ارتباط مستقیم با 30727 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه ورود 70 برنامه درسی بازنگری شده به دانشگاهها (مرداد 91)

ورود 70 برنامه درسی بازنگری شده به دانشگاهها (مرداد 91)

دبیر شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی از ورود 70 برنامه درسی بازنگری شده به دانشگاهها در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: 4 هزار برنامه درسی باید تا پایان سال بازنگری شود و به تصویب برسد.


سعید قدیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با یاد آوری این موضوع که سال گذشته 100 برنامه درسی علوم انسانی در شورای برنامه ریزی آموزش عالی به تصویب این شورا رسید، خاطرنشان کرد: هر دوره کارشناسی بین 50 تا 60 برنامه درسی و در هر دوره کارشناسی ارشد بسته به نوع رشته بین 15 تا 30 برنامه درسی در نظر گرفته شده و این روند برای مقطع دکتری نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم یک هزار برنامه درسی را برای این 100 رشته برآورد کنیم باید اعلام کرد که در سال گذشته یک هزار برنامه درسی را به تصویب شورای عالی برنامه ریزی آموزشی رساندیم.

قدیمی ادامه داد: این موارد شامل رشته های جدید معرفی شده به شورای عالی برنامه ریزی و رشته های بازنگری نشده می شود.

به گفته این مقام مسئول در وزارت علوم، هم اکنون چیزی حدود 270 رشته در اختیار کمیته های مختلف قرار دارد و نظرات برخی کمیته ها از جمله گروه هنر در اختیارمان و در دستور کار شورای عالی برنامه ریزی قرار گرفته است.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی در خصوص وظایف کلی این شورا اظهار داشت: این شورا در واقع متشکل از افراد حقیقی و حقوقی همچنین عالیترین مرتبه برای تصمیم گیری در خصوص برنامه های درسی است.

وی تاکید کرد که تا پایان سال جاری 4 هزار برنامه درسی به تصویب این شورا باید رسد و در واقع براساس قانون برنامه پنجم باید این 4 هزار برنامه را تصویب کرد.

به گفته قدیمی، این برنامه های بازنگری شده جایگزین برنامه های پیشین در دانشگاهها خواهند شد و دانشگاهها از اول مهر ملزم به اجرای برنامه های جدید درسی هستند.

قدیمی با بیان اینکه از 100 برنامه درسی بازنگری شده بیش از 70 برنامه درسی برای مهرماه سال جاری در اختیار دانشگاهها قرار می گیرد، ادامه داد: دروسی که از مهرماه به کلاسهای درس می روند دروسی هستند که به تصویب شورای برنامه ریزی آموزش عالی رسیده است و اگر دروسی هم باشند که بازنگری شان به مهرماه نرسد، همان برنامه های قدیمی ملاک عمل برای سال جدید تحصیلی به شمار می آیند.

کلمات کلیدی: برنامه درسی بازنگری شده دانشگاهها، دانشگاهها در سال تحصیلی جدید

آمار بازدید: 290 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image