اما هنوز به طور رسمی افتتاح نشده‌ است که در آینده نزدیک این کار انجام می‌شود. در مجموع در حال حاضر دانشکده دارای حدود 5500 مترمربع فضای آموزشی، اداری و آزمایشگاهی در دو فاز توسعه آن است.



رییس دانشکده پرستاری شوشتر افزود: این دانشکده در حال حاضر دارای دو آزمایشگاه مستقل، کتابخانه کتب الکترونیکی و چاپی با سالن مطالعه به ظرفیت 150 نفر، 11 کلاس درس مجهز به ویدیو پروژکتورهای اتوماتیک با ظرفیت 800 تا 1000 دانشجو در دو نوبت، ، شبکه اینترنت و اینترانت، سایت کامپیوتر و دو سلف سرویس مجزا هر کدام با ظرفیت 150 نفر در هر نوبت است.



شریعتی با بیان اینکه از زمان راه‌اندازی این دانشکده تا کنون نزدیک به یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار در مراحل مختلف توسعه، ساخت و تجهیز آن هزینه شده‌است، دورنمای این دانشکده را ارتقاء به دانشگاه علوم‌پزشکی شوشتر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر تمام زیرساخت‌ها و استعدادهای لازم برای ارتقاء دانشکده علوم پزشکی شوشتر به دانشگاه وجود دارد که باید مراحل آن طی شود، از نظر بالینی هم دوره‌های آموزشی دانشجویان در بیمارستان‌های خاتم‌الانبیاء و الهادی برگزار می‌شود که ساختمان جدید بیمارستان و زایشگاه الهادی در سال 92 مورد بهره‌برداری قرار گرفته و دارای بخش‌های مختلفی است.



وی با بیان‌ اینکه توسعه دانشگاهی در توسعه شهرستان و استان ضرورتی اجتناب ناپذیر است، اظهارداشت: تمام تلاش‌ خود را برای ارتقای دانشکده علوم‌پزشکی شوشتر به دانشگاه بکار می‌گیریم و قطعاً این دانشکده در آینده نزدیک به دانشگاه ارتقاء می‌یابد که کمک بسیار بزرگی به آبادانی و گسترش علم در شهرستان و پاسخگویی به نیازهای جوانان برای علم‌آموزی در سطح دانش‌آموزی و دانشجویی خواهد بود.

کلمات کلیدی: دانشکده پرستاری شوشتر، ارتقا دانشکده پرستاری شوشتر، دانشکده علوم‌پزشکی، دانشکده علوم‌پزشکی شوشتر، پذیرش دانشجو، پذیرش دانشجوی پرستاری، پذیرش دانشجو در دانشکده علوم‌پزشکی شوشتر، علوم پزشکی، پرستاری، دانشکده پرستاری

آمار بازدید: 2707 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image